lillesol20 Skrevet 25. august 2003 #1 Skrevet 25. august 2003 Jeg oppfordrer herved alle KG-brukere til å bevisst gjøre èn god gjerning hver dag (gjerne flere, men iallefall en!) i en måned. Skriv dem ned, hvis det hjelper deg å huske hva du har tenkt å gjøre hver dag for å glede noen andre. Det aller viktigste er at du gjør det. Jeg vil også oppfordre til et lite livsfokus-eksperiment. Finn en pen, tom notatbok/skrivebok med linjer. Dekorer gjerne permen hvis du vil. Du skal bruke den hver dag: Skriv ned hver eneste kveld, uten unntak, fem -5- ting du er takknemlig for i livet ditt. Det kan godt være de samme tingene hver dag, men du vil nok oppdage at du kommer på mye mer enn du tror å være takknemlig for. :D Jeg kan love dere at når dere har gjort dette, så frister det å fortsette. Du får et mer positivt og mindre selvopptatt syn på tilværelsen, og du blir veldig takknemlig innstilt. Prøv!
lillesol20 Skrevet 29. august 2003 Forfatter #2 Skrevet 29. august 2003 Ingen som vil forbedre livet sitt her? :blunke:
*Lavendel* Skrevet 29. august 2003 #3 Skrevet 29. august 2003 Har ikke energi til sånne ting på kveldene. Skriver som regel i dagboken min her inne EN ting jeg er takknemlig for hver dag. Sliter med å komme på fler...... :-?
Anna Lovinda Skrevet 30. august 2003 #4 Skrevet 30. august 2003 Dette blit litt for "Oprah" for meg, ispedd "Pay it Forward". Tanken bak den dagboken Oprah mente man skulle skrive fem ting man er takknemlige for i var nok godt ment, men Oprah er...vel...Oprah. Har ikke noen tro på at man skal tvinge seg selv til å være takknemlig, jeg. Takknemlighetsfølelsen kommer når den kommer. Anna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå