Gå til innhold

Mat til fotografen(e)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ska ha 1-2 fotografer på dagen vår, de jobber ofte i par om mulig.

Så tenkte jeg i dag på at de skal jo være med oss hele dagen, og fotografer som andre dødelige blir jo sultne også! :)

Hvordan gjør dere det med mat til fotografen deres? De tar jo ofte bilder under middagen, og 3 retters til de blir kanskje litt tull med tanke på at de ikke har tid til å nyte maten på samme måte som oss på bordet, eller?

Jeg har tenkt til å spørre fotografen(e) om hva de vil, men lurer fælt på hvordan andre har ordnet dette...

pizza? gryterett? pølser? hamburger? frukt? 3-retters?

Drikke er det jo uansett nok av overalt så det er ikke noe problem, men maten skal jo ofte plnalegges litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var i bryllup, satt fotografen og spiste sammen med oss andre. Tror ikke han hadde noe problem med å nyte maten. Vi andre var jo stadig oppe å tok bilder vi også. Det er jo også pauser mellom rettene, samt når det blei ringt i bjeller og trampet i gulvet. Også er det vel begrensa hvor mange bilder fotografene skal ta mens folk spiser..? I dette bryllupet jeg var, var fotografen en venn av brudeparet og var invitert med kone. Men om de hadde blitt invitert om han ikke skulle være fotograf, vet jeg ikke. Men jeg ville bare hørt med fotografene hva de vil.. :)

Skrevet

Og forresten, hvis fotografene skal ta bilder mens dere spiser er det vel naturlig at de også sitter, de skal vel ikke stå å ta bilder hele tiden. Og da kan de jo like godt spise. Så da ville jeg absolutt gitt de samme maten som resten av gjestene.

Skrevet

Vi har plassert fotografen strategisk på enden av E-bordet. På den måten kan han bevege seg fritt når han ønsker det. Fotografen får den samme maten som de andre. Utover dette skal vi ha sandwicher til de som serverer og fotografen på kjøkknet, dersom han ikke skulle rekke å spise seg mett under middagen.

Skrevet

men er det "naturlig" at fotografen som ikke kjenner oss fra før sitter ved bordet?

Det er ikke noe problem for oss, og vi ønsker liksom ikke å stue de bort i et kott heller når vi spiser, men ser for meg at de selv kanskje ønsket et pust i bakken for seg selv?

jeg må bare høre med de tror jeg, for oss er det egentlig det samme. Vil bare ikke bestemme noe i forkant uten at de er med på det, uansett hva det er.

Servitørene er innleid fra catering, så håper de står for egen mat! :ler:, skulle ikke tro noe annet.

Skrevet

Bare et kjappt spørsmål i samme kategori...

Jeg hadde egentlig tenkt at servitørene kunne forsyne seg av den samme maten vi får, etter de har gjort ferdig serveringen. Eller sånn innimellom iallefall. Blir det det samme som å si: "vær så god, forsyn dere av restene!" Plytselig syns jeg planen min ble helt feil. Hva syns dere?

Skrevet

Fotografen vår spiste samme maten, men vi hadde buffet, men han ønsket ikke å sitte til bords. Når han tok bilder, hovedsaklig under taler etc, så beveget han seg for å få best mulig bilder. Innimellom så satt han og spiste på et annet rom.

Tror fotografen fint takker ja til en pizza eller lignende, jeg tviler på at han får tid til å nyte en 3-retter mens han er på jobb :)

Skrevet
Bare et kjappt spørsmål i samme kategori...

Jeg hadde egentlig tenkt at servitørene kunne forsyne seg av den samme maten vi får, etter de har gjort ferdig serveringen. Eller sånn innimellom iallefall. Blir det det samme som å si: "vær så god, forsyn dere av restene!" Plytselig syns jeg planen min ble helt feil. Hva syns dere?

Jeg serverte i en konfirmasjon, og fikk dette tilbudet. Syntes det var kjempekoselig jeg :)

Skrevet

ja viktig med at de får mat de som arbeider også(få av oss ville vell jobba uten en pause) spise rester er jo alltids en fin ide, eller pizza hvis man føler for det(og vis man gidder det lille ekstra styre med å bestille,ta i mot og betale)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...