lilljan Skrevet 10. desember 2009 #1 Del Skrevet 10. desember 2009 Mine besteforeldre begynner jo å dra på årene og har det meste. Det de har lyst på kjøper de. Pyntegjenstander og slikt er ikke intressant for de. De trenger heller ikke noe hjemmelagde konfekt eller lingnende, da bestemor baker mye selv. Jeg tror i grunn at hvis det kommer en krig til er det stedet å skjule seg for de har nok mat De får selvsagt bilde og pen ramme av gutten vår, men jeg tenker på en liten ekstra ting takktakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg har kun gitt spiselige ting i gave til mine besteforeldre i flere år nå. Med unntak av et nytt bilde av oldebarn i ny og ne. Konfekt, honning, ripsgele osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Del Skrevet 10. desember 2009 Vi har i flere år gitt fotoalbums med bilder og tekst fra året som gikk. De er veldig polulære, men så bor vi ikke i nærheten av beste- og oldeforeldre da. Vi setter ikke bare i bilder av barna, men litt feriebilder, hagebilder, bilder fra ombygging og oppussing, ny bil/sykkel o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. desember 2009 Ne spislig vil de ikke ha. De har riklig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #5 Del Skrevet 10. desember 2009 Ne spislig vil de ikke ha. De har riklig Vet du at de ikke vil ha noe spiselig eller bare antar du? De har nok rikelig av alt de egentlig har lyst på tenker jeg. Hva med kinobilletter, "gavekort" på en kjøretur en søndag, invitasjon til å bli med på en kirkekonsert før jul eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #6 Del Skrevet 10. desember 2009 Hva med et abonnement på et blad eller avis de allikevel kjøper? Eller du kan jo spørre om det er noe de ønsker seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg vet at de ikke ønsker noe spiselig. Jeg bor ikke i nærheten av de. Kino har de aldri vært på Det tror jeg ikke de hadde satt pris på. De er veldig vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #8 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg bor ikke i nærheten av de. Da kan du lage "gavekortet" om kjøretur el til når du kommer på besøk neste gang? Ingen grunn til å tvinge fram en gjenstand å gi i gave dersom de ikke har lyst på en. Siste gjennstand jeg gav min bestemor var en "morsom" oppvaskbørste. Hun syntes ikke den var morsom, bare upraktisk Så nå får hun kun konfekt... Samme hvor mange kaker hun baker selv (et enormt antall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Draum Skrevet 10. desember 2009 #9 Del Skrevet 10. desember 2009 Denne boken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #10 Del Skrevet 10. desember 2009 vi lager kalender i år. i fjord ble det et gavekort på fotbehandling og så kjørte vi de inn på spasenteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 10. desember 2009 #11 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg har også besteforeldre som har "ALT", så i år har jeg kjøpt en gave fra Kirkens nødhjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. desember 2009 #12 Del Skrevet 10. desember 2009 Da min bestemor ble gammel og hadde "alt" og mere til, så pleide vi å lage i stand en liten kurv med fuktighetskrem, såpe med godlukt, konfekt og slikt. Sistnevnte fordi hun begynte å bli for dårlig til å lage i stand så mye, men hun likte å servere noe til gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hallå Skrevet 10. desember 2009 #13 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei Du kan gi dei eit nytt sengetøy :-)) Eller boka: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 10. desember 2009 #14 Del Skrevet 10. desember 2009 Mine besteforeldre liker godt bøker, og gavekort på div. (fotbehandlinger er populært hos mormor) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 10. desember 2009 #15 Del Skrevet 10. desember 2009 i pr blir det Digtal fotoramme til alle mine tre besteforeldre! Genialt! Vi har scannet inn en mengde gamle bilder, både fra når vi barnebarna var små, men også fra da våre foreldre og deres søsken var små! Så der kan det stå å rulle og gå med bilder av deres kjente og kjære oppigjennom årene. Tror det også kan vere en bra ting for hukommelsen. Vi gleder oss til de får den, for vi er sikker på de liker det! Besteforeldrene til sambo fikk i fjor, og de satt og så på den som om det var en TV. De syns det var kjempekoselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 10. desember 2009 Takk for god hjelp. Jeg synes bøkene var veldige gode tips, også digital fotoramme. Det eneste er at bøkene og rammene var litt dyre. Jeg har allerede brukt 300 kr på de, så tenkte at noe rundt 200 i tillegg var ok. Selv om jeg tror de hadde likt "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #17 Del Skrevet 10. desember 2009 Noe alkohol? Likør, portvin e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 11. desember 2009 #18 Del Skrevet 11. desember 2009 jeg kjøpte steke"papir" i silikon til ovnen, så de slipper disse engangsrullene i papir som kan ta fyr. Fra Enklere Liv kr 175 Slilcon stekematte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 12. desember 2009 #19 Del Skrevet 12. desember 2009 Kjøpe bruksting til dem? Ting de bruker og som blir slitt? Gjerne kjedelige gaver,men de blir hvertfall brukt (forhåpentligvis) f.eks : pledd håndklær vaskekluter sengetøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 12. desember 2009 Håndklær synes jeg var en god ide. Kanskje noe som passer inn på badet som de kan henge på stang (ellehvadetheter...) Sengetøy kjøpte jeg i fjor, det ble tatt godt i mot. Alkohol er også en god ide, men de fylte 70 år i år og begge fikk så mye alkohol at de mener at de ikke klarer å drikke det opp før dagene er talte, sier de i en spøkefull tone. Tydeligvis mange som ikke har hatt peiling på hva de skulle kjøpe i bursdagsgave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå