Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hvor enn man snur seg hører man folk mase om fuktighetskremer. Men hva er disse kremene egentlig godt for, og er de EGENTLIG nødvendige? Jeg kjenner til flere personer som er i 50-årene, som aldri har brukt verken rens eller fuktighetskrem, og som ser langt yngre ut enn sine 50 år. Faktisk er min erfaring at det er de typiske "sminkedukkene" man kjente til på ungdomsskole og gymnaset som er de som eldes raskest. Dette må da ha en sammenheng? Selv tror jeg det er best å gjøre så lite med huden sin som mulig, og heller "pleie" den indirekte ved å spise sunt, sove nok, mosjonere og holde seg unna røyk og alkohol. Hva tror dere? Er det noen her som med hånden på hjertet kan si at de har fått synlig bedre hud av å smøre kremer og tull i ansiktet?
Gjest Vampen Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Hvor enn man snur seg hører man folk mase om fuktighetskremer. Men hva er disse kremene egentlig godt for, og er de EGENTLIG nødvendige? Jeg kjenner til flere personer som er i 50-årene, som aldri har brukt verken rens eller fuktighetskrem, og som ser langt yngre ut enn sine 50 år. Faktisk er min erfaring at det er de typiske "sminkedukkene" man kjente til på ungdomsskole og gymnaset som er de som eldes raskest. Dette må da ha en sammenheng? Selv tror jeg det er best å gjøre så lite med huden sin som mulig, og heller "pleie" den indirekte ved å spise sunt, sove nok, mosjonere og holde seg unna røyk og alkohol. Hva tror dere? Er det noen her som med hånden på hjertet kan si at de har fått synlig bedre hud av å smøre kremer og tull i ansiktet? Ja! Selvfølgelig er det også flott for huden om man passer på de tingene du nevner, men det er individuelt hva huden trenger. Jeg har ikke veldig problematisk hud i utgangspunktet, men nå på vinteren er gode produkter et must. Uten blir huden tørr, klør og blir rød.
Gjest Marlo Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Vel, jeg tror ikke det finnes kremer som hjelper mot rynker og alt annet. Det er jo en industri ... blir jo helt idiotisk å selge en liten krukke med krem for flere hundre kroner, men sånn er det vel bare når man spiller på menneskers utseende. http://www.milkandcookies.com/link/67813/detail/ Spol til ca 8:10
Gjest SmallTalk Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Ja! Jeg fikk kviser allerede på barneskolen, og det var før jeg begynte med hudkremer og sminke. Dette problemet ble ikke noe mindre når jeg kom i puberteten, og da ble det til at jeg begynte med syrebehandlinger i salong. Dette fjernet mye av kvisene mine, og ikke søren om de hadde gått bort uten disse behandlingene.
Gjest Coarvi Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Er det noen her som med hånden på hjertet kan si at de har fått synlig bedre hud av å smøre kremer og tull i ansiktet? Ja! Jeg hadde ikke særlig problemhud fra før av, men begynte likevel med hudpleie fra hudpleiesalong i vår, og huden ble mye jevnere og friskere. Nuppene i huden forsvant. Ble ganske overrasket, for det var ikke ventet. Men jeg er veldig nøye på hvilke produkter jeg bruker, vil ikke ha mineralolje og billig dritt fra rema eller dyr dritt fra esthetique. Du kan umulig ha opplevd hva en god kuldekrem kan gjøre for huden din når 40-50 kuldegrader herjer utendørs, hvis du mener alt bare er tull...
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Nei, man må jo selvfølgelig bruke produktene riktig. Det å smøre krem på hud som ikke trenger det gir ingenting, eller forverring dersom man bruker feil merke. - Jeg velger å bruke sminke,jeg behøver derfor også en god rensemelk og tonic for å fjerne sminken hver kveld. - Jeg har skjeldent problemer med tørr hud, og bruker nesten aldri fuktighetskrem. Men er huden tørr har jeg en krem av godt merke jeg bruker over natten. - Jeg har tendens til blank nese og panne. En god underlagskrem gjør at jeg slipper dette problemet gjennom dagen. - Er jeg utsatt for sol bruker jeg en god solkrem. - Leppomader kommer kun på mine lepper dersom jeg har tørr hud. Jeg trur overdreven bruk medfører tørrere og tørrere lepper. Det samme prinsippet bruker jeg for håndkrem.
Gjest Asti Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Endret 13. desember 2009 av Asti
Lykkelitenen Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Hvor enn man snur seg hører man folk mase om fuktighetskremer. Men hva er disse kremene egentlig godt for, og er de EGENTLIG nødvendige? Jeg kjenner til flere personer som er i 50-årene, som aldri har brukt verken rens eller fuktighetskrem, og som ser langt yngre ut enn sine 50 år. Faktisk er min erfaring at det er de typiske "sminkedukkene" man kjente til på ungdomsskole og gymnaset som er de som eldes raskest. Dette må da ha en sammenheng? Selv tror jeg det er best å gjøre så lite med huden sin som mulig, og heller "pleie" den indirekte ved å spise sunt, sove nok, mosjonere og holde seg unna røyk og alkohol. Hva tror dere? Er det noen her som med hånden på hjertet kan si at de har fått synlig bedre hud av å smøre kremer og tull i ansiktet? SOL SOL SOL! Om du kjenner 50-åringer som aldri har brukt rens eller fuktighetskremer, så har de gode gener kombinert med at de da har passet på seg selv med tanke på sol og røyk. For nesten all synlig aldring kommer av solskader... ja, kremene fungerer, i allefall de som det ligger forskning bak og som inneholder gode ingredienser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå