Pokahonta Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 ... Fordi de er seksuelt overførbare vel!
generalen Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 ALLE seksuelle overførbare sykdommer smitter ved seksuell kontakt, et fåtall smitter også oralt (først seksuelt, og deretter ved å kysse andre med smitten). Hvor får du det fra at kun noen smitter ved seksuell kontakt?
Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Formodentlig fordi de trives kun i/ved kjønnsorganer. Men det tror jeg ikke er så mange. Det eneste jeg kan komme på som er så eksklusivt, er vel faktisk gonorrè, flatlus og clamydia. Og muligens kjønnsvorter. Mens syfilis, HIV og Hep C smitter gjennom blod og slimhinner, også. Jeg antar at skillet går mellom de som lager lokale infeksjoner/infestasjoner, og de som er systemiske. Herpes omtales gjerne som en kjønnsykdom, men den kan man like godt ha et annet sted på kroppen.
Gjest undres Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Formodentlig fordi de trives kun i/ved kjønnsorganer. Men det tror jeg ikke er så mange. Det eneste jeg kan komme på som er så eksklusivt, er vel faktisk gonorrè, flatlus og clamydia. Og muligens kjønnsvorter. Mens syfilis, HIV og Hep C smitter gjennom blod og slimhinner, også. Jeg antar at skillet går mellom de som lager lokale infeksjoner/infestasjoner, og de som er systemiske. Herpes omtales gjerne som en kjønnsykdom, men den kan man like godt ha et annet sted på kroppen. Takk for svar var det jeg ville frem til egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå