Gå til innhold

dele kostnader???

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan fordeler dere utgiftene til bryllupet? Vi har svigerforeldre som ønsker å bidra. Hvor mye er det vanlig at de bidrar med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllupet vårt kommer på nesten 50 000 kr. Vi har fått 10 000 av foreldrene mine, og resten betaler vi selv. Hva de kommer til å bidra med må de jo nesten få bestemme selv etter sin egen økonomi og hva de ønsker icon_smile.gif 12

Skrevet

Tror absolutt ikke det finnes noe fasitsvar på dette. Noen reagerer med avsky på at man i det hele tatt vil ha penger fra foreldrene sine, mens andre er avhengig av støtte for å få det bryllupet man vil ha.

Hos oss er det sånn at mine foreldre skal betale for maten - eller 15-20.000,- kroner, og vi også får en tilsvarende sum fra svigerforeldrene mine. Dette er penger vi vel regnet med at vi ville få, men som vi på ingen måte har bedt om. De vil gjerne hjelpe oss, og vi tar gjerne i mot.

Skrevet

Moderne tradisjon sier at hennes foreldre betaler for maten og hans foreldre betaler for drikke. I praksis må vel de som ønsker å bidra selv avgjøre hvor mye de ønsker å bidra med, og om de ønsker å betale spesielle ting. I utgangspunktet synes jeg ikke man skal regne med støtte fra foreldrene i det hele tatt, men heller ta det som en positiv overraskelse.12

Skrevet

Både min mor og hans foreldre skal sponse, men vi vet ikke hvor mye vi kommer til å få.

Så vi må spare for harde livet selv, slik at vi ikke går på en smell.

Vi kan jo nesten ikke spørre hva vi får heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange som gifter seg i dag er vel voksne mennesker med egen inntek, så det er ikke alle som syns det er naturlig at foreldre skal bidra.

Vi har tatt utgangspunkt i at vi skal betale alt selv, men mine foreldre har sagt at de skal bidra litt. For at vi i det hele tatt skal kunne sette opp ett budgett, så har jeg spurt mamma om hva de har tenkt til å bidra med, "no strigs attached". Jeg kan absolutt anbefale å få din tilkomne til å lufte summen med sine foreldre. Om man ikke vet hvor mye man ha å rutte med risikerer man å gå på en smell når regningene kommer. Og det vil man jo ikke!

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Begge våre foreldre har sagt at de synes det er en glede å kunne bidra til bryllupsfesten, det blir deres gave til oss. Så vi spleiser - oss selv, og begge foreldrepar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...