Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe. Bruker tv mest til å se vanlig tv og film (dvd). Hva skal jeg velge. Aner ikke hva som er forskjell på plasma og dvd. Og hvor stor tv skal jeg ha? Hørt at det er noen målegreier som gjelder avstand fra der man sitter til der hvor tv-en står og størrelse på skjermen....(?)
Max Magnus Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe. Bruker tv mest til å se vanlig tv og film (dvd). Hva skal jeg velge. Aner ikke hva som er forskjell på plasma og dvd. Og hvor stor tv skal jeg ha? Hørt at det er noen målegreier som gjelder avstand fra der man sitter til der hvor tv-en står og størrelse på skjermen....(?) I hovedsak er skjermer under +- 37" LCD fordi det er billigere å produsere. Plasma er gir best bilde til TVer over den størrelsen. I tillegg er synsvinkelen mye bedre på plasma enn LCD. Det er ikke lenger like stor fare for "burn-in" på plasma som det var før pga teknologi som skal forhindre det. Det nye nå er LED-TV som mange mener vil erstatte LCD. Teknologien gir ultratynne TVer, men de er kanskje ikke fullt så gode som plasma. Allikevel gir de bedre bilde enn LCD samtidig som synsvinkelen er mye bedre. Summa summarum; skulle jeg ha en stor TV (over 50") ville jeg garantert kjøpt plasma. Mellom 40" og 50" hadde jeg sett på begge deler og valgt ut fra pris samt bildekvalitet. Ellers ville jeg kjøpt LED. Edit: Sjekk ut denne artikkelen fra amerikanske PC-world Endret 10. desember 2009 av Max Magnus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå