Gå til innhold

~ Den dårligste cd'en du har ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi alle har vel en eller annen gang kjøpt en cd vi angrer på å ha kjøpt. Og så har det bare blitt pakket vekk et eller annet sted. JEG har iallefall noen av disse. Kan ikke fatte og begripe hva som gikk av meg da jeg kjøpte dem. Her er noen "gode" eksempler:

* Nelson (de to lyshårede brødrene)

* Mel & Kim

* Bjelleklang (den aller første)

* Stevie B

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen

Jeg kjøpte min første vinylplate for 100 år siden og min første cd gudene vet hvor lenge siden. Jeg elsker musikk, og gjennom hele livet mitt har jeg lyttet til musikk, kjøpt musikk og elsket musikk. Jeg har gått gjennom epoker. Min første store kjærlighet var Pink Floyd - og av den grunn har jeg de fleste cd'ene av dem.

Jeg har Mud, Sweet og Slade, og selv om jeg ikke hører det i dag, så står de i hyllen, jeg kikker på dem. Når jeg lytter til dem så ser jeg glimt av tidlig ungdom.

Jeg har 11 vinylplater av Queen - ikke av noen annen grunn enn at jeg likte Bohamian Rapsody, jeg var på fest og tok litt av - kjøpte hele samlinga til fyren.

Jeg har Al Jarreau - ikke fordi jeg digger han, men fordi han synger "my song" så utrolig mye vakrere enn Elton John noensinne har gjort.

Jeg har Nina Hagen, en cd jeg knapt nok har hørt siden jeg opponerte mot alt og alle, spesielt mine strenge foreldre. Og jeg har Zoo og Unit Five Jeg kan jo ikke kaste dem - de minner meg jo om teltturene, om forelskelsene, turer på moped og kilovis av hårspray.

Jeg har The Bangels, The Pretenders, Simpley Red - alle fra en epoke i livet mitt som skulle bli et vendepunkt.

Hanne Boel kom plutselig inn i livet mitt, men forsvant like fort. Louis Armstrong og Frank Sinatra henter jeg fortsatt frem.

Fra senere tid har jeg kjøpt mye Portishead, Massive Attack, Goldie, Sneaker Pimps - men jeg påvirkes også av mine døtre og spiller Pink, Christina Aquilera, Shakira.

"jøss, zirine *hihi* trodde ikke du hadde SÅNN musikk jeg ...."

Joda :) Hvorfor? For meg er det dyrebare minner. Et levd liv - impulse handlinger, tårer og latter. Det skjemmes jeg ikke over - og jeg ser heller ikke på den som dårlige - bare som endel av en epoke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er veldig enig med Zirine.

På den annen side angrer jeg veldig, veldig, veldig på at jeg en gang i fjern fortid kjøpte en cd med Modern Talking fordi en ung kvinne jeg var vilt forelsket i var så betatt av dem.

Forelskelsen gikk fort over, og CD'en besto stort sett av samme komp og nesten like tekster...

:ler:

Skrevet
fordi en ung kvinne jeg var vilt forelsket i var så betatt av dem.

(Jeg har den også, fordi jeg VAR en ung kvinne) :ler:

Skrevet

Jeg tror sannelig jeg vinner denne "konkuransen" overlegent jeg!! Har firedobbel cd med "Pan pipe moods" eller noe sånnt. Instrumental synt-panfløyte som spiller gamle klinelåter. Skikkelig kjøpesentermusikk!! Og hvorfor? Fordi jeg syntes den var så fiiiiin en gang i verden da jeg var ung og dum :roll:

Skrevet

Den dårligste cd'en jeg hadde lot jeg ligge igjen hos min kjære eks-mann da jeg flyttet ut... :sjarmor:

Skrevet

må bli mega dance

har vel alle de 10 første..

vet ikke hem som er dårligst jeg...

Skrevet

Har masse rar musikk, men om eg angrar på noko kjøp? Mesteparten av det eg ikkje likar så godt er slikt eg har kjøpt for 5 til 10 kroner - og det er ikkje noko særleg å angra på. Då er det verre å kjøpe Dagbla'. Og mykje av musikken eg er blitt positivt overraska over er kjøpt til same pris :-)

Skrevet

"The music of Michael JAckson" med strykeorkester er en sikker taper i min platesamling.

Gjest Anonymous
Skrevet

Husets verste plate (OBS: ikke min) er dessverre Heidi Hauges første, den er hakket verre enn Wizex-kassetten som ble lagt igjen da vi hadde innbrudd i bilen en gang for ca 20 år sia....

Forresten skulle jeg gjerne hatt platesamlinga til Zirine...

Skrevet

Rainbow cden til Mariah Carey, glemte å avbestille den en gang jeg var med i en musikk klubb, har så vidt hørt hele cden :tunge1:

Skrevet

Har sikkert innmari mye rart som jeg ikke har hørt en halv gang og siden fortrengt. Jeg liker faktisk veldig mye musical-musikk og husker for flere år siden at jeg fikk Chess av sambis, men d var den amerikanske versjonen, IKKE den engelske m Murray Head, Tommy Körberg og Elaine Paige, og d ble IKKE d samme. Hørte den bare én gang...såvidt! Derimot gjorde han d godt igjen m å gi meg den FRANSKE ORIGINAL-versjonen av Les Misérables, og den er jo bare helt enormt bra! :P

Skrevet

Tuji skrev

"The music of Michael JAckson" med strykeorkester er en sikker taper i min platesamling.

:hoho:

Zirine skrev

Joda Hvorfor? For meg er det dyrebare minner. Et levd liv - impulse handlinger, tårer og latter. Det skjemmes jeg ikke over - og jeg ser heller ikke på den som dårlige - bare som endel av en epoke.

Godt skrevet! Akkurat slik har jeg det også med min musikk. Musikken jeg er i besittelse av er minner om det livet jeg har levd. Tidsmaskiner finnes virkelig. I sanger som vi trodde vi hadde glemt.

Anna

Skrevet

Det å kjøpe seg en cd eller to er vel ikke akkurat noe storinnkjøp med nøye gransking og planlaegging, så det blir også masse drittmusikk liggende etterhvert. Kan ikke telle alle de gangene jeg har kjøpt meg et par cdèr. Nettopp på grunn av AKKURAT DEN KULE LÅTEN.Rekker kanskje å spilles et par ganger før den havner på lopphavet!!For min del så BARE MÅ JEG HA DEN.Når cdèn er i box er alt bra, men da er det en annen jeg MÅÅÅÅÅ HA....

Skrevet

Jeg synes også Zirine gav et veldig godt svar. Jeg er så enig så enig. Musikk er minner, på godt og vondt...

Skrevet

Heia Zirine! Godt sagt om musikk, MEN jeg har i en periode anmeldt musikk og da fikk jeg ikke nødvendigvis velge selv... *sukker tungt*

Absolutt bånn er ei "best of"/samleplate med Gartnerlosjen, Bare Egil Band og alle de andre sære bandene han har hatt... Herregud :roll:

Jeg vet at mange syns de er innmari morsomme - og forsåvidt er det gøy i omtrent to minutter - men ikke over to cd'er...

Er forresten ikke så innmari stolt av Sandra-plata mi (LP) fra 80-tallet heller :oops: (den har jeg kjøpt helt sjøl)

Suz :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...