Gå til innhold

Skal dere på bryllupsreise?

Skal dere på bryllupsreise?  

1. 1. Skal dere på bryllupsreise?

• Javisst, selvfølgelig
      8
    • Kanskje - spørs på budsjettet
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg satt her forleden kveld og så på et flott program ang London - og da poppet en lyspære opp; hva om å reise til London på bryllupsreise????

Men, hva koster en slik reise mon tro...?! Noen som har vært der? Noen som skal dit i nærmeste framtid? Råd? Tips?

Enn dere andre - har dere ideer/planer om bryllupsreise? Evt hvor? Lenge? Med barn evt? Uten barn...? Prisanslag?

Er det vanlig å reise på bryllupsreise idag? Venninna mi som gifta seg i fjor sa at de ikke fikk råd til noe reise da bryllupet ble NOGET dyrere en antatt...

Scorpina

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vi skal på bryllupsreise etter bryllupet. Vi lurer på å reise til Maldivene, men har ikke bestemt oss helt 100% enda... Men tipper det blir det. Men det koster skjorta da... mellom 50.000,- og 60.000,- tilsammen tenker jeg for oss to i to uker. Vi har ingen barn. Men det er jo bare en gang, så da slår vi litt på stortromma... Oiiiiiiiiii, gleder meg allerede jeg!!!!!!! :ler:

Skrevet

Vi reiser på bryllupsreise dagen etter bryllupet.

Vi skal til USA i tre uker.

Mulig det blir ganske dyrt, men vi hadde planlagt denne ferien før vi forlovet oss.

Jeg liker tanken på å reise rett etter bryllupet godt,

reise rett på en fantastisk ferie istedet rett tilbake til hverdagen.

(hverdagen er ikke så verst den, altså, og den kommer jo uansett når man kommer tilbake fra ferien!).

Når det gjelder London, kan en ferie dit bli ganske rimelig, eller så dyr som man vil. London har hoteller og tilbud i absolutt alle prisklasser.

Det er ofte mulig å få billige flybilletter dit, så det trenger ikke bli så veldig dyrt.

Har vært der flere ganger, London er absolutt en kul by!

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt hus, så jeg tror ikke budsjettet tilater annet enn en tur på hytta... :( I tillegg til at jeg begynner å jobbe i november, så kommer ikke til å ha så mye betalt ferie til sommeren. Håper derimot vi kan ta det igjen neste sommer :D

Scorpina

London er travel storby, og det man først og fremst gjør i London er å shoppe... Det er et par ting som sikkert er koselig å gjøre der som nygift, men hadde det vært meg hadde jeg heller villet dratt til en annen mer romatisk storby som Roma eller Paris. Eller en øde sydhavsøy *drømme*.

Skrevet
Jepp, vi skal på bryllupsreise etter bryllupet. Vi lurer på å reise til Maldivene, men har ikke bestemt oss helt 100% enda... Men tipper det blir det. Men det koster skjorta da... mellom 50.000,- og 60.000,- tilsammen tenker jeg for oss to i to uker. Vi har ingen barn. Men det er jo bare en gang, så da slår vi litt på stortromma... Oiiiiiiiiii, gleder meg allerede jeg!!!!!!! :ler:

Åååååååh....60 000,- for en bryllupsreise?? WOW!! Og det er eksklusive selve bryllupsfesten?? Ja, da håper jeg virkelig dere får en flott reise :D

Og Maldivene er jo....ja...bare ordet i seg selv får meg til å tenke på palmesus og Piña Coladas :ler:

Selv frister også Cheyshellene...hmmmmmm....hehe....mnuvel, må vel holde bena på jorda her og ikke ta HELT av da :P

Skrevet

Vi har lyst til å dra til USA og kjøre fra kyst til kyst i en måned, men det er tvilsomt om vi får råd eller har tid rett etter bryllupet. Vi får se - men vi har veeeeeldig lyst!

Skrevet

Hei Ingeborg!

Det er akkurat det vi skal gjøre!

Vi starter med to dager i New York.

Så har vi planer om å bruke litt under tre uker til Los Angeles,

hvor vi blir noen dager før vi drar hjem.

Vi har planer om å begynne å prøve å få barn fra neste høst,

og tenker at dette er den typen ferie man må gjøre før man får barn,

ellers blir det aldri noe av.

Vi driver og paralell-planlegger ferien og bryllupet nå,

bare si ifra hvis du trenger noen tips ang. kjøring i USA! :D

Skrevet

Hei Ingeborg!

Det er akkurat det vi skal gjøre!

Vi starter med to dager i New York.

Så har vi planer om å bruke litt under tre uker til Los Angeles,

hvor vi blir noen dager før vi drar hjem.

Vi har planer om å begynne å prøve å få barn fra neste høst,

og tenker at dette er den typen ferie man må gjøre før man får barn,

ellers blir det aldri noe av.

Vi driver og paralell-planlegger ferien og bryllupet nå,

bare si ifra hvis du trenger noen tips ang. kjøring i USA! :D

Skrevet

Ja vi skal på bryllupsreise!

Drar på mandag etter bryllupet. Sambo har fått ansvaret for å finne et sted, og jeg skla ikke vite det før vi sitter på flyet :) (hvis det lar seg gjøre da) Han har fått 3 krav fra meg; paradis, dykking og shopping... så nå gjenstår å se hva han finner på, og jeg gleder meg, under 5 mnd til :hoppe:

Skrevet

Vi skal fire - fem dager til Roma, reiser enten en eller to dager etter bryllupet.

Egentlig vil vi til Hawaii, men får ikke råd til det før jeg er ferdig med skolen, så dit drar vi om ca to år. (først en uke i New York og så en uke på Maui)

Skrevet

Hei Scorpina!!

Jeg har vært i London fire ganger og jeg blir bare mer og mer glad i byen.

Jeg synes det er helt topp der. Men har også hørt andre som ikke synes det er noe særlig. Smaken er som..........

Hvis du reiser anbefaler jeg deg å gå på musicals. Det er en utrolig fin steming i disse gamle teaterne. Av stykkene liker jeg spesielt Les Miserables. Phantom of the Opera og Miss Saigon er også kjempebra!!

Ellers er det shopping, puber og masse å se på. Utrolig mye fint til barna på Disneystore og stoooooore lekebutikker:) Kjempegøy!! Og så MÅ man innom Herrods. Om så bare for å ta en titt.

Så liker dere at det skjer litt rundt dere, er London stedet!!!

Bridge har mange fine hoteller til ikke så gærne priser. Ellers går det an å få tak i billige flyreiser og bestille hotellet selv direkte.

Vi har tittet litt på Maldivene. Synes det ser helt herlig ut!! Men det blir nok bare en uke - vil ikke være så lenge fra lillesnuppa vår....

Skrevet

Vi vet ikke helt om vi får råd til noen reise enda, men samboern min har sagt han tenker på det og sjekker litt.

Blir spennede å se om han finner på noe. :briller:

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal på bryllupsreise, hvor vet jeg ikke etter som han skal overraske meg. Vi har ikke det største budsjettet regner med rundt 30.000 for oss to, og vi vil helst være borte i to uker. Vi er veldig glade i Hellas, så kanskje det blir der. Har en tendens til å shoppe litt vel mye når jeg er i storbyer, ikke så veldig romantisk, når han synes det er kjipt etter halvannen dag.

Har vært i London et par ganger, liker byen godt, men synes den ikke er utpreget romantisk. Blant annet er hotellstandarden så som så, og det er dyrt med hotell i London. Når vi har vært der har vi alltid vært på et eller to museer, synes den egyptiske avdelingen på British Museum er veldig bra -her er det også gratis å komme inn. Madame Tussauds var veldig gøy, var her med bror, mor og min kjære, men det var ganske dyrt. Pleier å ta en tur innom Harrod's mest for å titte, ellers blir det en del traving opp og ned Oxford Street. Vært på et par markeder også, litt mer sjarm der, så lenge du holder deg unna søndag. Chinatown er for meg et must for matens skyld. Har hatt lyst til å dra på musikal begge gangene, men var visst vanskelig å få med gutta mine (min kjære og bror). Så da har det heller blitt kino. Ting å se er det mer enn nok av - står masse bra på www.timeout.com

Skrevet

Vi skal på bryllupsreise, hvor vet jeg ikke etter som han skal overraske meg. Vi har ikke det største budsjettet regner med rundt 30.000 for oss to, og vi vil helst være borte i to uker. Vi er veldig glade i Hellas, så kanskje det blir der. Har en tendens til å shoppe litt vel mye når jeg er i storbyer, ikke så veldig romantisk, når han synes det er kjipt etter halvannen dag.

Har vært i London et par ganger, liker byen godt, men synes den ikke er utpreget romantisk. Blant annet er hotellstandarden så som så, og det er dyrt med hotell i London. Når vi har vært der har vi alltid vært på et eller to museer, synes den egyptiske avdelingen på British Museum er veldig bra -her er det også gratis å komme inn. Madame Tussauds var veldig gøy, var her med bror, mor og min kjære, men det var ganske dyrt. Pleier å ta en tur innom Harrod's mest for å titte, ellers blir det en del traving opp og ned Oxford Street. Vært på et par markeder også, litt mer sjarm der, så lenge du holder deg unna søndag. Chinatown er for meg et must for matens skyld. Har hatt lyst til å dra på musikal begge gangene, men var visst vanskelig å få med gutta mine (min kjære og bror). Så da har det heller blitt kino. Ting å se er det mer enn nok av - står masse bra på www.timeout.com

Skrevet

Vi har snakket om å dra til alpene i februar året etter og kalle det bryllupsreise, men ingen ting er bestemt ennå.

Skrevet

Vi har tenkt både på Paris, London og Usa. Paris, blir det nok ikke da vi muligvis skal dit i påsken. Så da er det ikke det samme å dra dit på bryllupsreise, et par måneder senere. London har vi også lyst til, men dit kan vi alltids komme. Da man kan få turer med Ryanair, til ganske lave priser. Og vi kan bo hos kjente der over.

Så vi regner med det blir Usa. Hvor og hvordan, vi vil ha turen har vi ikke bestemt oss for enno. Jeg har lyst til å oppleve mest mulig, mens vi er der over. Det eneste kravet fra min kommende mann er, at vi skal i en bowlinghall og shoppe utstyr, og å spille. Og at han gjerne vil se en amrikansk fotball kamp. Fram til nå, har jeg hentet hjem brosjyrer på alt fra å kjøre fra kyst til kyst, til storby ferie. Så vi får se hva det blir til.

Skrevet

Vi skal paa bryllupsreise rett etter bryllupet. Hvor vet jeg ikke, men det staar mellom Maldivene, Seychellene, Mauritius eller Caribien..

Jeg lar han bestemme og vil helst ikke vite noe foer jeg sitter paa flyet.

London er jo en fin by det, men den er ikke utpreget romantisk.. dvs det er mange andre byer som er mer romantiske og i samme prisklasse (om ikke billigere).. Hva med Edinburgh, Paris, Roma, Venezia, Verona, Praha, Barcellona, Firenze + droessevis av andre...

Skrevet

Vi er litt utradisjonelle der også. Turen går til Tanzania. 1 uke med Safari (Ngorongoro og Serengeti) så 2 avslappende uker på Zanzibar..... :D

Skrevet

Vi skal vel ha en bryllupsreise en gang, men ikke neste sommer.

For det første har vi ikke råd, og for det andre trenger jeg lenger tid og kurere flyskrekken min. Har fryktelig lyst til syden, men jeg tør ikke. Det går jo an og kjøre selvfølgelig,men det frister ikke noe særlig det heller.. :-?

Så samboeren min har bestilt 10 dager i et sommerhus i danmark, og det er jeg veldig fornøyd med! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...