Gå til innhold

Flørting og sjekking utenom byen

hello

Anbefalte innlegg

Hei :)

er ei jente på 21 som er drittlei av å være singel... Har nettopp flytta til en ny by og ser masse bra gutter hele tiden: på skolen, på treningssenteret, i butikker osv, u name it.. men Man kan jo ikke bare gå bort til fremmede gutter å begynne å prate... jeg er vertfall ikke den typen som bare strutter bort til ukjente gutter, ivertfall ikke edru :P

Når det skrives tips og råd til single folk på nettet og i blader skriver folk at men kan flørte på skolen, treningssenteret osv.. men hallo? viss jeg vandrer bort til ukjente gutter, står og smiler og blunker da må fyren tro jeg enten er a) gal eller b)en desperat sosial avviker..dessuten faller det ikke naturlig for meg å oppføre meg sånn når ikke settingen er til rette for det.

Finner aldri bra gutter på byen.., er så lei av drita fulle gutter som klasker deg på rompa og tror det er turn on :P

Så hva skal man gjøre da? viss man ønsker lit mer flørt i hverdagen med bra gutter en ser rundt seg.. har dere noe tips og råd ? vil jo ikke virke som frøken deperat nr 1 heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spirelill

Jeg har også den samme følelsen. Nesten så man føler at man "går glipp" av så mange bra gutter!

Mitt eneste tips er bare å prøve å utvide vennekretsen, samt være litt aktiv sosialt sett. Det er egentlig umulig å stoppe en person på gata og spørre om tlf.nr. selvom det er sånn man burde kunne gjort!

Selvom det er mange slitsomme fulle folk på byen, hender det at det dukker opp noen sjarmører innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bra det ikke bare er meg som føler det sånn :P .. ja du har rett i at av og til en sjelden gang i blant dukker det opp bra fyrer på byen. er jo tross alt der jeg har truffet så og si alle jeg noen gang har vært i lag med/drivi på med ;P synd men sant... får vel bare fortsette å gå på byen og krysse fingrene ;)

men skulle av og til ønske norge sin kultur var litt mer lik på syd -europa sine kulturer. der kan man faktisk flørte for å ha det morro hvor som helst og når som helst. livet blir litt artigere da asså. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, bra det ikke bare er meg som føler det sånn :P .. ja du har rett i at av og til en sjelden gang i blant dukker det opp bra fyrer på byen. er jo tross alt der jeg har truffet så og si alle jeg noen gang har vært i lag med/drivi på med ;P synd men sant... får vel bare fortsette å gå på byen og krysse fingrene ;)

men skulle av og til ønske norge sin kultur var litt mer lik på syd -europa sine kulturer. der kan man faktisk flørte for å ha det morro hvor som helst og når som helst. livet blir litt artigere da asså. .

Skulle gjerne vært litt enklere å kunne flørte utenfor byen settingen, jeg er ikke den som er flinkest og "prøver" meg utenfor byen/vorspiel settingen.

Du kan jo prøve deg og se om du kan få øyekontakt med en gutt, hvis de smiler tilbake/ser på deg, så kan du jo alltid gå opp til de og se om du kan få igang en samtale... Ingen som egentlig har noe å tape (selv om det er lett å si da...). Vet at jeg hadde blitt interessert hvis en jente gjorde dette mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå
Skulle gjerne vært litt enklere å kunne flørte utenfor byen settingen, jeg er ikke den som er flinkest og "prøver" meg utenfor byen/vorspiel settingen.

Du kan jo prøve deg og se om du kan få øyekontakt med en gutt, hvis de smiler tilbake/ser på deg, så kan du jo alltid gå opp til de og se om du kan få igang en samtale... Ingen som egentlig har noe å tape (selv om det er lett å si da...). Vet at jeg hadde blitt interessert hvis en jente gjorde dette mot meg.

Hallaisen!

Du, ka me å prøve nettsteder da? Eg meine, som f.eks sukker.no :)?

Jeg synes det har vært utrolig bra, og det var faktisk der jeg traff han jeg er sammen med nå;)

Det er jo verken desperat eller flaut, det er jo den nye måten å sjekke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen!

Du, ka me å prøve nettsteder da? Eg meine, som f.eks sukker.no :)?

Jeg synes det har vært utrolig bra, og det var faktisk der jeg traff han jeg er sammen med nå;)

Det er jo verken desperat eller flaut, det er jo den nye måten å sjekke på ;)

Har faktisk vært på sukker og, truffet noen, men ingenting som ble fast, gikk litt lei av stedet/folkene, men skal kanskje prøve det igjen nå.

Synes allikvel det skulle vært mulig og bare snakke litt med folk IRL uten at det er byen/vorspiel. Har angret noen ganger på at jeg ikke tok kontakt på buss/butikk/kafe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, her prøvd sukker jeg også, men var ikke noe for meg. jeg liker å se personen i live, blir så rart å bare se et bilde... syns hele hele opplegget med nettdating var litt kleint asså..

Får vel bare kaste meg frampå å prøve å være litt mer flørtete in real life (og edru) sjæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå
ja, her prøvd sukker jeg også, men var ikke noe for meg. jeg liker å se personen i live, blir så rart å bare se et bilde... syns hele hele opplegget med nettdating var litt kleint asså..

Får vel bare kaste meg frampå å prøve å være litt mer flørtete in real life (og edru) sjæl ;)

Hehe, før jeg fikk kjæreste tenkte jeg slik..

Jeg kunne ønske jeg bare kunne gå bort til en på gaten, spurt om han kunne tenke seg å gå på date med meg, for det hadde vært en så kjekk og morsom metode hvis vedkommende sier ja:)

Men det er amange muligheter! Forstår at nettdating kan være sært, ubehagelig, men man får jo se personen etterhvert:) Men nå har det seg slik at han jeg er sammen med, bo i en annen by foreløpig da. Men jeg tviler på at man finner MANNNEN i sitt liv, på byen, men du guts litt på da! Vær de som tørr;) Hvis ikke, kan du ta me ei vennine, så gutser dere på sammen:)

Det verste man kan få er et nei, og tro meg, det er altfor få jenter som tar iniativ, men guttene liker det! Vi lever jo ikke i 1950 heller;)

Stå på , jeg har troå på at drømmemannen deres er der ute:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne at sukker/nettsteder kan være litt rart og begynne med, men tror det er viktig og gi folk sjansen (og gjerne ikke vente 5 uker, med masse mailing, før en treffer hverandre).

Lykke til med å kaste deg frempå, skulle ønske at alle (inkl gutter og jenter) var litt mer frempå/utadvent i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle være en av de heldige du går å kikker på, så for all del kom å ta kontakt. Du har jo en kjempe"unskyldning"= Ny i byen!

Bruk dette som en icebreaker og utvid vennekretsen. Ikke noe galt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer selv. Kunne godt tenkt meg å sjekket opp noen på butikken, på gata, på en kafé, på skolen osv, men aner ikke hvordan jeg skal få mot til det. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om at andre måtte tenke at jeg er en idiot, problemer er bare at jeg blir helt skjelven kun av tanken. Hadde jeg klart å ta meg sammen og vært litt sjarmerende så skulle jeg ha prøvd å gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser en søt gutt på skolen/bussen eller hvorsom helst, kan du jo smile og spørre om han kan fortelle deg om noen bra kaféer/utesteder i nærheten, siden du er ny i byen og ikke er kjent. Det er jo en kjempebra måte å åpne en samtale med fremmede uten at det ser merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på mitt livs beste date med en mann jeg traff ombord på toget en sommer for et par år siden. Spurte bare om boken hans var like interessant som min, og deretter bare gikk det som det gikk.

Det er enklest å komme i kontakt med dem som man har noe tilfelles med; skal dere samme veien, bestille samme maten/drikken, leser samme boken eller liknende. Det på treningsstudioet handler det om å ikke være redd for øyekontakt, spør om hjelp til småting - ingen dør av å være høflig å hjelpe deg med ett eller annet, og har han dame finner du ut om det tidsnok tenker jeg.

Det er nok ihvertfall første steget på vei mot en mer utadvendt tilnærming til disse mannfolkene rundtomkring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk øynene. Det er det eneste som trengs. Med et blikk viser du interesse, flere blikk/stirring så viser du at du vil ha kontakt. Tro meg, blikk er den eneste og beste måten å bli kjent med ukjente menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...