angelou Skrevet 21. januar 2010 #201 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg skal iallefall prate med JM så tidlig som mulig for forberedelse til fødsel denne gangen. Og så skal jeg ha ekstra oppfølging med hyppige UL den siste tiden. K kom ut underernært i et fostervann som så ut som cola, i tillegg til at han var i trøbbel under fødselen, så jeg er livredd, ikke for å føde, men for at noe skal skje med babyen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 21. januar 2010 #202 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg skal iallefall prate med JM så tidlig som mulig for forberedelse til fødsel denne gangen. Og så skal jeg ha ekstra oppfølging med hyppige UL den siste tiden. K kom ut underernært i et fostervann som så ut som cola, i tillegg til at han var i trøbbel under fødselen, så jeg er livredd, ikke for å føde, men for at noe skal skje med babyen... Etter samtalen jeg hadde med min jordmor igår, så anbefales det! Jeg var forberedt på å stortute og nekte å gå før jeg fikk lovnader om det jeg ville. Men det var nærmest lovt i løpet av det første 5min. I tillegg til at jeg fikk en beklagelse for det hun gjorde feil sist. (Ikke at den hjelper noe, men det er hyggelig å få alikevel.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #203 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Ja jeg håper det Skrållan! Men tør ikke få for store forhåpninger at det skal gå lett med nr. 2, for jeg vet det blir %¤& vondt uansett! Uff da angelou, det må ha vært skummelt Jeg har fødselsangst pga smertene.. Men så får man ikke de små pausene når man blir satt igang, og riene er sterkere. Det er nok lurt å snakke tidlig med jordmor! Kjempebra Susan Sto Helit! Godt å føle man blir hørt og at jordmor bryr seg. Snart helg!!! Endret 22. januar 2010 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. januar 2010 #204 Del Skrevet 22. januar 2010 Så bra alt var fint på UL! Høres ut som om både du og Susan har fine planer for neste fødsel, det blir gjerne noe helt annet med fødsel nr 2, det kan jeg skrive under på! Stor Fint du synes det høres ut som om vi har fine planer for neste fødsel. Jeg merker dog at jeg ikke tenker så mye på smertene ennå. Mest på fasilitetene på fødestedet... Husker jo at jeg, som Epica, ikke hadde disse pausene mellom riene. men jeg overlevde jo uten smertestillende annet enn badekar i timesvis. Og da må jeg jo kunne klare det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. januar 2010 #205 Del Skrevet 22. januar 2010 Fint du synes det høres ut som om vi har fine planer for neste fødsel. Jeg merker dog at jeg ikke tenker så mye på smertene ennå. Mest på fasilitetene på fødestedet... Husker jo at jeg, som Epica, ikke hadde disse pausene mellom riene. men jeg overlevde jo uten smertestillende annet enn badekar i timesvis. Og da må jeg jo kunne klare det igjen. Ja, dere vet jo omtrent hva dere går til denne gangen, og har forandra planene deres fra sist ut i fra det. Og det ser jeg på som positivt, dere får bare gå i mot det med åpent sinn - dere vet jo ikke 100 % hva dere går til uansett. Alt dere vet, er at det IKKE blir sånn som sist. Jeg hadde jo en 2-døgners lang og hard fødsel som endte med vakuumforløsning første gang, og gleda meg ikke til neste fødsel.. men det gikk som en drøm, 2 timer etter 3 cm åpning var gutten ute - med kun lystgass som smertestillende. Innmari intenst, med dobbelrier hvert 3.min. To vidt forskjellige fødsler, og det regner jeg med dere får også! Har man klart 1 fødsel, så kommer man seg igjennom 1 til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #206 Del Skrevet 22. januar 2010 Ja skal klare en fødsel til, nå vet jeg vertfall mer om hvor ¤%% vonde riene er, jeg hadde jo ikke en fjerneste anelse sist Vi klarer dette angelou & Susan Sto Helit! Ops ja, må snart ringe å bestille time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 23. januar 2010 #207 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Ikke at jeg ikke kommer til være GAL av lykke den dagen spiren sitter, men fødslen.... den gruer meg meg til alt nå - og med rette ut i fra hva jeg leser her Jeg er egentlig ikke så redd for smertene UNDER selve fødslen (burde sikkert være det og men ), men er mer redd for at jeg blir "ødelagt" i etterkant av fødslen... Blir nok jordmorprat på meg også når tiden kommer ja God helg Epica! Endret 23. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. januar 2010 #208 Del Skrevet 23. januar 2010 Ikke at jeg ikke kommer til være GAL av lykke den dagen spiren sitter, men fødslen.... den gruer meg meg til alt nå - og med rette ut i fra hva jeg leser her Jeg er egentlig ikke så redd for smertene UNDER selve fødslen (burde sikkert være det og men ), men er mer redd for at jeg blir "ødelagt" i etterkant av fødslen... Blir nok jordmorprat på meg også når tiden kommer ja God helg Epica! Sjansen for at du er "ødelagt" i ettertid, er minimal. De aller fleste får små rifter, (og det gjør ikke vondt der og da!) og huden "der nede" er veldig godt selv-reparerende. Så etter bare få uker vil du mest sannsynlig ikke kjenne mye til det. Jeg har siden forrige fødsel sagt at jeg heller føder en ekstra gang, enn å gå gravid i 9mnd... Totalt sett hadde jeg mer plager av en graviditet, enn jeg hadde de 48timene jeg fødte. Men jeg går jo gjennom begge deler for å få en liten, nydelig, baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 25. januar 2010 Uff Zia ikke meningen å skremme! Jeg ble ikke skadet i det hele tatt, det går nok kjempefint skal du se!! Ja en fødsel er absolutt verd det ettersom det venter en fantastisk nydelig baby etterpå...... Susan Sto Helit 10 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #210 Del Skrevet 26. januar 2010 Da har jeg bestillt jordmortime 24.feb! Må få time hos lege til første kontroll (snart!). Jeg skal til Oslo på fredag, er litt nervøs for å reise i 1.trimester men jordmor sa det skal gå fint. Idag er det overtid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. januar 2010 #211 Del Skrevet 26. januar 2010 ahhh håper jeg får Jordmortime så snart jeg får flyttet! Er det lang reise du har da? Det skal ikke ha så mye å si tror jeg....tror det er verre hvis du må reise med fly i 3 trimester.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #212 Del Skrevet 26. januar 2010 Nei bare 30-45 minutter heldigvis Jeg fikk jordmortime uke 16, det var visst vanlig. Og å ta første kontroll hos legen. Når flytter du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. januar 2010 #213 Del Skrevet 26. januar 2010 Nei bare 30-45 minutter heldigvis Jeg fikk jordmortime uke 16, det var visst vanlig. Og å ta første kontroll hos legen. Når flytter du? Ja 45 min er jo ikke langt, men om det er noen blodpropp historie i familien ville jeg kanskje bare brukt støttestrømper(noe jeg har ALLTID når jeg flyr, siden jeg får fort vann i beina). Ja gleder meg masse å flytte(flytter lørdag) så neste uke kan jeg prøve å bestille meg jordmortime, og legetime for å ta blodprøver og sånt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #214 Del Skrevet 26. januar 2010 Nei tror ikke vi har det i familien men... jeg får høre med mamsen og papsen :-) Håper du får jordmor-og legetime kjapt! Nå fikk jeg bestillt legetime, 1 kontroll skulle normalt vært i uke 10 sa hun, men det ble ikke før 8.februar, uke 12. Gleder meg til å høre hjertelyden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. januar 2010 #215 Del Skrevet 26. januar 2010 Så morro med jordmor og legetime. Jeg reiste med fly to turer forrige graviditet. Først ca i uke 8, og så ca i uke 25. Gikk helt fint begge ganger. Den første turen var kort, bare 25min, og da gjorde jeg ikke noe spesielt. Den andre turen brukte jeg støttestrømper, siden flyturen var 3 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #216 Del Skrevet 26. januar 2010 Så godt å høre Susan Sto Helit! Ja jeg gleder meg til kontrollene! Åååå jeg har fått noen diller tror jeg.. Litago milkshake med jordbær (perfekt når småkvalmen kommer) Tomat på skiva. New energy sjokolade Melk Blir kvalm av: Sterk eller mye parfyme Fiskepinnelukt Alkohol-ånde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 26. januar 2010 #217 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Der sa du noe, kanskje jeg skulle ringt jordmor jeg også. Sist fikk jeg kontroll der i uke 15, men jeg mener at det bare er for førstegangsfødende... Får ringe og høre Har ikke planer om å gå så mye til JM egentlig, blir nok en gang for å snakke om fødsel, resten går jeg til min flotte spesialist som har peiling på alt Fikk skikkelig grøsninger når du skrev jordbærmilkshake og sjokolade, så vi har nok ikke samme smak Endret 26. januar 2010 av angelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. januar 2010 #218 Del Skrevet 26. januar 2010 Der sa du noe, kanskje jeg skulle ringt jordmor jeg også. Sist fikk jeg kontroll der i uke 15, men jeg mener at det bare er for førstegangsfødende... Får ringe og høre Har ikke planer om å gå så mye til JM egentlig, blir nok en gang for å snakke om fødsel, resten går jeg til min flotte spesialist som har peiling på alt Fikk skikkelig grøsninger når du skrev jordbærmilkshake og sjokolade, så vi har nok ikke samme smak Vil tippe at du har en ganske god opplevelse fra sist da? Siden du ikke har så behov for å gå til jordmor. Jeg har hatt mer behov for å gå dit denne gangen enn sist. Følte det ble mye dødtid og ikke så mye nytte sist, mens denne gangen har jeg mer å prate om. Tror forøvrig det er mer opptil en selv hvor mange kontroller man ønsker som annengangs. Om man vil gå ofte eller sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #219 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja alle har nok forskjellige diller angelou! Åja, man går ikke automatisk like ofte som førstegangs Susan? Snart lunsj....... jeg er skikkelig MATVRAK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. januar 2010 #220 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er ikke automatisk sånn at man går like ofte som en førstegangs, nei. Har følelsen av at både jordmor og lege ser an når det gjelder meg, hvertfall. Og setter opp timer litt lenger fra hverandre enn sist. Litt sånn, du har ikke spesielle plager eller noe? Da setter vi opp neste time om 7-8 uker. Eller, du har behov for å snakke en del, så da tar vi neste time om 4 uker. Altså tar de deg inn mer etter behov enn etter plan. (På slutten er vel oppfølgingen lik uansett. Da er det jo barnet de sjekker mest.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg