LineGourmet Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 (endret) Jeg har så langt bare smuglest litt inne på prøve-forumet.. men det er kanskje på tide at jeg joiner også... ? Selv om jeg altså er på prøver-light-nivå (eller kanskje ikke). Men ok - jeg er 36 år, 37 til jul (dårlig tid ja)og har ikke brukt prevensjon siden jul i fjor.... dvs 12 PP (riktig forkortelse?). TR kommer i morgen, det kjennes rimelig sikkert ut Så langt har jeg ikke brukt noen form for hjelpemidler til å finne tidspunkt for EL etc.. Har hatt veldig regelmessige sykluser på 28 eller 29 dager. Bortsett fra siste 3 mnd hvor jeg starta i ny jobb - kan hende jeg måtte tilpasse meg de andre damene der.. eller at høsten har vært generelt stressa... ikke vet jeg. Det eneste jeg har gjort er på en måte bare å være bevisst når EL burde vært og så "prøvd meg" på sambo da.. - men det har altså ikke klaffa så langt. Nå har jeg tenkt å følge med på sekret-typene for å få litt bedre indikasjoner.. men jeg frykter rett og slett at jeg og sambo ikke har sex ofte nok.. Vi har et godt og stabilt forhold, men etter 3 år så hopper vi ikke på hverandre hver dag liksom.. Jeg lurer litt på hvor ofte andre "hopper" på hverandre? Jeg syns det er litt turn off når jeg er så bevisst på at jeg bare vil at han skal tømme seg i meg liksom sånn at jeg kan bli befruktet.. Hører gjerne fra andre som er på min alder og andres alder også om hvor lang tid det tok og gode råd osv.. Jøss, dette ble mye - Please feel free to comment Peace & Love Endret 9. desember 2009 av LineGourmet
Pupsilure Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg jobber turnus, og det var ikke alltid like lett for oss å ha sex, men vi hadde masse sex i dagene før og etter EL i 5 sykluser, ikke så mye ellers. I den 6 prøvde vi å ha sex hele perioden, fra tanta dro, til hun ikke skulle komme igjen, og gjett hva, hun kom ikke heller Det kan ha vært helt tilfeldig. Det er jo vanlig at det tar noen mnd før det klaffer Men har lest at det er vanlig at man har EL på et annet tidspunkt enn man tror selv.
NoAngel Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 hva med å tempe? det er kjapt og enkelt. og gir deg litt kontroll.. sex er jo litt viktig da om dere prøver å bli gravide lykke til
LineGourmet Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Jeg jobber turnus, og det var ikke alltid like lett for oss å ha sex, men vi hadde masse sex i dagene før og etter EL i 5 sykluser, ikke så mye ellers. I den 6 prøvde vi å ha sex hele perioden, fra tanta dro, til hun ikke skulle komme igjen, og gjett hva, hun kom ikke heller Det kan ha vært helt tilfeldig. Det er jo vanlig at det tar noen mnd før det klaffer Men har lest at det er vanlig at man har EL på et annet tidspunkt enn man tror selv. Hei og takk for kommentar . Jeg mistenker også at jeg har EL på et annet tidspunkt enn hva jeg tror. Men er det også sånn at sett at man har EL på en bestemt dag - er det bare noen timer som gjelder? Ellers så kom TR i dag som ventet, men det vil jo også si at forventa EL vil være midt i juleferien. Da har man kanskje litt mer overskudd til å hoppe på hverandre
LineGourmet Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2009 hva med å tempe? det er kjapt og enkelt. og gir deg litt kontroll.. sex er jo litt viktig da om dere prøver å bli gravide lykke til Entagelig en god idè - kjøpte jo til og med termometer i forbindelse med svineinfluensaen også TAkk for lykken
Pupsilure Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Jeg tror egget lever i ca 24 timer Du må ha termometer med to desimaler. Synd med TR Dere får stå på i jula ja
angelou Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Har du prøvd EL-tester da? For det har jeg begynt med nå, og det synes jeg er genialt Da vet man de to mest fruktbare dagene i måneden og så er det bare å kjøre på Jeg har til og med vært SÅ romantisk og fortalt kjæresten min at i dag testet jeg positivt, så i kveld skal jeg forføre deg Men det har ikke føltes som pliktsex for det, er faktisk nesten litt romantisk å vite at "det er nå det gjelder" :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Siden dere har prøvd såpass lenge - har dere begynt å tenke på utredning? Vanligvis sier man at man skal utredes etter ett års prøving, men når man er over 35 er det visstnok 6 mnd. Selv ble jeg utredet etter 10 mnd, og da ble det konstatert at jeg var kommet i for tidlig overgangsalder (uten symptomer), begynte å prøve da jeg var 35 år gammel. Dermed er det ikke mulig for meg å få barn, det nytter heller ikke med IVF. Hadde brukt eggløsningstester og fått utslag på de i 2-3 mnd før dette, men de viste seg å være falskt positive pga forhøyede hormonverdier pga overgangsalder og ikke eggløsning... Nå er jo dette ganske sjelden, men det kan være greit å vite at alt er iorden med dere, for hvis det skulle vise seg at dere trenger hjelp, tar den prosessen ofte tid, og det er ikke det man har mest av når man er 37 år gammel, dessverre. Øvre aldersgrense for å få IVF i det offentlige tror jeg faktisk er 38 år, så det er jo også noe å tenke på. Lykke til med den videre prøvinga!
NoAngel Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 husk at du må tempe til samme klokkeslett hver morgen, og du må gjøre det før du står opp, uten å røre deg for mye først, og du må ha sovet i minimum 3 timer sammenhengende www.fertilityfriend.com er en fin side å få hjelp fra
LineGourmet Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2009 Øvre aldersgrense for å få IVF i det offentlige tror jeg faktisk er 38 år, så det er jo også noe å tenke på. Lykke til med den videre prøvinga! Prøvd og prøvd.. det er derfor jeg kaller det prøving light, fordi vi har ikke gått sååå hardt inn for det ennå. Siste året har i grunn bare vært uten prevensjon. Ikke noe ekstra liksom.. om du skjønner. Men jeg var hos legen og tok masse prøver med hormoner og allting. (Alt var greit). Og at jeg skulle komme tilbake om 6-12 mnd, dvs nå om ikke timingen hadde slått til. Men så begynte jeg i ny jobb i høst og det har forsåvidt vært greit at jeg ikke ble gravid med engang kan du si :sjokkert: Men nå i jula og utover nyåret og våren er jeg klar Da blir det litt mer smarte teknikker for å finne rette tiden Naboen min fødte prøve-trillinger i sommer Det er heftig! Fortell gjerne mer om IVF - gangen i det osv.. Om dere gidder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå