Gå til innhold

sparing og nedbetaling av lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

er student og funderer litt på hvordan det går når jeg får meg jobb. samboeren har jobb, og tjener slik at vi klarer å ha leilighet med avdragsfritt lån. det går akuratt rundt. (vi sparer begge bsu som vi også betaler fullt på). jeg har litt studielån.

hvor mye er det normalt å betale ned på lånet når vi begynner å betale ned? skal jo spare bsu også, OG betale ned studielån, OG ha en bufferkonto som må spares på, OG leve i tillegg. tilsammen tipper jeg vi vil ha en brutto årsinntekt på 700 000. (begynner sannsynligvis lavt når jeg er ferdig..)

eksakt hvordan gjør folk dette, hvor mye spares, brukes til nedbetaling av lån? og hva tjener dere? er redd det så vidt går rundt da også :tristbla: har lyst å leve litt bedre når jeg slutter å være student.. vi ønsker å bygge hus og kjøpe bil osv, men er det virkelig mulig?? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du ikke har noe særlig inntekt får du heller ikke utnyttet skattefordelen ved BSU, så kanskje skal du vente litt med bsu-kontoen? Er jo god rente da, så det kan jo være en grunn til å spare på bsu bare det.

Klart det er mulig å bygge hus og kjøpe bil osv, men kanskje ikke med en gang. Hvor mye man betaler på lånet kommer an på hvor stort lånet er. Men det er mulig å fortsette med avdragsfrihet en stund lenger slik at man får hodet over vannet (f.eks. ved å bytte bolig og dermed får "nytt" lån eller ved å refinansiere til annen bank).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...