Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 går sykt barn dager (egenmelding) fra nyttår til nyttår eller dato til dato? Hvor mange dager pr. år?
Chiquita Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Fra nyttår til nyttår. Du har i hovedsak 10 dager pr kalenderår dersom du har 1 eller 2 barn. Dersom du har tre barn eller flere, så har du 15 dager. Dette gjelder begge foreldre. Andre regler gjelder ved kronisk sykdom, enslige foreldre, osv
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Takk for raskt svar. Har en mann som pendler i ukedagene, derfor er det alltid meg som må være hjemme ved barnas sykdom. Er det ti dager pr. voksen for barna? Kan han på noen måte "overføre" sine dager til meg når det kan fremlegges dokumentasjon på at han oppholder seg et annet sted i landet i ukedagene?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Fra nyttår til nyttår. Du har i hovedsak 10 dager pr kalenderår dersom du har 1 eller 2 barn. Dersom du har tre barn eller flere, så har du 15 dager. Dette gjelder begge foreldre. Andre regler gjelder ved kronisk sykdom, enslige foreldre, osv Vet du det, eller tror? Jeg har alltid trodd det gjaldt fra dato til dato. Er det det gjør ved egenmelding for en selv? Må tilstå jeg ikke har sjekket noen gang, bare dte jeg har trodd.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Sykt barn dager gjelder kalenderåret, egenmeldinger fra dato til dato. Du kan søke NAV om overføring av dager, men det er ikke sikkert du får det innvilget. Likevel er det forsøket verdt. Husk dokumentasjon på hvorfor du søker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå