Gå til innhold

Hvilke foreldre vil ikke samarbeide.?

Anbefalte innlegg

Gjest -karin-
Skrevet

Ser noen tråder her om foreldre som ikke klarer/vil samarbeide om ungene sine etter brudd. Dette er jo ille for ungene, som blir skadelidende. Men jeg lurer på hvilke typer mennesker/foreldre dette er.?

Noen som har noen tanker om dette.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kamel? Ja takk en til
Skrevet

Hei,

Jeg tror dette er et utrolig sammensatt problem, og jeg tror ikke at man kan stereotype de foreldrene som dessverre ender opp med et elendig samarbeid.

Det er mange faktorer som spiller inn.

-Hva var årsakene til bruddet

-Hvilke konsekvenser fikk bruddet for hver av foreldrene

-Hvordan blir/ble bruddet formidlet til omgivelsene og barna

-Hva slags forhold hadde hver av foreldrene til barna før bruddet

-Hvor gamle er barna

-Hvordan er/var økonomien

-Nye partnere?

-Personligheten til foreldrene, og samspillet mellom disse

-Evnen til foreldrene til å faktisk se hvilke løsninger som er best for barna

o.s.v i det uendelige...

Selvfølgelig er dette helt tragisk, men man skal være veldig forsiktig med å stemple foreldrene uansett.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Ser noen tråder her om foreldre som ikke klarer/vil samarbeide om ungene sine etter brudd. Dette er jo ille for ungene, som blir skadelidende. Men jeg lurer på hvilke typer mennesker/foreldre dette er.?

De foreldrene er av typen "troll" :kjefte:

Skrevet

egoister - som ikke burde hatt barn!

-og de som har vært nødt til å bli egoister på egene og barns veier fordi x-partner gjør alt sammarbeid umulig i fortiden og man rett og slett når en grense hvor barna og en selv ikke klarer flere skuffelser og brutte løfter!

Skrevet

foreldre som sliter psykisk og som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv. Det kan godt være samlivsbruddet som har utløst problemene, man kan ha vært en god, ikke-egoistisk foreldre fra tidligere, men at verden raser sammen på et tidspunkt.

Skrevet
foreldre som sliter psykisk og som ikke klarer å tenke på andre enn seg selv. Det kan godt være samlivsbruddet som har utløst problemene, man kan ha vært en god, ikke-egoistisk foreldre fra tidligere, men at verden raser sammen på et tidspunkt.

:klemmer:

Eller at en part oppdager etter en stund at den andre er så sjalu, kontrollerende, krevende og påberoper seg rett til å skal ha i envher situasjon, Og når all rasjoenll begrunnelse er brukt opp - da er det bare RETT OG RIMELIG at jeg får. De som er så egoistiske eller sjalu, kontrollerende at der er ikke annet alternativ enn å kaste inn håndkleet.

Så når skillsmissen er ett faktum og for en part, ett støttende lovverk - "som gir dem rett til og krav på"...........

Da kan en ikke skylde på at motpart ikke vil samarbeide, samhandle når alt og da mener jeg ALT skal til ett hushold og den andre part, bidragsyter, blir pålagt å etterleve bidragsmottakers krav i ett og alt.

Det menneske som sa tar sitt ansvar for seg og felles barn, viser for alle at barna har rett til og krav på TO FORELDRE, blir da stemplet som egoist, jævla krapyl, ikke samarbeidsvillig, ikke forstår, osv, osv av bidragsmottaker.

Dette er dessverre en kjent strategi blandt bidragsmottakere - fordi DE aldri blir stilt til ansvar for egoismen, grådigheten, hevngjerrigheten, utøving av kontroll lang utenfor eget kunskapsnivå, med mere.

Denne adferden, blir av fagmiljø benevnt med alvorlig skadende manipulering og er vanskelig å avdekke. Det må følges opp over tid for å kunne bekrefters at en del mennesker anvender alvorlig manipulering fo rå oppnå egen fordeler. Dette gir alvorlige utslag med tanke på felles barn - fordi an part ydmykes og trakaseres på det alvorligste, uten å ha annet verktøy til rådighet enn å VENTE OG SE ---------------- TIDEN LEGER ALLE SÅR----- og i mellomtiden vokser barna uten samvær, tilknytning og god omsorg fra den andre foreldren.

Hva vil dere gjøre aktivt for å kunne få en slutt, sette en stopp for dette i utganspunktet???????????????

Skrevet
:klemmer:

Eller at en part oppdager etter en stund at den andre er så sjalu, kontrollerende, krevende og påberoper seg rett til å skal ha i envher situasjon, Og når all rasjoenll begrunnelse er brukt opp - da er det bare RETT OG RIMELIG at jeg får. De som er så egoistiske eller sjalu, kontrollerende at der er ikke annet alternativ enn å kaste inn håndkleet.

Så når skillsmissen er ett faktum og for en part, ett støttende lovverk - "som gir dem rett til og krav på"...........

Da kan en ikke skylde på at motpart ikke vil samarbeide, samhandle når alt og da mener jeg ALT skal til ett hushold og den andre part, bidragsyter, blir pålagt å etterleve bidragsmottakers krav i ett og alt.

Det menneske som sa tar sitt ansvar for seg og felles barn, viser for alle at barna har rett til og krav på TO FORELDRE, blir da stemplet som egoist, jævla krapyl, ikke samarbeidsvillig, ikke forstår, osv, osv av bidragsmottaker.

Dette er dessverre en kjent strategi blandt bidragsmottakere - fordi DE aldri blir stilt til ansvar for egoismen, grådigheten, hevngjerrigheten, utøving av kontroll lang utenfor eget kunskapsnivå, med mere.

Denne adferden, blir av fagmiljø benevnt med alvorlig skadende manipulering og er vanskelig å avdekke. Det må følges opp over tid for å kunne bekrefters at en del mennesker anvender alvorlig manipulering fo rå oppnå egen fordeler. Dette gir alvorlige utslag med tanke på felles barn - fordi an part ydmykes og trakaseres på det alvorligste, uten å ha annet verktøy til rådighet enn å VENTE OG SE ---------------- TIDEN LEGER ALLE SÅR----- og i mellomtiden vokser barna uten samvær, tilknytning og god omsorg fra den andre foreldren.

Hva vil dere gjøre aktivt for å kunne få en slutt, sette en stopp for dette i utganspunktet???????????????

Eller motsatt, bidragsbetaler. For noen av dem er også som beskrevet over.

Skrevet
Hei,

Jeg tror dette er et utrolig sammensatt problem, og jeg tror ikke at man kan stereotype de foreldrene som dessverre ender opp med et elendig samarbeid.

-Hvor gamle er barna

-Nye partnere?

o.s.v i det uendelige...

Selvfølgelig er dette helt tragisk, men man skal være veldig forsiktig med å stemple foreldrene uansett.

Støtter denne - veldig bra skrevet. Selvsagt kan man ikke si at dette er en bestemt gruppe, det er veldig mange faktorer som spiller inn.

Skrevet

Det kommer an på hva som menes med samarbeid.

Å påstå at hun/han ikke vil samarbeide når hun/han ikke gjør som den andre parten vil, blir feil utgangspunkt. Dermed må dette med samarbeid basere seg på barnas beste.

Men da oppstår et nytt problem fordi foreldrene ikke altid er enig om hva som kan sies å være barnas beste. I så tilfelle må en tredjepart komme inn med et syn foreldrene kan enes om.

Heldigvis er de fleste foreldre enig om å sette barnas behov foran egne ønsker, men mange foreldre bør nok fortsatt lære seg noe mht hvem som skal prioriteres.

Skrevet
Det kommer an på hva som menes med samarbeid.

Å påstå at hun/han ikke vil samarbeide når hun/han ikke gjør som den andre parten vil, blir feil utgangspunkt. Dermed må dette med samarbeid basere seg på barnas beste.

Men da oppstår et nytt problem fordi foreldrene ikke altid er enig om hva som kan sies å være barnas beste. I så tilfelle må en tredjepart komme inn med et syn foreldrene kan enes om.

Heldigvis er de fleste foreldre enig om å sette barnas behov foran egne ønsker, men mange foreldre bør nok fortsatt lære seg noe mht hvem som skal prioriteres.

???????? Merkelig påstand -....... de fleste........!!!! Jeg kjenner dessverre en del fedre, som ikke blir tilagt gode omtaler i fm hva som er til barnas beste. Morspresumpsjonenen og at BARNAS RETT TIL blir gitt til, som oftest enslig mor - å administrere! Så derved, når far og mor møter i megling og ofte har mor allerede fått klar beskjed om at hun har retten på sin side??????? ;-) da er resultatet gitt!!! Eller hva?????

Tenker du sier at i fleste tilfellene hvor fedrene ikke stiller opp, eller mor varsler kamp for sin sak, med velsignelse fra Familivernkontoret, offentlige lover, regler og feministjunta, velger fedrene ofte å trekke seg ut for å kunne bevare og ivareta seg selv og starte PÅ "NYTT" !! De fleste jeg kjenner, har fått smake besk medisin fra sin tidligere og annet personell som lever i 1940 årene og mener at likestilling og likeverd er å ivareta mine interesser og drite i andre.

Skrevet
Hei,

-Hvor gamle er barna

-Nye partnere?

o.s.v i det uendelige...

Enig, men tror også man kan føye til:

-Evne til empati

-Evne til å sette andres behov foran egne

-Evne til å tilgi og gå videre

-Evne til å se seg selv og sin egen rolle

-Klokskapsnivå

Må også si at jeg vet om samlivsbrudd med tilsynelatende "godt samarbeid" der det viser seg at den ene parten bærer hele samarbeidet på sine skuldre og svelger kameler til alle døgnets måltider. Jeg må virkelig si jeg beundrer de, jeg vet ikke om jeg hadde klart å samarbeide under så til de grader ensidige forutsetninger, og jeg tenker at de skårer svært høyt på ovennevnte variabler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...