Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld låg jeg og kjæresten og snakket om utroskap, så sa at han kunne aldri vært utro mot meg, uansett hvor full eller dopet han hadde vært..så legger han plutselig til at han kunne vurdert å hatt sex med idol-tone hvis han hadde fått sjansen til det, for hun er jo såååå flott. Vi bor i en by like i nærheten av der hun bor, så sjansen for at han treffer henne på byn er der faktisk.. Dette såret meg, jeg synes rett og slett det var ekkelt sagt! Jeg sa ingenting, la meg bare til å sove.. I dag har jeg tenkt på det hele tiden, ville han valgt henne framfor meg?osv.. Hvordan hadde du reagert hadde kjæresten din sagt noe sånt? Overreagerer jeg eller?...

Han er forresten ekstremt ærlig - mer ærlig enn jeg faktisk foretrekker, han kan fint finne på å si ting som "det ser ut som om du har lagt på deg", eller detaljer om jentene han har hatt sex med før meg.. Det er veldig lite gøy å høre hvor deilige, hvor store pupper eller hvor vide de forrige jentene hans har vært.. Er dette noe jeg bare bør bite i meg eller?..

Kan legge til at vi har bare vart sammen i et halvt år - er 20 år begge to...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun bor jo i Oslo-området. Skal vel litt til å treffe på henne da.

Han mener sikkert noe ala "hvis du hadde møtt en kjendis du alltid ha likt, så skulle du fått lov" .. =) Er jo noen par som har slike overenskommelser ;)

Jeg syns han dog er utrolig teit som snakker om exer og andre jenter i detaljer. Dette burde han slutte med snarest. Det hadde jeg ikke akseptert.

Gjest Gjest_Fiona_*
Skrevet

Ærlig talt da, jente.. :slår:

Han har jo i samme samtale sagt han aldri hadde kunnet være utro mot deg uansett hva! Dessuten vil jeg tro frøken Idol-Tone ikke ligger rundt sånn, du burde heller ikke tro sånt om din egen kjærste. Er han for ærlig for din smak så får DU være ærlig og fortelle ham om at det er sårende for deg å høre om andre jenter. Hører han derimot ikke på hva du så sier er det en annen sak. Da er han bare respektløs og fortjener en smekk. Men ja, jeg mener du overreagerer veldig.

Skrevet

Om han har penger og øker sjansen hennes for å komme i rampelyset bør du passe deg.

Skrevet

Hehe, er nok et dolk i hodet jeg trenger ja:) Huff, jeg vet jeg overreagerer, men er bare fryktelig ekkelt å tenke på.. Han sa at han kunne ikke være utro mot meg, medunntak av hvis han møtte denne jenten.. Er redd jeg har ett aldri så lite sjalusi-problem, men prøver å jobbe med saken!!:) Takk for svar da iallefall;)

Skrevet

Du overreagerer, det er vel gutter du synes er kjekkere enn typen din?

Skrevet

Åhåh! Gi meg wolverine. Så setter jeg horn på mannen min glatt! :skratte:

Skrevet

En sånn diskusjon hadde jeg også med eksen min en gang. Vi sa begge en person (for moro skyld) som vi kunne tenke oss å ligge med. En kjendis altså.. Det morsomme var at noen dager etter, så jeg den personen jeg sa. Da måtte jeg bare le. Jeg så han 2 ganger på ei uke. Helt sykt! Men jeg gikk jo ikke akkurat bort til han og spurte om han ville ha sex med meg?!? Det var en diskusjon uten mye alvor i..

Skrevet

Kan du ikke snakke med kjæresten din ang. ærligheten hans?

Si at du setter pris på at han er ærlig, men at du ikke vil vite alt.

Nevn de områdene han du ønsker at han skal moderere seg på, og fortell ham det.

Den graden av åpenhet vitner om umodenhet, for det er hensynsløst.

Skrevet

Det eneste jeg holder med deg i her er at det må være veldig lite morro med en såkalt overærlig kjæreste. Det er forskjell på å være ærlig, og lire av seg totalt unødvendig dum info du ikke har noe nytte av å vite. Jeg syns du skal sette deg ned og ta en prat med ham om dette, så skjønner han at du ikke har noe til overs for å høre om eksene, og kroppsdelene deres.

Skrevet
Den graden av åpenhet vitner om umodenhet, for det er hensynsløst.

Ikke bare umotenhet! Jeg synes at det er en uting å utlevere ekser. Jeg hadde blitt flyforbannet hvis det kom meg for øre at noen av mine ekser hadde fortalt intime ting (både fysiske og følelsesmessige) om meg til andre. Noen har sikkert gjort det, men det vet jeg heldigvis for dem ikke noe om.

Skrevet

Du bør ta en prat enn ham. Jeg hadde ikke likt å få høre noe slikt hadde det vært meg, det handler litt om å ta hensyn også.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kjæresten min og jeg har en sånn greie med hvem vi ville liggi med av kjendiser, altså EN person. Men vi har satt det til utenlandske, ikke de at de er mer uoppnåelige enn norske, men det er så veldig fjernt unna at man skal møte Johnny Depp på byen liksom...

Men syns ikke du skal tenke mer på det, kanskje litt unødvendig sagt, men ingen vits å gå rundt å gruble.

Ellers er jeg enig med flere her som sier at han er for ærlig. Det må du snakke med ham om. Hvertfall dette jentesnakket han driver med! Det er jo rett og slett ekkelt for deg!

Skrevet (endret)
I går kveld låg jeg og kjæresten og snakket om utroskap, så sa at han kunne aldri vært utro mot meg, uansett hvor full eller dopet han hadde vært..så legger han plutselig til at han kunne vurdert å hatt sex med idol-tone hvis han hadde fått sjansen til det, for hun er jo såååå flott. Vi bor i en by like i nærheten av der hun bor, så sjansen for at han treffer henne på byn er der faktisk.. Dette såret meg, jeg synes rett og slett det var ekkelt sagt! Jeg sa ingenting, la meg bare til å sove.. I dag har jeg tenkt på det hele tiden, ville han valgt henne framfor meg?osv.. Hvordan hadde du reagert hadde kjæresten din sagt noe sånt? Overreagerer jeg eller?...

Han er forresten ekstremt ærlig - mer ærlig enn jeg faktisk foretrekker, han kan fint finne på å si ting som "det ser ut som om du har lagt på deg", eller detaljer om jentene han har hatt sex med før meg.. Det er veldig lite gøy å høre hvor deilige, hvor store pupper eller hvor vide de forrige jentene hans har vært.. Er dette noe jeg bare bør bite i meg eller?..

Kan legge til at vi har bare vart sammen i et halvt år - er 20 år begge to...

Jeg hadde nok ikke likt det selv, må innrømme det. Jeg er ikke hysterisk sjalu, men for meg blir det nesten en prinsippsak. Når han i det ene øyeblikket sier at han ikke ville vært utro mens i det neste at han kunne tatt idol-Tone så betyr jo ikke det han har lovet så innmari mye. Han kommer jo aldri til å ha sex med Tone, men om han synes han har "lov" til å si det så er det sikkert fordi han føler hun er så uppnålig at det vil jo aldri skje. Saken er vel at det helt sikkert er flere enn henne som er uoppnåelige...

Én ting er å være ærlig, men man kan jo se det litt an liksom, man trenger jo ikke å øse ut alt. Var også sammen en en gang som stadig måtte nevne eksen. Ikke kropp og slike ting, men hvordan hun var og at de stadig krangla. Jeg synes dét var nok, hvis han hadde snakka om sexen de hadde ville jeg nok snudd i døra fortere gitt :fnise:

Men du kan jo ta det opp med han at du setter pris på at han er ærlig, men at han kanskje kan tone det litt ned..

Endret av Guriane
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Og plutselig var den egenskapen kvinner flest setter høyest hos menn og gjerne omtales som fundamental (altså ærlighet) pulverisert til noe man strengt tatt opplever som ubehagelig.

Og dere forventer at vi skal forstå dere?

Skrevet

Nei, egentlig ikke.. Men vi håper jo det skjer en gang :fnise:

Skrevet
Og plutselig var den egenskapen kvinner flest setter høyest hos menn og gjerne omtales som fundamental (altså ærlighet) pulverisert til noe man strengt tatt opplever som ubehagelig.

Det skal ikke være lett :fnise:

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Da skal jeg fortsette med å fortelle noe til kompiser og noe til kjæresten, selv om dere mener at det er feil også. Da går man liksom bak ryggen til sin kjære da? Ærlig talt, nå må dere bestemme dere, skjønt det er en egenskap mange av dere mangler når jeg tenker meg litt om............ :murvegg:

Endret av Gorgonzola
Skrevet (endret)

Altså, man må gjerne være ærlig, men i dette tilfellet ser jeg ikke det som en nødvendighet. Jeg tror verken ts her eller andre for den saks skyld klarer å tenke seg til dette selv, men det er ikke nødvendig å male det for kjæresten. Vi er ofte ikke så dumme at vi ikke har forstått det, men ja, det kan såre å høre. Det handler også om å ta hensyn.

Ærlighet er veldig viktig, men om de tingene som er viktige å være ærlige om, f. eks trofasthet, eller andre situasjoner der ærlighet kreves for å bygge tillit osv. Jeg mener det ikke kreves her i denne situasjonen. Man kunne fint spart seg. Det er akkurat som om når folk slenger etter meg på gata at jeg er stygg. Altså: jeg vet det meget godt, jeg har da ikke behov for at andre går rundt å kalle meg det. Det er unødvendig og noe man kan spare seg for.

Endret av Yvonne
Skrevet
Det er akkurat som om når folk slenger etter meg på gata at jeg er stygg. Altså: jeg vet det meget godt, jeg har da ikke behov for at andre går rundt å kalle meg det. Det er unødvendig og noe man kan spare seg for.

Hvis bildet du har er av deg er du jo en nydelig jente utenpå også. (Innleggene dine viser at du er vakker inni.) Så hvordan noen kan si at du er stygg er langt over min fatteevne.

Gorgonzola:

Vi ønsker ikke å høre undvendige sårende ting fra kjærestene våre.

Så at han kan tenke seg å ha sex med idol Tone er ikke noe vi ønsker å høre, med mindre han har planer om å sjekke henne opp.

Vi liker heller ikke å vite at du forteller private ting til kameratene dine, som ikke vi får vite. På samme måte som om du nok ikke ville likt at vi klaget over deg til våre venninner.

At det skjer er en ting, men vi ønsker ikke å bli gjort oppmerksomme på det. Jeg synes det er enkelt å forstå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...