Gå til innhold

jeg har viker i håret! =/

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marthe_*
Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år, som egentlig alltid har hatt viker i håret. Har arva det etter faren min, og viknene hans har blitt større når han ble gamlere. Kan jeg også risikere å få større viker, selv om jeg er jente? Jeg er jo kjemperedd for å bli skalla!Innbiller meg at de blir større, men det er kanskje bare innbilning... Det ser jo kjempestygt ut... Det er ikke helt bart der, det ligger sånne små dunhår/babyhår-aktig hår over... Til og med friøren spurte hvorfor jeg hadde sånne små hår der og da ble jeg nesten litt lei meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en teit frisør. Alle er forskjellige. Ikke bry deg om det. Kvinner mister ikke like mye hår som menn, så jeg tviler på at vikene bare blir større og større og til slutt er du skalla.

Hvis du ikke liker håret ditt så kan du jo prøve en ny frisyre som kanskje passer deg bedre? En liten pannelugg eller sideskille eller noe?

:)

Skrevet

Hadde samme situasjon i begynnelsen av 20-årene. Der jeg som litt stor jente så at jeg hadde en uskarp hårgrense og det så ut som det kom nye hår nedover, så jeg fryktet at jeg skulle få økende hårvekst nedover panna. Så ble jeg over 20, og de samme hårene ble små, tynne og det meste forsvant, så jeg fikk litt tendens til viker. Fikk jo selvsagt fullstendig angst og så for meg en galopperende utvikling, men nå, 10 år etterpå, har ikke hårgrensen trukket seg mer tilbake i det hele tatt. Hos menn blir hårrøttene påvirket av testosteron som får hodehårrøttene til å pensjonere seg i et visst mønster. Det er genetisk hvor mye de reagerer på testosteron, noen er programmert til å få måne allerede i 20-årsalder. Nå skal det sies at jeg vet om 2 kvinner som har måne, men det er hva jeg har sett totalt i hele mitt liv. Jeg tipper du kommer til å få samme erfaring som meg, nemlig at det virker kjempeskummelt når man blir oppmerksom på det, men så viser det seg at det er noe som holder seg stabilt og ikke utvikler seg til et problem.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Jeg er 27 år, og har hatt sånne viker så lenge jeg kan huske.... Er ikke sånn kjempesynlige, men jeg vet de er der.

Så du er ikke alene om det iaff :)

Har du eldre bilder av deg selv så kan du jo sjekke utviklingen? Eventuelt ta bilder nå, og sjekk om ca et år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...