Gå til innhold

undertøy til spinning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

Trenger litt råd: driver med spinning og har opplevet å bli ganske så sår av å sitte på disse hersens syklene i flere timer (driver ganske intenst).

Noen som har noen gode anbefalinger mht undertøy som ikke gnager/ klistrer seg fast?? Hva er best - string/ boxer eller god gammeldags truse?

Skrevet

Jeg har lurt på litt av det samme..

Nå bruker jeg bare vanlige hipster, som er tynne og uten tydelige sømmer, og det fungerer fint:)

Men det finnes nok noe bedre. Sportsbutikker har vell et eller anna. Trur kanskje Kari Traa har noen OK boxere? :klø:

Skrevet

Har du vurdert sykkelshorts med padding? Det hjelper mot sårhet mot meg i alle fall. Bruker vanlig string under (men man kan også være bar under tror jeg).

Skrevet

Du skal ikke bruke undertøy under sykkelshortsen :) Så anbefalinegn min er enkel: Finn en shorts som passer godt (stram nok) og ikke bruk truser.

Skrevet

Man bruker ikke undertøy under paddet sykkelbukse. Hverken på spinningtimen eller ute på sykkeltur i det fri.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Man bruker ikke undertøy under paddet sykkelbukse. Hverken på spinningtimen eller ute på sykkeltur i det fri.

Tja, det er vel opp til egen smak og behag... Selv foretrekker jeg å bruke undertøy under, helst "mini shorts for her" fra Björn Borg.

Kari Traa-boksere har en heeeelt annen feeling, det virker som om kvaliteten er dårligere på dem. Mindre behagelig å ha på seg er de også.

Skrevet
Tja, det er vel opp til egen smak og behag... Selv foretrekker jeg å bruke undertøy under, helst "mini shorts for her" fra Björn Borg.

Kari Traa-boksere har en heeeelt annen feeling, det virker som om kvaliteten er dårligere på dem. Mindre behagelig å ha på seg er de også.

Hensikten med paddet sykkelshorts blir borte ved undertøy under. Finnes vel noe undertøy som er helt sømløst, og som derfor vil kunne fungere, men er det sømmer i undertøyet får man lett gnagsår i underlivet etter noe timer på sykkelsetet. Og det er vondt, skal jeg love deg!

Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

Takk for svar alle!

Ser ut som jeg må anskaffe sykkelshorts, da... :gjeiper:

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Hensikten med paddet sykkelshorts blir borte ved undertøy under. Finnes vel noe undertøy som er helt sømløst, og som derfor vil kunne fungere, men er det sømmer i undertøyet får man lett gnagsår i underlivet etter noe timer på sykkelsetet. Og det er vondt, skal jeg love deg!

Vel, jeg har sittet over gjennomsnittet mange timer på sykkelsetet både ute på landeveien og inne i spinningsalen både i år og tidligere år, og har ikke opplevd å få gnagsår ennå. Hensikten blir ikke borte, paddingen fungerer da fortsatt. Bare trangsynt å ikke innse at dette er opp til hva hver enkelt føler seg mest komfortabel med. :filer:

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Vel, jeg har sittet over gjennomsnittet mange timer på sykkelsetet både ute på landeveien og inne i spinningsalen både i år og tidligere år, og har ikke opplevd å få gnagsår ennå. Hensikten blir ikke borte, paddingen fungerer da fortsatt. Bare trangsynt å ikke innse at dette er opp til hva hver enkelt føler seg mest komfortabel med. :filer:

Vel, vel.....driver du med "aktiv sykling".......altså over gjennomsnittet av hva en vanlig nordmann sykler - så er det erfaringsmessig dumt å bruke truse under sykkelbukse - da det fortere kan gi "problemområder". Støtter meg til den erfaringen.

• 3 uker senere...
Skrevet

Har ingen spesiell erfaring med mange timer på sykkelsetet imidlertid løper jeg endel og bruker aldri truse under tightsen, da får man bare gnagsår...

• 2 måneder senere...
Gjest sykkel_bergen
Skrevet

Støtter siste taler: aldri undertøy under sykkelshortsen.

• 5 uker senere...
Skrevet

Støtter meg til den gjesten som mener det er opp til hver enkelt!

Jeg sykler ganske mye selv, både sommer som vinter. Bruker stort sett alltid sykkelbukse med padding, og har boxer under. Jeg vet godt at man ikke skal gjøre det, men jeg har altså tilbragt flere timer i strekk, flere ganger i uka, med undertøy under sykkelbuksen, og guess what... ingen gnagsår eller andre "vondter"! Da ser jeg absolutt ingen grunn til å droppe undertøyet :lur:

Men noen er kanskje litt mer ømfintlige enn andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...