Gå til innhold

vask av dunpute/dyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vasket dunputer og dundyner, men ikke har tørket de i tørketrommel? Går det greit? Har tørkerom med stor vegghengt tørkevifte, men det er kanskje ikke nok? Dynene er sydd med ruter så duna vil jo ikke flytte seg så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke anbefale det.

- Dun krever masse risting, banking, klapping etc. underveis i tørkingen for å bli luftig og fin. Det er derfor det anbefales å legge tennisballer e.l. i trommelen sammen med dyna/puta.

- Selv tørking i trommel tar timevis. (Og det gjelder ei pute, jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det tar å tørke ei dyne. Du kan bli gående og jobbe med den dyna i ukesvis.)

- Hvis du likevel vil prøve, så start med puta, og ikke gi deg før alle tunge klumper er vekk, og puta er like myk og lett som når den var ny. Deretter kan du gange opp arbeidsinnsatsen et ukjent antall ganger, og vurdere om du er villig til å gå løs på dyna.

Jeg sier ikke dette for å ta motet fra deg, men for å gi deg et realistisk inntrykk av hva du begir deg inn på.

Jeg anbefaler å sjekke pris på rens.

Skrevet

Hadde helt glemt denne tråden. vel,jeg har testet på en pute og det gikk faktisk helt greit. Hang et døgn på tørkerommet, jeg var inneom og fluffet den 2-3 ganger og den ble ganske tørr. La den på varmekablene og da ble den helt tørr ganske fort. Ble like fluffy som før. Dynene har større overflate og er tynnere, så regner ikke med noen problemer med de heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...