Gå til innhold

Big Bite

Anbefalte innlegg

Gjest Grethe89
Skrevet

jeg jobber på ski storsenter og pleier å kjøpe lunsj på big bite. jeg skjønner jo at dette er sunnere enn feks mcdonalds når det gjelder fett, sukker og næringsstoffer, men hvordan er det med kaloriene? finner det ikke på nettet! hvor mye tror dere det er i en 1/2 sub med ost og skinke? takker for svar :)

Skrevet

Hva slags brød er det? Fint, grovt? Er det smør, majones, dressing på? Hva slags ost bruker de? Fettredusert, eller feiteste sorten?

Mest sannsynlig er det ikke særlig sunt, dessverre. Slike kjeder bruker sjelden de sunneste variantene de kan komme over.

Skrevet

Velger du grovt brød, uten smør, dressing og majones, fylt med masse salat og grønnsaker, så er degt som du skriver et mye bedre alternativ enn bruger og annen lignende mat. Men, som gjest over her skriver, de brukes som oftest de billigste alternativene, og de er skjeldent de beste... Så kanskje du burde prøve å lage deg egen lunch?

Ellers kan man jo bruke kalorioversikter og regne ut kaloriinnholdet, man bare fyller inn hva og hvor mye man spiser.

Skrevet

har du tittet på sub way sine hjemmesider (amrikanske).. vet at de oppgir næringsinnhold på menyene sine (i allefall ute på "restaurantene"... er jo noe likt de har på menuen

Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet på BigBite i litt over et år (til jeg "måtte" ta over som franchiesetaker og valgte heller å slutte siden jeg følte meg for ung for en sjefsrolle). Ihvertfall, vi fikk aldri noen opplysninger om hvor mange kalorier det var i de forskjellige brødtypene, men det grove brødet er faktisk grovt og skal ikke være spesielt usunt. I tillegg pleide jeg å anbefale de som ba om mager mat å velge f.eks grov sub med roastbeef og masse grønnsaker, uten smør og dressing. Roastbeef er nemlig det magreste pålegget BigBite har. Du kan jo også velge å gå for en salat, det er iallefall veldig sunt :)

Gjest Grethe89
Skrevet

hei og tusen takk for svar! hmm...vet ikke om jeg ble så mye klokere, gikk inn på subway sine sider men skjønte ingenting :gjeiper: litt rart at big bite ikke har egne næringstabeller egentlig, de er jo ganske så populære(hvertfall i ski)

Skrevet
hei og tusen takk for svar! hmm...vet ikke om jeg ble så mye klokere, gikk inn på subway sine sider men skjønte ingenting :gjeiper: litt rart at big bite ikke har egne næringstabeller egentlig, de er jo ganske så populære(hvertfall i ski)

Om folk tror de er sunne fordi de har et salatblad på sub'en sin, så tjener bigbite på at de tror dette. Det vil være dårlig forretning å kleise opp næringsinnholdet så folk ser hvor usunt det faktisk er...

Skrevet

Personlig føler ikke jeg at jeg er noe som helst "usunn" når jeg kjøper meg en 1/2 grov sub med smør (normal mengde)sammen med ost og skinke eller roastbiff fra Big Bite. Tar du en bonaqua, juice eller kaffe til så er det ett normalt måltid. Om du ber dem pøse på med masse majones/dressing og smør så sier jo det seg seg selv :gjeiper: , men de har jo masser av sunne grønnsaker å velge mellom som tilbehør også!!

Skrevet

Holder meg til subway jeg. Spiste på bigbite 1 gang, og skulle liksom ha sub med kylling. Fikk 1 bit kylling, resten var bare en blanding av majones og noe annet :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...