Gjest Gjest_lala_* Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Flyttet for et par uker siden inn i et kollektiv, bor her sammen med tre andre jenter. Et par av de bruker en del parfyme, og jeg kjenner jeg reagerer ganske sterkt på den. Det er jo hjemmet deres og, og jeg kan vel ikke akkurat nekte de å ta på seg parfyme før de går ut... Så har egentlig ikke tørt å si noe til de, de er gode venner og har bodd her lenge, jeg er nyinnflyttet og ønsker liksom ikke skape noen konflikter. Noen som vet om det er ne mulighet for å fjerne parfymelukt fra rom? Er jo stuen og badet som er verst, for de tar på parfyme enten på badet eller rommene sine, men det sprer seg jo utover. Håper noen ahr noen gode tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette, uten at jeg nekter de å ta på parfyme i sitt eget hjem...
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Går det ikke an å si at du reagerer på parfymelukt (allergi?) og om de kan ta litt hensyn til det?
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Går det ikke an å si at du reagerer på parfymelukt (allergi?) og om de kan ta litt hensyn til det? Jeg er litt sjenert av meg, og har litt vanskelig for å si fra om sånne ting... Tenker at det er jo dems sitt hjem (de var jo her først og) og, og så flytter jeg inn og begynner å kreve at de skal slutte å bruke parfyme? De tar det jo som regel på på rommene sine, av og til badet, men lukta siver jo bare utover. Så det enkleste for meg hadde bare vært om det fantes noe kjjerringråd eller noe som fikk vekk parfymelukten raskt, istedenfor å kanskje lage en konflikt. Føler ikke at jeg kjenner jentene så godt at jeg kan begynne å kritisere allerede, de er liksom en klikk, og har jo tenkt å bo her en stund, så vil jo ha et godt forhold til de...
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Skjønner godt at det oppleves litt vanskelig å si ifra, men hvis du reagerer og blir dårlig, er det jo nødvendig å fortelle det. Har dessverre ingen andre råd.
leirbål Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 En skål med pulverkaffe skal fjerne lukten. Men det lukter jo ganske sterkt i seg selv. Ellers kan du bruke bakepulver rørt ut i vann i en skål. Og så har muligens apoteket og noen butikker en spray som fjerner lukt fremdeles? Den var jo vanlig for noen år siden.
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Skjønner godt at det oppleves litt vanskelig å si ifra, men hvis du reagerer og blir dårlig, er det jo nødvendig å fortelle det. Har dessverre ingen andre råd. Ok, takk for at du tok deg tid til å svare uansett ihvertfall! Jeg får vente litt til å se om det kommer noen gode husmødre innom, ellers så får jeg vel bare manne meg opp og ta en prat med de tror jeg... Er det for mye å forlange at de går utenfor leiligheten akkurat når de skal spraye på parfymen? Det hjelper vel litt kanskje, selv om det sitter igjen mye av det de har på seg når de kommer inn igjen også... Mne da havner vel kanskje "overskuddsparfymen" i gangen, fremfor i leiligheten?
leirbål Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Hvis du skulle ønske å si ifra kan du jo si at du ikke ønsker å være vanskelig, men at du er alergisk. Så kan du spørre om de vil ta på seg parfyme rett utenfor ytterdøren? Legger du til at du liker veldig godt å o der, og at parfymen lukter godt, har du tatt litt brodden av det også.
Gjest Gjest_lala_* Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 En skål med pulverkaffe skal fjerne lukten. Men det lukter jo ganske sterkt i seg selv. Ellers kan du bruke bakepulver rørt ut i vann i en skål. Og så har muligens apoteket og noen butikker en spray som fjerner lukt fremdeles? Den var jo vanlig for noen år siden. Mener du bare å helle pulveret i en skål og sette ut? Det kunne jo gå an, tror nok ikke jeg reagerer så sterkt på kaffelukt som jeg gjør på parfymelukt! Og bakepulver lukter jo ingenting, så det skal jeg ihvertfall prøve! Takk for tips! Blir kanskje litt rart å sette frem en skål med noe rart i, og så spør de hvorfor det står der... Sånne sprayer lukter vel ganske ofte sterkt i seg selv? Eller er det en annen type spray du tenker på?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Hvis du skulle ønske å si ifra kan du jo si at du ikke ønsker å være vanskelig, men at du er alergisk. Så kan du spørre om de vil ta på seg parfyme rett utenfor ytterdøren? Legger du til at du liker veldig godt å o der, og at parfymen lukter godt, har du tatt litt brodden av det også. Ja jeg må vel nesten kanskje det.. Takk for tips ihvertfall. Er en halvtime siden hun ene dro, og nå sitter jeg ehr med skikkelig hodepine og er kvalm pga den dumme parfymen... Skal sette frem en skål med kaffe, og en skål med bakepulver i vann så får vi se!
leirbål Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Den sprayen jeg tenker på lukter ingenting. Det var en hvit liten plast sprayflaske med turkis skrift tror jeg. Du burde snakke med dem om dette. Det er ikke vanskelig å ta på seg parfymen utenfor. Og du sier det jo ikke for å være vanskelig. Det vil de også forstå. Ja, kaffepulveret skal være tørt åulver i en skål. Søk på fjerne lukt ol. på dette forumer. Det er flere tråder med godt tips.
*Numi* Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 X-it heter den sprayen! Jeg har ikke sett etter den på lenge da, så vet ikke om de selger den lenger, men prøv å se etter den på matbutikken. Lykke til!
Øs pøs Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Eddik fjerner røyklukt iallefall, vet ikke om det funker på parfyme. Men husker ei venninne brukte å sette ut ei skål med eddik etter fest, og morgenen etter var røyklukt borte. Det funker forøvrig mot kattpisslukt og.
Gjest Renholder Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Det er ingen vei utenom,skal du få bort lukta må du vaske tak og vegger med salmiakkvann. Eventuelle møbler og tepper må renses og gardiner vakses.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Det renholder sier er helt riktig. Lukten setter seg ABSOLUTT i alle tekstiler,tak og vegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå