iingvild Skrevet 9. november 2006 Forfatter #1201 Skrevet 9. november 2006 Tok over leiligheten i går. Flotters. Har starta på å lage forslag til kjøkken. Det vi brukte mest tid på overtagelsen i går, var å finne stoppekrana. Men jeg så den da til slutt. Har et lite nøkleproblem nå da. Har nøkler til to leiligheter, et hus og en sykkel. Hm... Stort problem
Gjest bamsemums Skrevet 9. november 2006 #1202 Skrevet 9. november 2006 SÅ du hadde en fin dag igår du også?????
pusla Skrevet 9. november 2006 #1203 Skrevet 9. november 2006 Så gøy at du har overtatt leiligheten!! Det er virkelig en god følelse, å kunne låse seg inn i sitt eget krypinn (selvom du må lete lenge etter riktig nøkkel ). Ha en koselig helg - det blir vel endel å gjøre, tenker jeg!
iingvild Skrevet 11. november 2006 Forfatter #1204 Skrevet 11. november 2006 Jeg hadde en fin onsdag ja. Det var spennende å overta leiligheten. Hadde litt feber onsdag og torsdag på ettermiddagene. Fredag var jeg varmere på starten av dagen, så jeg ble hjemme. Er varm i dag også, litt kjedelig, særlig siden jeg ikke er forkjøla og vet hvorfor jeg er varmere enn normalt. Mamma og pappa har vært kjempe flinke i leiligheten min og revet store deler av kjøkkenet, et skap som satt fast på soverommet og masse tapet. Det blir spennende å se, håper jeg får dratt opp en tur i morgen. Kjæresten kommer sørover med nattoget. Nå skal jeg bare slappe av i dag, kanskje lage noe godt til kvelden. Mamma stekte ribbe i går, så da blir det god mat i dag.
Gjest bamsemums Skrevet 15. november 2006 #1205 Skrevet 15. november 2006 Titter forsiktig innom, vil ikke smitte deg
iingvild Skrevet 15. november 2006 Forfatter #1206 Skrevet 15. november 2006 Hei Bamsemus! Du klarer nok ikke smitte meg nei! Stor klem!
iingvild Skrevet 16. november 2006 Forfatter #1207 Skrevet 16. november 2006 Jeg var litt pjusk i slutten av sist uke, men kom meg i løpet av helga. Kjæresten kom nedover på søndag. Han kom desverre ikke lengre enn ca 2 timer med tog, og måtte sitte resten av tiden til Oslo på en buss. Man blir litt mer sliten av sånt no. Men han kom seg jo ned da. Han har hatt med dias som han skal scanne inn, han spurte i går om vi ville vunnet VM i bilde scanning, og det tror jeg også på. Vi var og så på kjøkken på mandag, og har nok bestemt at det blir et massivt oljet eik kjøkken fra Smart Club. Synes de var veldig fine. Også blir det en liksom stein plate, grå/hvit. Vi skal opp i leiligheten og planlegge litt mer i dag. Ellers hadde jeg vondt i nakke og hode mandag og tirsdag, men etter god massasje av kjæresten tirsdag kveld er det heldigvis blitt bedre. Synes det er så koselig å stå opp på morgnen, selv om kjæresten ligger og sover ennå. Koselig liten morgen rutine. Det blir litt rart når han skal opp like tidlig som meg. Men håper jo han får jobb snart...... 2 jobbedager igjen til helg!
Gjest bamsemums Skrevet 17. november 2006 #1208 Skrevet 17. november 2006 Deilig med fredag, planer for helgen???? God helg
iingvild Skrevet 17. november 2006 Forfatter #1209 Skrevet 17. november 2006 Hei bamsemums, koslig at du tok deg turen innom her! Pinnekjøttfest på jobb i dag, møte ei veninne i morgen og ha det hyggelig med kjæresten på kvelden i morgen. Tror vi er kastet ut fra leiligheten (broren min har plutselig ofte jentebesøk om dagen) så jeg tror vi skal være oppe i huset. Søndag blir slappe av dag og middag hos mamma og pappa. De reiser på ferie, så da skal vi være i huset en del. Det blir bra med god plass.
iingvild Skrevet 20. november 2006 Forfatter #1210 Skrevet 20. november 2006 Helga ble omtrent sånn. Gleder meg til en uke i huset sammen med kjæresten. ii
iingvild Skrevet 20. november 2006 Forfatter #1211 Skrevet 20. november 2006 Jeg har mest av alt denne dagboka for å bevare minner om små ting som skjer i hverdagen. Det er koselig å kunne titte tilbake på ting som har skjedd. Lørdag kveld da kjæresten og jeg skulle legge oss, ble det litt krangling om den nye tannpastan. Jeg holdt den i hånda, men kjæresten tok tannbørsten sin nærmest, slik at han skulle få på sin tannbørste først. Jeg prøvde å vri meg unna, ville ikke søle heller, men ville ikke gi han først heller. Jeg lo og jeg lo, og han fikk etter hvert tannpasta. Da det hele var over og jeg så meg selv i speilet, var jeg helt knallrød i øynene og tårene rant. Hehe... Vi har nå blitt enige om at vi skal få først annen hver gang. Så lenge det huskes. Jeg lagde ferdig julekalenderen til kjæresten i går. Det blir spennende når han skal åpne den, og ikke minst når jeg skal åpne den han har laget til meg.
Gjest bamsemums Skrevet 21. november 2006 #1212 Skrevet 21. november 2006 Innom med en tirsdagshilsen
mee mee Skrevet 21. november 2006 #1213 Skrevet 21. november 2006 HAALLOO! innom og sier hei jeg håper du har det fint! heh, en gang da jeg og sambo kranglet om tannkrem, ble vi så sinte på hverandre at han tok tannbørsten min og heiv den bak vaskemaskinen. jeg ble skikkelig sinna og stakk på soverommet. syns han ble litt lenge borte, og etterhvert kom han. da hadde han kokt tannbørsten min slik at jeg skulle få pusset tennene mine
iingvild Skrevet 21. november 2006 Forfatter #1214 Skrevet 21. november 2006 Koselig med tirsdagshilsen Bamsemums! mee mee. Hyggelig å høre. Tydeligvis en angrer. Vi (kjæresten og jeg) har vært på omvisning med NITO på Teknisk Museum i dag. Spennende å lære litt nytt. Nå blir det litt grandiosa til sen middag.
Sommerfugl83 Skrevet 23. november 2006 #1215 Skrevet 23. november 2006 Bare innom med en kjapp Så moro å lese om overtakelsen av leiligheten! Grattis
iingvild Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1216 Skrevet 23. november 2006 Takk sommerfugl! Bare koselig. Ikke lenge igjen til vi ikke er "naboer" lengre! Men jeg flytter jo ikke så langt, og er innom Carl Berner hver dag. I dag skal vi ha ei veninne og kjæresten hennes på besøk til middag. Vi skal spise tacopai med kylling. Håper det blir like godt som jeg husker det var for et par år siden.
Gjest bamsemums Skrevet 23. november 2006 #1217 Skrevet 23. november 2006 Kos deg med beøsk ikveld. Når var det du skulle flytte?
mee mee Skrevet 23. november 2006 #1218 Skrevet 23. november 2006 Takk sommerfugl! Bare koselig. Ikke lenge igjen til vi ikke er "naboer" lengre! Men jeg flytter jo ikke så langt, og er innom Carl Berner hver dag. I dag skal vi ha ei veninne og kjæresten hennes på besøk til middag. Vi skal spise tacopai med kylling. Håper det blir like godt som jeg husker det var for et par år siden. ← mm.. tacopai med kylling. Hørtes godt ut! Hvordan lager du den?
iingvild Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1219 Skrevet 24. november 2006 I dag er første prioritet å gå inn her i dagboka å skrive ned drømmen jeg drømte da jeg våknet kl 630 i dag tidlig. Jeg drømte om min bestemor for første gang siden hun døde (tror jeg). Mener i alle fall jeg ikke har drømt om henne før. Drømmen startet med at jeg så på noen bilder. Det var døde personer som lå i en dobbeltseng, (tror dette var "inspirert" av artiklen om Finnlandskrigen mot Russland. Det viste seg at disse bildene var tatt av personer som var gjemt etter at de var døde fordi de ikke skulle havne i massegraver. (Litt merkelig, for det var nok rimelig fredelig der bestemor bodde under krigen). Litt senere snakket jeg om dette med bestemor og hun chattet også med meg. Hun lagde smilies riktigvei, sidelengs og oppned. Hehe... det var også et litt komisk bilde av bestemor som lot som hun lå og solte seg på senga inne med solbriller (inspirert av barna som var på tur til Egypt i barnehagen, de lå på håndkle med badetøy og solbriller inne.) Alt i alt var det en koselig drøm jeg gjerne skulle drømt litt lengre. Men det gjør i alle fall at jeg får lyst til å starte å scanne bildene som er fra pappa sin side av familien. Har hatt planer om dette lenge. Denne drømmen var vel kanskje et lite tegn på at det var på tide å sette igang det "lille" prosjektet. Så til svar: Bamsemums: Jeg flytter nok ikke før etter jul, dvs jeg flytter hjem til mamma og pappa når kjæresten drar til Trondheim (vi drar begge opp, men jeg blir bare for helga), rundt 10. desember. Da håper vi på å ha soverommet klart. Håper på å få resten klart i løpet av januar. mee mee: Tacopai med kylling finner du nesten nederst her.
Gjest bamsemums Skrevet 24. november 2006 #1220 Skrevet 24. november 2006 Fin drøm du hadde om bestemoren din. besteforeldrene mine på far siden har jeg dessverre aldri møtt , og besteforeldrene på mor siden døde da jeg var 4år ca, så jeg har bare glimt og visse hendelser der jeg husker godt Ha en riktig god helg !!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå