Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Det er ikke moro nei. Vi har jo ikke akkurat hatt ei rolig jul, og det har blitt mindre juleselskap enn vanlig når vi feirer med familien min. Men vi har kosa oss hos foreldrene mine.

Julaften pakket lille ii opp de aller fleste julegavene sine. Hun fikk kjelke med sete m/ navn av farfaren sin, masse klær og plast kjøkken ting av forledrene mine, og blandt annet en telefon som hun likte godt. Hun fikk også et leketeppe.

Etter at lille ii hadde sovnet våknet hun etter et par timer. Da var hun helt fra seg og ville ikke noe. Hun virket veldig redd. Det varte lenge og var veldig ekkelt. Vi fant etter hvert ut at vi måtte gi henne en paracet i tilfelle hun hadde vondt. Da gikk det over etter 10 minutter. Hun ble sakte seg selv igjen. Dagen etter startet det samme, men da var vi kjappe med å gi henne paracet.

I går var vi også også på legevakta for å skjekke CRP nivået til lille ii på nytt. Den var vist halvert, så da virker antibioticaen. Det er bra. Godt å se lille jenta spise litt skikkelig mat igjen.

S og jeg er ikke helt friske heller, men vi holder oss på beina. Håper det bare ikke blir værre. Min bror er også syk, så vi har et lite syke-hospital her. ;)

Vi ser fram til et nyttår med frisk liten tulle!

Lille knøtt i magen begynner å bli mer aktiv, og vi gleder oss masse til ultralyd 3. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår!

Vi hadde en kjempe fin kveld i går med rype og jerpe. Steinar fikk de på jakt i høst og rett før jul. Det ble utrolig godt. Vi hadde gratinerte poteter og annet godt tilbehør.

Lille ii er nå nesten ferdig med antibiotika kuren sin, nesa rant litt igjen i dag, men håper det går over. Nå vil vi ha litt sykdomsopphold!

I morgen reiser vi hjem og 10. januar overtar vi ny leilighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, iingvild!

Middagen høyrdes deilig ut. Me hadde kalkun med diverse godt tilbehør, og hadde et vennepar med to 6-åringar på besøk. Veldig hyggelig kveld!

19 veker allerede jo... Ultralyd no snart då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koselig med selskap av flere barn og voksne på nyttårsaften ja!

Ultralyd i morgen! :) Vi gleder oss masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil gjerne vite det ja, men vet at det ikke er sikkert den lille vil vise seg fram!

Vi er nå hjemme og klare til å ta fatt på hverdagen i det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Det er litt sent, men de som titter innom de nærmeste timene må gjerne gjette hva det blir. :)

Vi har time 12:30 og er nok borte en stund etter det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en kjempe fin dag nesten over.

Vi var veldig spente da vi dro avgårde til sykehuset. Vi fikk først se at det (heldigvis) bare var en baby i magen og at lille nurket var veldig fin og frisk. Terminen ble samme som jeg hadde fra før, veldig greit. 1. juni! :)

Så spurte vi om hun hadde sett hvilket kjønn den lille babyen hadde. Hun var ikke i tvil.

Lille ii skal bli storesøster til en :babygutt:

Legger bilde på bloggen når lille ii har sovnet! (Hun ser meg fra senga her jeg sitter på pc'n).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde du. :) Vi er glade for at det er en lillebror på vei og at han er frisk!

Vi overtar leiligheten om bare noen dager. I dag skal vi i banken for å undertegne lånepapirer. Huff..... ;) Blir godt å bli ferdig med salg og sånt. Kjipt å ha to leiligheter over en lengre tid.

Lille ii har begynt å prate bare mer og mer i løpet av desember. Svarer mye ja og nei på spørsmål. Noen ganger har hun "flaks" med at hun svarer det som er "riktig" men noen ganger blir det feil også.

I går kveld badet hun før hun skulle på på pysjen. Hun storkoser seg i baiba-badet sitt. Roper "bade-bade-bade", mens hun plasker godt rundt seg. Men plutselig ble det stille og jeg så at hun pressa, huff, fort ut av badekaret, men for sent. Det måtte litt fisking til og resten av badinga var spolert. Hun ville selvfølgelig oppi igjen.

Vi snakket da etter på om det var det var lov til å bæsje i badekaret. Da svarte lille ii:

"ja......nei". Hehe... hun måtte tenke seg litt om, og kom jo da til det riktige svaret til slutt.

Vi fikk hamstret litt bleier til lillebror i magen før nyttår og har et bleielager på hytta. Vi satser jo på bruk av tøybleier denne gangen også, men det går jo med litt kastebleier til ferier og helgebesøk. Greit å ha litt på lur!

:) God lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har visst ikke vært innom deg tidligere jeg :sjenert:

Må ønske deg et godt nyttår og gratulerer så mye med den lille gutten i magen!

Jeg er imponert over de som velger tøybleier til sine små.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for lillebror! :strix: Så moro! :klemmer:

Dere hadde mange Itti Bitti-er i starten, hadde dere ikke? SIO eller AIO? Har et par bekjente med gutter som sier at SIOene funker så dårlig til gutter, siden de skviser utstyret... :sjenert: AIOene er en del mykere, så der er det ikke noe problem, har jeg skjønt.

Spennende med leiligheten, da! Har dere satt i gang salgskarusellen, eller venter dere til det er klart til å flytte inn? Dyrt med to boliger, ja..

Uff da, bæsj i badevannet! :ler: Jaja, det går jo bra det også, men litt kjedelig. ;) Driver dere med EC? I forget...

Du, jeg har litt dårlig samvittighet overfor deg. Har lyst til å si at grunnen til at jeg har vært så "vanskelig" mtp å finne på ting og sånt har helt og holdent med meg å gjøre - den fødselsdepresjonen min gjorde det fryktelig tungt å være sosial, og jeg trakk meg veldig unna alt og alle. Så unnskyld for det! Nå er alt så meget bedre, da, og det sosiale genet ser ut til å ha normalisert seg. Så vet du det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke vært innom deg tidligere jeg :sjenert:

Må ønske deg et godt nyttår og gratulerer så mye med den lille gutten i magen!

Jeg er imponert over de som velger tøybleier til sine små.

Takk for det!

Vi synes det ikke har vært så mye styr med tøybleiene vi da, i alle fall ikke i starten. Nå bruker ikke lille ii tøybleier i barnehagen, bare om natta og i helgene.

Hurra for lillebror! :strix: Så moro! :klemmer:

Dere hadde mange Itti Bitti-er i starten, hadde dere ikke? SIO eller AIO? Har et par bekjente med gutter som sier at SIOene funker så dårlig til gutter, siden de skviser utstyret... :sjenert: AIOene er en del mykere, så der er det ikke noe problem, har jeg skjønt.

Spennende med leiligheten, da! Har dere satt i gang salgskarusellen, eller venter dere til det er klart til å flytte inn? Dyrt med to boliger, ja..

Uff da, bæsj i badevannet! :ler: Jaja, det går jo bra det også, men litt kjedelig. ;) Driver dere med EC? I forget...

Du, jeg har litt dårlig samvittighet overfor deg. Har lyst til å si at grunnen til at jeg har vært så "vanskelig" mtp å finne på ting og sånt har helt og holdent med meg å gjøre - den fødselsdepresjonen min gjorde det fryktelig tungt å være sosial, og jeg trakk meg veldig unna alt og alle. Så unnskyld for det! Nå er alt så meget bedre, da, og det sosiale genet ser ut til å ha normalisert seg. Så vet du det. :)

Vi har noen itti' bleier ja, og har tenkt på at det kan være trangt for en gutt. Men vi har mest BG bleier og det er de vi har likt best hele veien.

EC har det ikke blitt her nei, men lille jenta har sittet på potta i et år. Hun har hatt litt pottenekting nå i jula, men håper det løser seg nå som hverdagen er her igjen. Hun nektet plutselig å sitte på potta da vi var i Trondheim før jul. Svigerforeldrene har et stort bad, men uten do. Lurer litt på om det var det som gjorde det?

Hadde vært koselig å møttes en dag Joyce! De små har sikkert mye ugang å lære av hverandre! ;)

----

I dag har jeg bakt brød, så nå lukter det godt her. Lille ii skal hentes av foreldrene mine i dag siden vi skal i banken. Da blir det en rolig middag her før hun kommer tilbake etter barne tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi overtatt ny leilighet og er fattigere enn tidligere! ;) Men gleder oss til å være ferdige med flytting og salg, da har vi nok ikke så alt for mye gjeld igjen.

Pappa og S startet med å rive tapet på rommet som skal være lille ii sitt i går kveld etter at vi hadde overtatt. Lille ii var i stor form og løp rundt i leiligheten. Gikk inn i et av skapene og trillet ballen vi hadde med til henne. God plass der nå ja.

Så da venter en tid med rydding og pakking. Gleder meg ikke, men skal bli godt å få det unnagjort!

---

Har tenkt på at jeg ikke skriver så mye om graviditeten nå som sist gang. Nå er det mye lille ii som tar oppmerksomheten, og magen bare vokser fint som den skal. Han har begynt å sparke litt hver kveld og S kjente det utenpå magen for et par dager siden. :)

Lille ii peker på magen og sier babi, koser med magen og finner en kopp og setter den oppå magen. Jeg har sakt at babyen bare drikker melk, så da er det "ua" (kua/melk) som er i koppen! I går hadde jeg også en lekegaffel stukket litt inn i navlen. Jeg prøver å si at lillebror/magen blir "bo" (kald) men det er ikke så ofte hun hører på meg gitt. ;)

Jeg får være flink å pakke litt før jeg må hente lille ii i barnehagen igjen. Hun kom nemlig til å være eneste barnet der i dag etter soveduppen, og det er jo rimelig kjedelig. Så da tar vi en tur ned til foreldrene mine i stedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dagene går fort og vi har eid leilighet nr. 2 i 1 uke og 2 dager. Tapet er revet i stue og lille ii sitt rom og det er klart for "grunningsmaling" for at tapeten som sitter igjen ikke skal svulme av lim til ny tapet.

Vi har også fått flyttet masse fra leiligheten og nesten alt fra loftet. Mye som står igjen, men vi har rimelig greit med tid.

Mannen har vært syk siden søndag, sannsynligvis influensa. Jeg har tatt vaksine, men håper virkelig at lille ii holder seg frisk. Nesten litt rart om hun ikke blir smittet. Til helga blir det mere flytting og til uka blir det besøk av takstmann, svangerskapskontoll og legesjekk av lille ii. Har time hos lungespesialist pga vedvarende hosting og surkling.

I tillegg går det vannkopper over alt nå, så spent på om lille ii får det oppå alt det andre. Kjedelig å være rødprikkete når bursdagen nærmer seg. *Krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Blir deilig når leiligheten er ferdig tenker jeg :)

Usj, også vannkopper... ikke noe særlig. Husker selv da jeg hadde vannkopper. Det beste trikset mamma hadde var å gi meg en bløt hånddukke, som denne, og den brukte jeg når det var som værst og dro over armer og ben med, så jeg ikke skulle direkte klø på vannkoppene. Og det hjelp godt, for å unngå å klø, det er vanskelig ;)

Ja, også såklart hvitvask, liniment.. gull verdt.

Vet det går mye vannkopper, har to venninner med barn med vannkopper nå, her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkopper er jo ikke noe særlig... men det er bedre å få det som barn enn voksen!

Oppussing kan være slitsomt mens det står på - men det er godt å bli ferdig. regner med du er flink og lytter til kroppen og ikke overanstrenger deg for mye med maling/bæring/flytting?

Ønsker deg en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...