Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Håper det går bedre med lille ii :)

Sommeren flyr avgårde ja, helt utrolig hvor fort tiden går :dåne:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedrin til vesla.

Det var ein flott bunad mannen skal ha på, tenker han blir ein staselig brudgom. Du då, skal du ha bunad eller blir det kvit brur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to. :)

Jeg skal ha hvit kjole. Skulle ønske den var litt mer "tilbake til gamledager" den også, men den ble jo kjøpt først så da blir det bare sånn. Vi blir nok fine vedsiden av hverandre uansett.

Vi har tørket mindre nese i dag, så det går riktige veien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Jeg gleder meg til å prøve på kjolen igjen. Den er stor rundt armene og jeg håper på at det kan ordnes rimelig billig. Jeg må titte mer når jeg kommer hjem.

Nå er vi kommet tilbake til Trondheim, og i morgen går turen til mine foreldres hytte litt lengre sør i landet. Håper på godt vær når vi er der også. Vi har min snille kusine og mine foreldre som passer post og planter i leiligheten. :)

I dagtidlig sto lille jenta opp rundt kl 6:30. Hun spiste grøt til frokost og etter det var kommet store ting i bleia (det kommer gjerne i potta om morgnen) satte jeg henne i manducaen på ryggen. Jeg tok da oppvasken og lille ii sovnet mens jeg holdt på. Da jeg var ferdig (rundt kl 9) la jeg meg på magen på sofaen og hadde lille ii sovende på ryggen. Slik lå vi i en time. Da begynte de andre å stå opp også.

Vi hadde en flott hyttetur med en del sol og noe regn. Også litt torden og lyn.

Underveis på hytteturen måtte jeg skjekke Milla sin dagbok, og jammen har det skjedd ting der. Gratulerer med spire i magen Milla! :) Jeg gleder meg til å følge med og treffe deg flere ganger.

:) Sommerklem til de som tusler innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) bare koselig!

Nå er vi på plass på hytta til mine foreldre. Her er det god plass til alle, så her er det fin mulighet til å få litt tid for seg selv. Vi kom hit rundt kl 2 natt til tirsdag. Vi fikk med oss det store tordenværet på vei mot gardermoen og ekstremt nedbør rett etter. Spesielt å kjøre mot tordenvær og bare vente på at det begynner å regne.

I går hadde vi en fin dag med tur til en eldre boplass her i området. Nå er jeg nettopp kommet inn fra regnet hvor jeg har trillet lille ii så hun sovnet. Hun står nå ute og sover mens det plasker ned. :)

S har tatt seg en arbeidsdag i dag, slik at vi har mulighet til å ta litt fri etter bryllupet. Det er jo kjedelig vær uansett.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ja idag er det skikkelig møkkavær.. ikke det, jeg synes det er deilig- Formen er så som så idag så da kan jeg kose meg inne med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelter hver gang jeg hører lille ii si med sin søte stemme "mamma?" "dæ" :)

Hun er så skjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er sambo snart på vei til Malaysia, så vi (lille ii og jeg) er emigrert opp i skogen på hytta til mamma og pappa. Lille ii ligger nå ute i vogna og sover. Hun er nok sliten etter at hun holdt meg våken mellom ca 00 og 2 i natt. Og så sto hun opp kl 7.

Her har hun huske hengende fra to trær som min pappa har laget til henne og det er ull geiter på en går rett borti her. Lille ii er veldig opptatt av "bæ". Den eneste dyrelyden hun klarer. Vi har jobbet litt med "mø" men det er ikke stor utvikling i språket fortiden. Det kommer nok som et brak når hun starter i barnehagen.

Mens mamma var ute og trilla lille ii i sta, merket jeg masse av klærene til lille ii slik at de ikke blir borte i barnehagen. Barnehagen er jo ikke stor, men håper på plass i vanlig barnehage om ikke lenge. Lurer litt på om vi har det meste som skal til, men det merker vi vel underveis. Vi har hatt planer om å kjøpe en gammel vogn til å ha stående i barnehagen, men vi får klare oss med simo kombivogna i starten.

Vi ser også fram til bryllup i oktober. Mye er på plass men mye skal også ordnes. Det blir lettere når lille ii er i barnehage (håper jeg).

Lille ii er veldig glad i å bade, og hver gang vi er på badet går hun bort til dusjkabinettet og sier "dade". Hun blir litt sinna når hun ikke får det som hun vil. Men hun bader i alle fall nå annen hver dag, hvis ikke hver dag.

Hun har også startet å dra på seg dyna selv. Liker å kose med dyna, puta og kosebamsen (Nøtteliten).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så koselige tickere :)

Spennende med barnehagestart, ikke lenge igjen nå.

Jeg så de herlige bildene av lille ii i bloggen, kjempe herlig. Hun er så skjønn :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig at du titter innom bloggen Milla! Det er ikke så mange andre som er så flinke til å legge igjen en koselig hilsen, ingen er så flinke som deg!

I går spiste lille ii bra og dermed sov hun også godt, hun var våken en gang i 23 tiden, men sovnet rolig etter at hun hadde fått vann. Hun drikker masse om natta hvis hun er våken! Hun ville ikke ha middagen sin i går heller, og nekter da å sitte i tripptrapp stolen, krummer kroppen så det er umulig å putte henne oppi der! Hun synes nok hun er for stor til babymat! Så lapsgaus er ut!

Her på hytta er alle de gamle lekene mine så vi har til og med funnet potte til dokka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennande med barnehagestart :) Veslo mi har likt seg i barnehagen heilt sidan ho begynte i januar. Likevel har ho prata lite, men det har blitt litt meir 'babling' den siste månaden.

Kjenner forresten godt igjen det med å krumme kroppen når ho skal sitte i stolen sin :fnise: Bestemte små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Koselig at dere titter innom Milla og Frida.

Nå har lille ii startet i barnehagen, og i dag er det dag nr 4. Det har gått veldig bra, selv om hun er litt trist når jeg går. I dag var S med å leverte, slik at han kan levere på vei til jobb. Vi bruker rundt 30 minutter på å gå til barnehagen, og da er det langt å tusle hjem igjen. Hun skal få korte dager, siden jeg er hjemme. Det blir sikkert lange nok dager senere. Lille ii får bruke tøybleier i barnehagen, de var veldig interesserte i å se hvordan det funket.

I dag har jeg ryddet leiligehten etter å ha vært en del dager hos foreldrene mine på dagen (de bor nærmere barnehagen). I går telte jeg barnehager vi passerte på veien ned dit, og det var ikke mindre enn 6 stykker. Puh... håper vi får plass i den som ligger 7 minutter unna snart.

Jeg får ta en tur opp på loftet slik at det blir ennå mer ryddig her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Sikkert deilig å få gjort unna litt småting hjemme uten en liten en som går i fotsporene på en :fnise: Selv om de er veldig skjønne og sikkert gjerne vil hjelpe til ;)

7barnehager?Også fikk dere den lengst unna... Usj så dumt, håper dere får byttet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg var nok litt rask til å si at barnehagestart gikk supert. I går måtte jeg komme tidligere enn planlagt for å være litt mer der sammen med lille ii. Hun hadde vært lei seg etter at hun sto opp etter duppen. Hun ville ikke la meg gå i dag heller, men håper dagen har vært fin likevel. Jeg har fått laget en huskeliste for bryllupet og prøver å finne en frisør for den store dagen. Jeg titter også på brudepikekjoler og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok litt rask til å si at barnehagestart gikk supert. I går måtte jeg komme tidligere enn planlagt for å være litt mer der sammen med lille ii. Hun hadde vært lei seg etter at hun sto opp etter duppen. Hun ville ikke la meg gå i dag heller, men håper dagen har vært fin likevel. Jeg har fått laget en huskeliste for bryllupet og prøver å finne en frisør for den store dagen. Jeg titter også på brudepikekjoler og sko.

Akkurat det samme skjedde hos oss også... Er vel noe med at det etterhvert går opp for dem at det er slik dagene vil være fremover. Men det går seg nok til!

Spennende med bryllupsplanlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...