Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

I dag er det virkelig blitt laget mye mat på det lille kjøkkenet vårt! Det startet med at S lagde leverpate av gåselever og jeg to store karamellpuddinger. Der etter to pizzaer for å spise i dag. Så lagde vi en rund sjokoladekake som nå er pyntet som en kattepus! Det siste jeg holder på med nå er bløtkake med gelé, og med et 1-tall. Vi skal spise masse god mat i morgen! Helstekt gås som er skutt av S til hovedrett! Vi blir totalt 10 stykker! Jeg gleder meg!

Ta en titt i bloggen! (for de som har tilgang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en kjempe fin feiring av mandagens bursdag i går. Maten ble kjempe god og lille ii fikk masse fint. Blandt annet dukkeseng, dukker m/klær og dukkesengetøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Vet jeg var litt tidlig ute med gratulasjonen... men blir opptatt utover mandagen, s bedre å huske den litt før enn å glemme det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk!

Vi hadde en super feiring på lørdag og en kjempe fin dag i går. Dagene bare suser av sted. I dag har vi vært på besøk og lekt litt hos ei i barselgruppa og lille ii har ligget og sovet siden kl 12.15. Jeg har sendt inn søknad på barnehageplass og fylt ut skjema for kontantstøtte. Godt å være ferdig med.

Nå er det vasking av sengetøy fra besøk i helga som står for tur. Bleier må også henges opp og tørt tøy bort fra tørkestativet. Puh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har søkt plass fra 1. mai, håper jo på jobb.

Har søkt et par jobber siden jul, men det er ikke super aktivitet, ikke så masse å søke på. Og dagene går utrolig fort.

Ei lita ei som drar meg i buksebeinet, hun vil nok ha meg med å leke litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nå helt ferdig med bursdagsfeiring for en stund. Det er bare litt kake igjen i kjøleskapet, og det er ennå godt. Vi har hatt masse koselige gjester og lille ii har fått masse fine gaver. Nå på lørdag hadde vi besøk av venner med barn og vi spiste pølser og sjokoladekake.

Apropo sjokoladekake så ligger det bilde av den i kokebok bloggen. Bloggen har fått en liten oppussing for å være tilpasset dagens standard! ;)

Vi er ikke noe ute nå som det er så kaldt, men lille ii sover rimelig greit inne også. Vi har vært igjennom to skrike-netter nå, hvor hun har vært fri i senga si. Har tidligere også prøvd "babysafe" pose, men det trives lille ii veldig dårlig med. I dag da lille ii skulle sove var hun urolig da jeg la henne i senga, men skrikingen gav seg etter veldig kort tid, kanskje 2 minutter. Vi er glade for at hun er flinkere til å sovne selv. Før jul sovnet hun bare på puppen, så det er en god utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at lille ii i går startet å stå alene. Hun reiser seg opp og slipper hendene og tar hendene opp i lufta for balanse. :) Så søt og så stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå hadde du falt ut av mine innlegg! Ganske nylig, altså, hadde fått med meg de første innleggene på denne siden. :)

Flinke ii! Turnerose står også litt selv, men mer tilfeldig, tror jeg. Hun glemmer rett og slett at hun "må" holde seg fast innimellom, og så står hun alene en liten stund. :ler: Og så oppdager hun det og bumser rett ned på rumpa. ;)

Jeg har prestert å få en forkjølelse OG omgangssyke samtidig, så jeg er ikke helt frisk enda... Håper formen er bedre mot slutten av uka, men da har jeg også to jobbvakter. Så jeg tror nesten vi må vente til neste uke. Hadde vært kjempekoselig å se dere, lenge siden sist!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at du er syk da, har fått noen avtaler denne uka, så vi kjeder oss ikke. :) Vi snakkes!

Vi har vært hos min mamma i dag, koselig med litt selskap og litt hjelp til mating og bleiebytte. Lille ii tok nok sitt aller første skritt i går kveld. Hun går ikke mer enn et eller to skritt alene, men det teller vel. I dag sto hun rundt 30 sekunder alene, og det føltes kjempe lenge!

Sovinga til lille ii går fortsatt greit. Hun har nå sovet to netter i senga si. I natt var hun våken færre ganger enn i går, og hun er ikke våken så lenge.

I morgen skal vi slappe av hjemme. Godt med litt småpusling og rydding. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, lille ii er forkjøla og det holder vi andre to på å bli også. Kjedelig.

Jeg var og prøvde brudekjole i går, og......

:hoppe: Jeg har kjøpt kjole! :)

Den må tilpasses litt, men ellers perfekt. Super fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Uffa, god bedring til alle 3 :klem:

Kjøpte du kjole? Så spennende.... *lurer på hvordan den ser ut*

Det ble en med stropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, god bedring til alle 3 :klem:

Kjøpte du kjole? Så spennende.... *lurer på hvordan den ser ut*

Det ble en med stropper?

Den har korte ermer som en t-skjorte, hvis du skjønner. Kan sende deg bildet som var på finn.no når jeg kommer hjem. :)

Oi, så moro med brudekjole! :hoppe:

God bedring! :klemmer:

Takk, moro ja! Gleder meg til å ha den på meg igjen. :)

I dag er "alt skal skje" dagen! Først var lille ii på 1-års kontroll og fikk to vaksiner. Alt var topp, bortsett fra "forkjølelses-ører" altså rosa trommehinne. Men det er ikke rart siden hun er litt småsyk. Hun imponerte med ord og bevegelse. :)

Så tok vi bussen/gikk til mamma der lille ii ble igjen og jeg dro på jobb intervju. Det gikk greit nok, men kanskje ikke helt stillingen for meg. Jeg får bare lete videre etter jobb tror jeg.

I kveld skal pappa kjøre meg for å hente brudekjolen og så skal den få henge her hos mamma og pappa. (Jeg er nemlig hos dem nå).

Det er litt rart, når jeg kommer hjem etter å ha vært borte fra lille ii og hun har vært sammen med S så er hun klengete og skal bare være hos meg. Men når hun har vært sammen med mamma så er det liksom ikke så farlig at jeg er kommet. Hehe.... greit, men litt kjedelig for S da. Håper det går seg til. Hun er blitt litt mindre mamma-dalt så det kommer vel med tiden.

:) Ha en fin kveld, heldigvis ikke lenge til helg. Som om det hjalp på søvnen om morgnen liksom......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...