iingvild Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #3481 Del Skrevet 2. mars 2011 Litt tunge dager her nå, men håper det går over. Var hos jordmor på fødeavdelingen i dag. Alt bra med lille gutten, men jeg har mulig spist litt mye sukker og for lite jern. Får passe på litt. Får vel veie meg snart også, greit å følge med litt. Lille ii sovner sent og står opp tidlig. Ikke helt greit for en gravid mamma. Hun er våken et par ganger i løpet av natta også. Håper det går seg til snart! Legg gjerne igjen en energi-klem! Det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. mars 2011 #3482 Del Skrevet 2. mars 2011 Energiklem skal bli! Håper det kommer seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 2. mars 2011 #3483 Del Skrevet 2. mars 2011 Er dessverre tom for energi selv, så det blir dårlig med energiklemmer herfra . Håper på bedre tider for oss begge, eller alle tre (må jo ta med deg også, *Joyce*) . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 3. mars 2011 #3484 Del Skrevet 3. mars 2011 Ikkje mykje energi til overs her heller, dessverre... Men ein klem skal du få! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3485 Del Skrevet 4. mars 2011 Hyggelig med en klem uansett ja! Jeg har funnet igjen pakka med jern, så da har jeg begynt å ta litt mer enn jeg har til nå. Blodprosenten (Hb) var sunket fra 12,7 (i desember) til 10 nå denne uka. Jeg burde vel egentlig ikke være slå slapp bare pga det, men det er vel en slitsom hverdag som gjør det også. I dag blir det i alle fall bare avslapping i heimen, skal bare vaske litt klær og ligge på sofaen. Håper jeg får samlet litt energi! tilbake til dere som var gode og ga en klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. mars 2011 #3486 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Oi... det var lav blodprosent. Eller det "skumle" er jo at den har sunket såpass på kort tid! Er jo greit å være hjemme og sløve om man er litt sports-interresert om dagen! Kos deg hjemme og ta vare på deg selv når du har muligheten! for 28 uker må jo til også! (edit: blingsa litt på ukene og måtte inn og rette på *flau*) Endret 4. mars 2011 av hegejenta30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #3487 Del Skrevet 4. mars 2011 Må nok rette på deg, 28 uker! Litt kjapp sikkert! Ligger bare 4 uker bak deg! Har fått slappet av, men blir lite soving når man må titte på stafett! Får lage litt pannekakerøre før lille ii kommer hjem fra barnehagen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. mars 2011 #3488 Del Skrevet 4. mars 2011 Ooops, tror gull-rusen gjorde at jeg så litt skeivt... Ikke meningen! Litt flau nå ja Pannekaker vil jeg tro slår godt ann hos lille ii når hun kommer hjem i dag ja! Når jeg tenker meg om så kjenner jeg ikke noen unger som ikke liker pannekaker! Ønsker deg med det samme en riktig GOD HELG. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #3489 Del Skrevet 8. mars 2011 Herlig lita jente. "Ætta dissa der å" Hun pekte her på en leke kjele hun har. Setningen betyr at dokka tissa/bæsja her også (andre kjelen hun pekte på). Nå skal ætta åve (sove). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 8. mars 2011 #3490 Del Skrevet 8. mars 2011 Veldig kjekt å følge med på språkutviklinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #3491 Del Skrevet 11. mars 2011 Det er herlig ja. Hun sier stadigvekk nye ord. OG hun overrasker hele tiden. En kveld da hun ikke ville sove sa hun i en passende sammenheng "2 ål/år". Da måtte jeg og mannen bare smile. For hun nektet å legge seg, så vi måtte være bestemte. Hehe... I går hadde vi overtakelse på leiligheten vi solgte, så da er den tid forbi. Det skal bli godt å få pengene inn på konto! Nå skal det bli godt med helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. mars 2011 #3492 Del Skrevet 11. mars 2011 Hurra for en ny epoke Nå går det fort også mot livet som tobarns-mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #3493 Del Skrevet 21. mars 2011 Tiden går veldig fort ja. Dagene suser! Straks ferdig med jobbsøkerkurs, det skal bli godt å vare være hjemme. Kanskje vi får kjøpt inn noe gutteklær også? Har ikke tittet så mye ennå, ikke sett på loftet etter hva vi kan bruke heller. Lille ii lurer veldig på når lille bror skal komme da, spør "baby ut?". "Nei, baby ikke åve (sove)". Hun har en veldig mamma-periode. Det har hun vel egentlig hatt hele tiden. Hun er utrolig god da! Min far henter henne i barnehagen nærmest hver dag nå, og det synes hun er fint. Men det begynner vist å bli rutine mener pappa. Hehe... jeg skal ta over litt igjen nå som snøen smelter og jeg er ferdig på kurs. Da blir det mindre stress. Lille bror i magen oppfører seg bra og lar mamman sin sove godt om natta. Han sparker og rører på seg nok til at jeg vet det er mye liv, men han tar det veldig med ro og lader opp til et liv som lille bror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 21. mars 2011 #3494 Del Skrevet 21. mars 2011 Klart han lader opp til et liv som lillebror, er ikke bare bare det Blir spennende å se hvordan lille ii blir som storesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #3495 Del Skrevet 23. mars 2011 Hjelp! Det er farlig å surfe på nettet. Har nå i dag bestilt garn for å strikke babyteppe. Er kanskje grei på å strikke rett, men har aldri fullført et sånt prosjekt tidligere. Men en gang må være den første! Håper på å kunne sitte ute i sola på balkongen og strikke i ukene som kommer! Kurset jeg har gått på nærmer seg slutten. Jeg har fått en mer strukturert CV og søknadene vil nok bli skrevet bedre fra nå. Lille jenta ble hentet tidlig i dag, siden hun var den eneste som var i barnehagen i dag. Pappa skulle uansett hente henne og ta henne med hjem for middag, så det passet for han å hente tidlig. Hun sover bedre om natta nå, og vi er blitt flinkere til å legge oss tidlig. Merker på humøret at nattesøvnen er bedre og jeg tror nok at inntaket av jern har bedret situasjonen! Det er vanskelig å henge med på ordutviklingen til lille jenta omdagen. Hun sier mange nye ord. "bord" og "pise" og "itte" er vel noen av dem. Hun vil "itte ina amma" når hun spiser "im" (prim) Vi har nå innført ukelønn på 10 kr per uke i stedet for pottepengene hun tidligere har fått. Det blir vanskelig å følge med på antallet ganger hun er på potta eller do pr dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. mars 2011 #3496 Del Skrevet 23. mars 2011 Oioi, hvilket garn og hvilket mønster? Spennende! Du kommer sikkert i mål! Tar gjerne imot noen tips om CV og søknadsskriving en gang! Elendig på denslags, og haaater det. Godt du har fått noe ut av kurset! Så bra at søvn og jern hjelper. Det er godt å få igjen litt av overskuddet når det har vært borte en stund. Også setter man mer pris på det! Språkutviklingen er fascinerende! Det går utrolig fort hos oss også om dagen. Flere nye ord hver dag, og hun hermer etter alt hun ikke har hørt før (eller etter at hun begynte å herme, ihvertfall ). Lange setninger som stort sett handler om ting vi gjør og sier. Ukelønn allerede! Kan jeg få spørre hva den går til? Setter dere inn på sparekonto eller sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 23. mars 2011 Forfatter #3497 Del Skrevet 23. mars 2011 Hun putter pengene på sparegrisen sin. Det er utrolig stor stas, det har vært belønning for å være flink på potta. Hittil har vi ikke tømt sparegrisen. Hadde planer om å sette det inn på konto da hun var 2 år (da hadde hun spart i et år), men har ikke gjort det ennå. Må tømme den snart, den er TUNG! Mange kronestykker oppi der! Belønning for tissing har vært en krone og mer har vært to kroner. Får se i fremtiden hva pengene går til! Men hun trenger litt motivasjon for å sette seg på potta, hvis hun setter seg så tisser hun med en gang. Tips kan fåes ja. Har maler og papirer etter kurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 25. mars 2011 #3498 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei!! Gratulerer så mye med lillebror i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 25. mars 2011 #3499 Del Skrevet 25. mars 2011 Dere er flinke med pottetreningen! A vil ofte tisse på do da, nesten hver dag nå, og det kommer litt tiss av og til. Hun bæsjer ikke, det har vel bare skjedd en gang, og det var nok overraskende for henne også . Men vi har ikke vært noe systematiske, og spesielt bæsjebleiene kunne jeg tenke meg å bli kvitt... Vi får jobbe litt mer aktivt til sommeren, tror jeg. Hadde vært fantastisk å bare ha ett bleiebarn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #3500 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei!! Gratulerer så mye med lillebror i magen! Takk for det! Veldig koselig å se deg her inne! Alt bra med deg? Dere er flinke med pottetreningen! A vil ofte tisse på do da, nesten hver dag nå, og det kommer litt tiss av og til. Hun bæsjer ikke, det har vel bare skjedd en gang, og det var nok overraskende for henne også . Men vi har ikke vært noe systematiske, og spesielt bæsjebleiene kunne jeg tenke meg å bli kvitt... Vi får jobbe litt mer aktivt til sommeren, tror jeg. Hadde vært fantastisk å bare ha ett bleiebarn . Føler vi har vært flinke ja, men det tar tid! Lille ii lo i dag da hun prompet på potta og presset ennå hardere for å for å prompe mere! Hehehe.... Første dag uten jobbsøker kurs, godt å være hjemme. Jeg har laget bolledeig og har planer om å vaske vinduene her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå