-TeddyToria- Skrevet 6. februar 2006 #741 Del Skrevet 6. februar 2006 Titter innom med en og takk for bursdagshilsen i dagboken min i går! Ha en god mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #742 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei, takk for hilsen TeddyToria. Det alltid koslig med både hilsen og besøk. I går kom jeg hjem fra en utmerket tur til Trondheim. Men det er utrolig godt å komme hjem etter et besøk i "rottereiret". Kjæresten min er kjempe flink til å rydde etter seg og vaske, men de andre er rimelig håpløse. Det virker i alle fall sånn. Da er det litt kjipt å være jente, og synes at det er greit at alt er rimelig "perfekt". Ja ja... det er ikke lenge til han flytter, så det er ikke så farlig. Har hele tiden sagt til meg selv at det er han som bor der, ikke han. Vi har fått en liten basill som heter Lego-basillen. Og har nå satt et tak på 100kr Lego i måneden. Og vi må spare om vi skal ha noe dyrere. Det er jo bare så gøy å bygge. Har masse Lego på hytta, så det var der det startet. I dag jobbet jeg i den samme barnehagen jeg har vært i en stund, og trives veldig bra. Hadde senvakt i dag, jobbet til kl 17. Men i morgen har jeg tidligvakt, og starter kl 7.30. Puh.. må nok tidlig opp ja. Men slutter kl 15 da! Leser "Engler og Demoner" for tiden, og den er super spennende. Men blir utrolig sliten av å lese, eller jeg ble det på toget og flyet. Kanskje litt annerledes når man sitter i en koslig stue? Nå skal jeg kose meg resten av kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 9. februar 2006 #743 Del Skrevet 9. februar 2006 Lydbøker er fine når man er på reise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. februar 2006 Forfatter #744 Del Skrevet 9. februar 2006 Så absolutt Grooo.... Men liker å bruke øynene også, og liker måten bildene danner seg i hodet når jeg leser, det skjer ikke på samme måten når jeg hører på lydbok. Nå er det sent for ei som skal opp kl 6. Snakket for 15 min med kjæresten på msn. Han sa han mulig hadde glemt mobilen, jeg ringte for å skjekke og han hørte den ikke. Konklusjon: Glemt igjen hos svigers. Men... nå for 5 min siden.. Tenkte jeg det kunne være koslig å høre stemmen hans før jeg legger meg, og tenkte å legge inn klær i skapet i samme sleng, men ..... så tar mamman hans telefonen. Det var litt vansklig å forklare at jeg "egentlig" viste at kjæresten hadde glemt mobilen...... God natt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl83 Skrevet 9. februar 2006 #745 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei..... Lenge siden jeg har vært her nå, får jo nesten dårlig samvittighet..... Men nå er jeg nå innom å leser og da kan jeg jo like godt legge igjen en hilsen Håper du får en fin fredag og en superduper helg Natt fra sommerfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. februar 2006 #746 Del Skrevet 10. februar 2006 Ønsker deg en god helg vennen! -Charmis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. februar 2006 #747 Del Skrevet 10. februar 2006 Innom for å ønske deg en nydelig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #748 Del Skrevet 11. februar 2006 Hei! Sommerfugl83 Synes det bare er koslig at du kommer innom jeg! Charmina Håper du får en kjempe fin helg du også! pusla Nydelig helg med nydelig vær ja. --- Så var det bare å benytte det vakre været da. Synes det er litt kaldt til å være masse ute. Men skal sørge for å gå meg en tur. (På beina). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #749 Del Skrevet 11. februar 2006 Det er bra med sol som titter inn gjennom vinduene. Men det gjør også at en ser at det er en stund siden siste støvsugung og vasking. Fikk blomster på døra i sta'. Dvs mamma fikk det. Det er tydeligvis en annen som heter det samme som henne, og hun andre kjente ei som er gått bort. Dermed er det skjedd en liten forveksling. Men det var veldig fine blomster. Har luftet litt her og støvsugd. Så nå er det rimelig klart for å finne ut hva slags kake jeg skal bake til mamma i morgen, og så å ta seg en tur i butikken. Broren min har gitt meg middagsansvar i dag. Selv om han har bestemt at vi skal ha taco liknende mat. Ellers hører jeg på George Gershwin sanger i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2006 #750 Del Skrevet 11. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #751 Del Skrevet 12. februar 2006 Rosin! Koslig med besøk! Jeg har nå startet opp igjen prosjektet jeg hadde før jul. Jeg fikk en kokebok med masseoppskrifter med bruk av sjokolade. I dag lager jeg sjokoladekake siden det er morsdag. Sjokomandelkake til 10 personer 225 g mørk sjokolade (i biter), 3 ss vann, 150 g brunt sukker, 175 g smør/margarin (mykt), 25 g malte mandler, 3 ss mel, 1/4 ts bakepulver, 5 egg (delt i plomme og hvite), 100 g mandler uten skall (finhakket), melis til dryss. Smør en rund form på 24 cm og legg bakepapir klemt i bunnen. Smelt sjokoladen i vannet over svært svak varme. Rør til en jevn masse. Tilsett sukkeret og rør til det er oppløst. Pass på at det ikke blir for varmt. Ha i smøret, slik at det smelter i sjokoladen. Ta gryten av varmen, og rør inn malte mandler, mel og bakepulver. Tilsett eggeplommene, ett av gangen, og rør hele tiden. Pisk eggehvitene til de er stive. Vend dem inn i sjokoladeblandingen med en metallskje. Rør inn de hakkede mandlene. Hell røren i formen, og glatt til overflaten. Stek kaken i forvarmet ovn ved 180 grader i 40 til 45 minutter. Til den har hevet seg, og er fast. Kaken vil sprekke på overflaten. La kaken stå i formen i 30 til 40 minutter. Løs den fra formen, og sett den på rist for at den skal bli helt kald. Dryss med melis og server sjokoladekaken med feks bær, frukt og krem. Jeg har valgt en fersk ananas til kaken. Ikke krem. Min kake står i oven nå, skal komme tilbake til hvordan den smakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #752 Del Skrevet 13. februar 2006 Så var det en ny uke, med nye jobb muligheter. Får bare håpe det er noen som ringer fra de jobbene jeg har søkt på. Skal jobbe i barnehagen tirsdag, onsdag og torsdag. Fredag reiser jeg til trondheim igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. februar 2006 #753 Del Skrevet 13. februar 2006 Trondheim igjen det var da voldsomt til farting , så koselig da!! Det blir nok koselig, også er det så hyggelig å ha noe å se fram til . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. februar 2006 #754 Del Skrevet 13. februar 2006 Så koselig med en ny Trondheimstur da! Ha en fin uke så lenge! Stor klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #755 Del Skrevet 13. februar 2006 Takk for hilsen Pusla og Charmina!! til begge! Jeg syntes at turen sist ble litt kort, og siden jeg har jobbet en del i det siste, er det jo greit å bruke pengene før de kommer inn på konto. Har hørt rykter om at det er lite renter og tjene uansett! ;) I dag har det vært lampe-jakt til leiligheten til brodern. Det ble ikke kjøpt noe, men planene er litt mer i orden. I kveld har jeg støvsugd litt og rydda litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl83 Skrevet 13. februar 2006 #756 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei og hopp Til Trondheim igjen Tar du fly eller tog oppover? Må jo bli mye reising.... Koselig at du får vært så mye sammen med kjæresten selv om dere ikke bor i samme by for tiden da Spennende med jobbsøking. Sikkert ikke så lett å få jobb sånn rett etter studiet uten noe særlig erfaring så jeg skal krysse fingrene for deg Jeg har fortsatt fire og et halvt år igjen og begynner allerede å grue meg til jobbsøkingen..... Håper du får en fin kveld Det blir dansefeber for meg ihvertfall fra sommerfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 13. februar 2006 Forfatter #757 Del Skrevet 13. februar 2006 Takk for hilsen og Sommerfulglen! Jeg skal fly oppover og nedover denne gangen. Tog tog opp og fly ned sist gang. Kom jo hjem for akkurat ei uke siden i dag! Kjæresten var hos meg to ganger på rad, så da synes jeg det er riktig at jeg skal skjemme han bort litt. Han har heller ikke jobb fortiden, og dermed ikke særlig med penger. Han hadde kjøpt to valentines gaver til meg, men klart å rote dem bort!! Han er en liten rote kopp. Men fikk en annen gave da jeg var hos han sist. Han hadde kjøpt en glass-pai form (jeg elsker å lage pai) og hentet steiner og sand og skjell forskjellige steder rundt Trondheims fjorden. OG så skulle det være oppi formen sammen med t-lys. Det eneste aberet er at det blir lite pai, når hele dekorasjonen er oppi paiformen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #758 Del Skrevet 14. februar 2006 En liten ønskeliste til meg selv: * Piano * Takke til å sette på stekeplate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #759 Del Skrevet 17. februar 2006 Da er jeg på plass i Trondheim, og kjæresten har funnet "de forsvunnene gavene". Det viste seg å være små Ole Brumm bøker! Nå skal jeg kose meg her til mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. februar 2006 #760 Del Skrevet 17. februar 2006 Så koselig at han fant gavene da . Kos dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå