Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg

iingvild

Anbefalte innlegg

God helg til dere også Søndagsengel? og pusla.

Jeg er rimelig frisk og rask ja, hadde bare ei natt hvor jeg hostet. Halsen kunne fortsatt vært bedre, men det kommer seg sikkert av seg selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har det blitt litt oppussing og sjokoladekake laging. Dagens kake var følgende:

Sjokolade- og ananaskake til 9 personer

150g smør, 125g sukker, 100g mel, 1 1/2 ts bakepulver, 3ss bakekakao, 2 egg, væske fra ananasboksen.

Pynt: 1 liten boks ananas, 1,25 dl yoghurt naturel, 2ss melis og revet sjokolade.

Smør en form i størrelsen 20x20cm. Rør alt til kaka sammen i en bolle. Stek kaka i 20 minutter ved 190 grader. La kaka avkjøles litt før du tar den ut av formen.

La ananasen renne av seg før du har det meste oppi yoghurt tilsatt melis. Pynt med resten av ananasen. Dryss revet sjokolade på toppen.

Denne ble også veldig god. Litt sunnere enn den jeg lagde sist søndag.

Nu er det senge tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... hm... slutte og legge ut gode oppskrifter, eller beholde Charmina som leser her? :sjarmor:

Blir en til neste søndag. Tror den er god. ;)

Det er blitt tapetsert litt i dag også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Var på jobbintervju i dag! Krysser alle fingre, tær, armer og bein. Får mulig høre noe til neste uke. Noen som kan krysse fingre ( i alle fall to) for meg? :)

Ellers har jeg skrevet litt tekst til bilder jeg har satt inn tidligere. Fant ut at jeg ikke en gang hadde skrevet fra sommeren 2003 så da hanger jeg litt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk Charmina. Jeg trenger nok det! Jeg har jo ikke noe erfaring fra en "fast" stilling, og særlig ikke som sivilingeniør. Men håper på ja. Får vel høre noe i løpet av neste uke.

Når jeg leser dagbøkene til dere andre her, legger jeg merke til at det er noen som kjøper julegaver nå! Hehe... jeg koser meg i byen et lite stykke ute i desember jeg. :) Har ikke peiling på hva jeg skal gi bort. Har jo ikke så mange som skal få gave da; kjæreste, bror, foreldre samt ei eller to veninner. Må nok legge hodet i bløt om jeg skal finne på noe.

I dag har de faktisk startet å asvaltere i gata. Før det måtte de seff feie gata godt, og det rett etter at vi her i huset hadde tatt sjansen å vaske de ultra møkkete vinduene. Ja ja.... julevaska må jo til uansett.

Har ryddet i utklipte oppskrifter i dag, så nå er det full orden. Startet med det i sommer, men har tatt det litt delvis. Nå ser det faktisk ut som et kjøkken på hybelkjøkkenet mitt. Har ikke brukt det som kjøkken, men heller som lagerplass. Hehe...

God natt... :overrasket: Litt trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver og tar vare på oppskrifter fra blader ol du også, ja? Jeg har mange permer fulle... Sjelden brukt, men kjekt å ha! ;) Kanskje en idé å gå gjennom dem snart, det er på tide å prøve noe nytt :) Ha en fin dag iingvild :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er VELDIG kjekt å ha Søndagsengel? :);)

Nå er de i alle fall sortert og ligger i plastlommer, en for jul, en for påske, en for kylling osv. Det tar også mye mindre plass en da jeg hadde de liggende i en stor haug.

I dag har jeg ryddet i kablene til broren min. Da han bodde i hyblen her i huset ryddet han ved å putte ting inn i boden som hører med leiligheten. Derfor: Der ser/så det ikke ut. Har kveilet sammen kabler i dag, og får rydde litt til uka også. Kan vel ikke gjøre sånt i helga? :forvirret:

Nå er det i alle fall natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love å komme innom selv om du fortsetter med de kakene :ler:

Her har vi faktisk spist deilig marsipankake i dag som mannen kjøpte.

Skal si det smakte godt ja!

Håper du har en fin helg

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh... det var godt å høre Charmina.

I dag skal jeg skanne litt mere dias (lysbilder) fra jeg var 1 år. :) Og så skal jeg lage sjokoladeboller. Legger ut oppskriften senere i dag, når de er ferdige.

Ha en fin søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobb-intervju! Skal krysse fingre og tær jeg vet du :) , og uansett er det god erfaring å gå på intervjuer. Heia-heia!!

Du er nå så flink med å ordne sånne ting som jeg aldri tar meg tid til. Samler en del oppskrifter jeg også, men det er jo bare en eneste haug! For ikke å snakke om bilder.

Ha en fin start på uka :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosin: Om man ikke spiser søtsaker så ofte, så kan man kose seg i helga. Om man da bare spiser en kjempe god sjokoladekake, så gjør ikke det noe for slankingen! ;)

pusla: Etter at jeg har vært mye hjemme, har jeg mye tid til å fikse opp i ting. Sånn sett har jeg benyttet tiden bra. Jeg er et ordensmenneske og føler at alt er surr om jeg ikke har noe system.

Vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag, hadde planer om en tur til byen, men får se....

Snø på bakken da jeg våknet i dag, så fint. De som skal asvaltere prøver derimot å få snøen bort igjen. hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, holdt på å glemme oppskriften fra gårsdagens boller. De var utrolig gode.

Pain au chocolat - 12 stk

450g mel, 12 ts salt, 1 pose tørrgjær, 25 g hvitt vegetabilsk fett (jeg brukte 50 g margarin), 1 egg (lett vispet), 2,25 dl lunkent vann, 175g mykt margarin, 100g mørk sjokolade i 12 biter, vispet egg (til pensling) og melis (til dryss).

Bland mel og salt med gjæren, og gni inn det vegetabilske fettet med fingertuppene. Ha i egget og nok av det lunkne vannet til at det blir en myk deig. Kna den i omlag 10 minutter for å få den glatt.

Del margarinet i tre porsjoner. Kjevle deigen til et rektangel på 40x20 cm og legg en porsjon av margarinet i små klatter på 2/3 av rektangelet. Ikke legg margarinet helt ut i kantene.

Brett rektangelet i tre ved først å brette inn den delen uten margarin. Forsegl kantene ved å presse de sammen.Snu deigen, slik at de forseglede kantene kommer øverst og nederst. Kjevle igjen, brett (uten å ha på margarin), og pakk deigen i plastfolie. La den ligge i kjøleskapet i 30 minutter.

Gjenta samme prosedyre med de to andre delene av margarinet.

Kjevle tilslutt ut deigen i et rektangel på 45x30 cm. Del den på langs og del disse i 6 biter hver. Legg sjokoladebiten på den ene enden, og rull sammen. Press endene sammen og lett på stekebrettet. Dekk til og la heve i 40 minutter på et varmt sted. Pensle med egg, og stek dem ved 220 grader C i 20-25 minutter. Serveres varme eller kalde.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Harry Potter film nr 4 sett på kino. WOW.... :) Det var spennende. Husket noe fra jeg leste boka (to ganger), men allikevel var det (heldigvis) kjempe spennende.

:sove: God natt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på et intervju så jeg mulig kan jobbe som vikar i barnehager. Greit å tjene litt penger, og trives merklig godt når det er barn i nærheten. Har også avtalt med kusina mi at de skal komme på besøk når det er OBOS dag på Folkemuseumet. :) Det blir koslig førjuls stemning. Skulle vist få lov til å være barnevakt den kvelden også, så kanskje jeg får prøvd meg litt mer med singstar. :) SÅ gøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...