iingvild Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #601 Del Skrevet 26. oktober 2005 Takk pusla! du er god du!! Jeg var ikke ute i går, bare for å hente post og avis, og da brukte jeg gummi støvler. hehe... I dag er det jo litt mildere, og gate-arbeiderene prøver å skrape bort is og snø, mulig de skal asfaltere snart? Men... det har jeg håpet på i rimelig mange uker nå. Har også funnet ut at mp3 spilleren min er kaputt. Litt kipt. Den har ikke tålt å ligge uten strøm i hele sommer, og vil ikke lades nå. Har vært og hentet bilder bestilt fra nettet i dag, så da har jeg over 200 bilder å sette inn i album. Kjøpte album også da, så er parat til det meste. Har ikke vært så flink til å skrive komentarer i det siste så har en liten jobb å gjøre der også. Kjøpte også en 200kr boks med Lego, som jeg skal lage som en julekalender til kjæresten! Han liker å pusle med sånt no, og han må jo ha noe artig å gjøre i desember når ikke jeg er der. Under ei uke til jeg reiser "nordover" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #602 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg var rimelig flink, og satte inn alle bildene i album i en jafs. Nå er jeg "barnevakt" for de to eldste til ei kusine. De ligger jo og sover, så det er ikke så mye jobb. Mamma og pappa er jo også hjemme, så det er ikke så mye stress. I morgen skal vi på kino for å se Sandtrollet. Så traileren på nettet før i dag, og den virket rimelig spennende. I dag har jeg også laget julekalender til kjæresten som jeg skal ha med oppover på mandag. Tenkte jeg skulle gjemme den i skapet. Jeg kjøpte en 200kr boks med lego, og delte det opp i 24 biter. Hehe... han digger kinderegg og da mest byggetingene inni der, og da passer det perfekt med lego. Det blir supert å dra oppover, men er ikke helt sikker på hvor lenge jeg blir, siden jeg ikke har kjøpt billett sørover ennå. Håper jo på et intervju om ikke lenge, men vil jo ellers gjerne være så lenge som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. oktober 2005 #603 Del Skrevet 29. oktober 2005 Julekalender med Lego var jo lurt - boys will be boys . En kasse juleøl ville kanskje vært det beste for kjæresten min som julekalender tror jeg - en øl hver dag . Du får ha god tur oppover på mandag, håper det blir litt tid der oppe da, men håper jo du får et intervju snart og! Kos deg i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 29. oktober 2005 #604 Del Skrevet 29. oktober 2005 Lego julekalender var toppers ja sånne ideer kan man like Ønsker deg en god helg! Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #605 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det finnes jo skikkelige Lego kalendere også, fadderbarneet mitt hadde det i fjor tror jeg. Da var det en liten figur som skulle bygges hver dag fram til jul. I dag blir det avslapping hjemme. Med bla reste pizza fra i går, og gelè som vi "glemte" eller ikke orket å spise i går. Vi så Brødrene Løvehjerte på DVD. Så trist, men også så fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #606 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Takk for hilsen pusla og Charmina! Da er de to trollungene dratt. Det var koslig å ha dem her, så det blir nok ikke så veldig lenge til neste gang. Det er greit å ta en helgetur og være hos dem. Lovte de to minste i familien at jeg skulle komme om ikke så lenge. Yngste gutten på 5 år i familien hadde hatt foreldrene for seg selv det meste av helga, han hadde vist nesten kost seg i hjel! Hehe... I går fikk jeg (endelig) svar på bedømmingen av diplomen min. Jeg håpet på så bra som mulig, men var veldig usikker på hvem som skulle bedømme den og så vidre. Jeg fikk nest beste karakter, og det er jeg veldig fornøyd med. Nå i kveld og i morgen må jeg pakke. Kjæresten jobber jo ikke han heller nå, så det blir noen dager som bare blir oss to. Kino, bowling og hyttetur med vin og god mat. Gleder meg!!!! Endret 30. oktober 2005 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 31. oktober 2005 #607 Del Skrevet 31. oktober 2005 Gratulerer med super karakter!! Kos deg masse med kjæresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 1. november 2005 #608 Del Skrevet 1. november 2005 Gratulerer med supert resultat da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. november 2005 #609 Del Skrevet 3. november 2005 Bare innom med en torsdagsklem , håper du har det bra! Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 5. november 2005 Forfatter #610 Del Skrevet 5. november 2005 Takk for hilsner søndagsengel? og Charmina. Jeg har kost meg på hyttetur med kjæresten de siste dagene. Kom tilbake til Trondheim i dag. Det var supert vær et par dager, og det har ellers heller ikke regnet før i dag. Vi har kost oss med bla rødvin og pepperbiff i tillegg til med hverandre da. Jeg reiser nok nedover på mandag, da kjæresten skal på repp fra tirsdag. Ellers ville jeg kanskje blitt litt lengre. Har ikke fått noe mail fra KG i det siste, men skal lese meg igjennom alle dagbøker når jeg kommer sørover til Oslo igjen. I kveld skal vi på kino og se Zorro, det er jo den store kinodagen i dag. Have fun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 7. november 2005 Forfatter #611 Del Skrevet 7. november 2005 Da er jeg kommet hjem igjen, er litt sliten etter 6 timer på toget, men synes turen gikk fort. Satt og så noen episoder av div serier på datan i tillegg til at jeg fiksa opp litt på hjemmesiden min. Den blir nok fin etter noen timer med slit til... Hehe.. Nå er det natt.... Har kost meg utrolig i Trondheim den siste uka, men har blitt litt "rar" i halsen de siste dagene. Tørrhoster om natta og sånt no, så håper jeg får sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. november 2005 #612 Del Skrevet 8. november 2005 Så fint at du har hatt det bra i Trondheim! Håper du ikke får noe halsproblemer nå da. Men det er vel kanskje sånt man må regne med på denne årstiden? Her hos oss bøtter regnet ned og det er ikke mye som minner om vinter akkurat! Ha en fin tirsdag vennen. Klem fra Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. november 2005 Forfatter #613 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Hei og takk for hilsen Charmina! Jeg sov bedre i natt, lå med hodet litt høyere enn da jeg var våken hver time og tok hostesaft. I går og noe i dag registrerte jeg hele DVD samnlingen min på ei nettside. Veldig smart å ha litt oversikt. Den ligger her Så nå må jeg rydde inn alle DVD'ne igjen, og så skal jeg prøve å få trent i dag. Trener ikke når jeg er hos kjæresten, så da er det litt vansklig å starte opp igjen. Søkte på en jobb i går, hvor de skal kalle inn folk på intervju fortløpende, så håper de fikk søknaden min rimelig tidlig. Krysser fingrene. I dag tenkte jeg også at jeg skulle starte litt jul ved å bake skikkelig julekake. For det er så godt. Lager to, så vi har en i fryseren her. Da jeg kom til Trondheim fikk jeg en kokebok som het Sjokolade av kjæresten. Vi lagde en kake da jeg var der oppe som het Djevelens Sjokoladekake og den var knasende god. Skriver inn oppskriften her jeg: Djevelens sjokoladekake (6 pers) 100 g mørk sjokolade, 250g mel, 1 ts natron, 225 g smør, 400 g brunt sukker, 1 ts vaniljesukker, 3 egg, 1, 25dl skummet kulturmelk (jeg brukte bare litt melk), 2,25 dl kokende vann. Pynt: 300g sukker, 2-3 eggehvitter, 1ss appelsinsaft, 1ss sitronsaft evt kandisert appelsinskall. Røren deles i to, så den kan halveres. Smør to lave rundformer på 20 cm. Legg bakepapir i bunnen. Smelt sjokoladen. Ha smør og brunt sukker sammen og rør godt. Rør inn vaniljesukker og et egg av gangen. Hell i sjokoladen noe avkjølt. Vend inn melet iblandet natron. Rør tilslutt forsiktig inn melk og kokende vann. Hvis røren blir tynn, hold igjen noe av væsken. Fordel røren i de to formene og stek kakene ved 190 grader C i 30 minutter. La dem avkjøles i 5 minutter før du tar dem ut av formene. Ha ingrediensene til pynten i en glassbolle og sett den over vannbad. Visp til blandingen er tykk og stiv. Ta bollen av vannbadet og rør til det er avkjølt. Lag som en to-lags kake eller to kaker. NAM NAM NAM! Endret 10. november 2005 av iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. november 2005 #614 Del Skrevet 9. november 2005 Nam nam! God bedring iingvild! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 9. november 2005 #615 Del Skrevet 9. november 2005 Mmm, den så god ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 9. november 2005 Forfatter #616 Del Skrevet 9. november 2005 Hei La Triviata og Søndagsengel! Den var god også! Hm... Lurer på om jeg gjorde noe som ikke var så smart da jeg ryddet bort DVD'ne igjen. Jeg satte alle barnefilmene et annet sted, så nå har jeg plass til flere filmer. Hehe.... På tide å fikse kyllingen til middag i dag! I Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. november 2005 #617 Del Skrevet 10. november 2005 Oj den kaka hørtes jammen god ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. november 2005 Forfatter #618 Del Skrevet 11. november 2005 Takk for det Charmina. Det er bare å prøve ut. I dag har jeg trenet litt tidlig, for at jeg ikke skulle utsette det IGJEN. Hehe... det er litt for lett å gjøre det når jeg sier til meg selv at jeg skal trene på kvelden. Datteren til kusina mi skal bli passet av min onkel i nabohuset, så da får jeg endelig sett henne igjen også. Hun er omtrent 1,5, og har ikke sett henne siden i sommer. Det blir koslig. I morgen får jeg besøk av ei god veninne. Vi skal leie film, om vi finner en vi vil se da. God helg til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 11. november 2005 #619 Del Skrevet 11. november 2005 God helg iingvild! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. november 2005 #620 Del Skrevet 11. november 2005 Håper helga blir fin og at formen er bra igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå