Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Er det en fin by ? Ja det er en by som heter gammel skinke i England
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Nei, den heter Oldham, navnet har ikek noe med skinke å gjøre men betyr "old place", og nå er det på tide å ta pilla di og legge seg.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Nei, den heter Oldham, navnet har ikek noe med skinke å gjøre men betyr "old place", og nå er det på tide å ta pilla di og legge seg. Når du staver ikke ikek så synes jeg ikke du har noen rett i og komme med kritikk
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Når du staver ikke ikek så synes jeg ikke du har noen rett i og komme med kritikk Når du ikke kan forskjellen på og og å, overser kommaregler og blander sammen i og til, så synes jeg ikke du har rett til å kritisere min kritikk.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Når du ikke kan forskjellen på og og å, overser kommaregler og blander sammen i og til, så synes jeg ikke du har rett til å kritisere min kritikk. Jeg kritiserte ikke. Men for all del kast en stein i et glasshus
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Nei, den heter Oldham, navnet har ikek noe med skinke å gjøre men betyr "old place", og nå er det på tide å ta pilla di og legge seg. -ham-endelsen mener jeg å ha lest betyr at stedet hadde kirke. Det kryr jo av -ham-steder i Storbritannia.
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 (endret) -ham-endelsen mener jeg å ha lest betyr at stedet hadde kirke. Det kryr jo av -ham-steder i Storbritannia. Ja, de er det mange av. -ham kommer antagelig av det saksiske ham som betyr hus, gård eller liten landsby (som jo heter hamlet på engelsk fortsatt). Fant forresten på Wikipedia at Oldham antagelig kommer av det norrøne stedsnavnet Aldehulme som antagelig betyr "old promontory or outcrop". Hva er det neste vi skal diskutere, Leverbasseng? Mannbryster? Nyslott? Ikkeno'skinke? Sørskinketonn? Endret 9. desember 2009 av Pingting
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Ja, de er det mange av. -ham kommer antagelig av det saksiske ham som betyr hus, gård eller liten landsby (som jo heter hamlet på engelsk fortsatt). Fant forresten på Wikipedia at Oldham antagelig kommer av det norrøne stedsnavnet Aldehulme som antagelig betyr "old promontory or outcrop". Hva er det neste vi skal diskutere, Leverbasseng? Mannbryster? Nyslott? Ikkeno'skinke? Sørskinketonn? Ikkeno'skinke? Ellers kunne vi jo diskutere (hotten)tottskinke, men det er vel ikke helt PK?
Gjest Marlo Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 Ikkeno'skinke? Ellers kunne vi jo diskutere (hotten)tottskinke, men det er vel ikke helt PK? Nothingham
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. desember 2009 #10 Skrevet 9. desember 2009 Ikkeno'skinke? Ellers kunne vi jo diskutere (hotten)tottskinke, men det er vel ikke helt PK? Sorry, ble litt feil, Nottingham skulle ikke være med.
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #11 Skrevet 9. desember 2009 "Notting" som i slang for nothing, ergo "ikkeno'" istedet for ingen ting/ikke noe. Hottentottenskinke var jo morsom, da.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. desember 2009 #12 Skrevet 9. desember 2009 Ja, de er det mange av. -ham kommer antagelig av det saksiske ham som betyr hus, gård eller liten landsby (som jo heter hamlet på engelsk fortsatt). Fant forresten på Wikipedia at Oldham antagelig kommer av det norrøne stedsnavnet Aldehulme som antagelig betyr "old promontory or outcrop". Hva er det neste vi skal diskutere, Leverbasseng? Mannbryster? Nyslott? Ikkeno'skinke? Sørskinketonn? Jeg skynder meg og kaster meg i støvet: hamlet er et lite sted som ikke har kirke. Jeg husket feil, men unnskylder meg med at for meg er Hamlet = Shakespeares the Prince of Denmark på Kronborg slott. Der har forresten min mann en skinkeversjon: han mener Hamlet er en kalorifattig påleggskinke.
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #13 Skrevet 9. desember 2009 Jeg skynder meg og kaster meg i støvet: hamlet er et lite sted som ikke har kirke. Jeg husket feil, men unnskylder meg med at for meg er Hamlet = Shakespeares the Prince of Denmark på Kronborg slott. Der har forresten min mann en skinkeversjon: han mener Hamlet er en kalorifattig påleggskinke. No problemo, man kan da ikke være et vandrende leksikon over alt mulig heller? (jeg googlet det selv og, så jeg kan ikke si noe akkurat) Ham-lett!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #14 Skrevet 9. desember 2009 Forresten, noen som har vært i Leverbaseng?
Pingting Skrevet 9. desember 2009 #15 Skrevet 9. desember 2009 Forresten, noen som har vært i Leverbaseng? Jeg har vært i Leverbasseng. Hyggelig sted, drar gjerne tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Hesteskinke har visstnok mange pene parker.
Gjest strykebrett Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Jeg kunne tenkt meg en tur til glassku i sommer, ingen som har vært der da?
Nimorna Skrevet 17. desember 2009 #18 Skrevet 17. desember 2009 Min far har vært i Glassku for en del år siden; han anbefalte stedet på det varmeste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå