toyses Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 (endret) Colakaker, sirupsnipper, smultringer, goro, kokosmakroner, tørrvafler, krumkaker, silkekaker, kransekake, berlinerkranser, havremakroner, pikekyss, vepsebol, sjakkbrikker, riskaker, bordstabelbakels, jødekaker, sandnøtter, serinakaker, fattigmann, hjortetakk, rosettbakels, brente mandler, karameller, drops, julekonfekt, peppernøtter. Enda finnes det noen jeg har glemt. Hva baker dere til jul? Har dere 7 sorter? Endret 9. desember 2009 av toyses
Gjest NiChia Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Vi lager smultringer og kromkaker med bestemoren til samboer. Brune pinner får vi av moren min. Og pepperkaker, sjokoladerisboller og delfiakake lager vi enten før jul eller i romjula. Også lager vi brente mandler, drops og karameller. Dette gir vi også bort i julegaver da.
Gjest Emera Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Ja, det blir nok sju slag. Pepperkaker, delfiakake, silkekaker (en variant av sjakkruter), berlinerkranser, gullkake, suksessterte og krumkaker. I tillegg baker faren min kokosmakroner og moren min smultringer.
Gyda Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Julemenn Pepperkaker Risboller Bordstabels Kokosmakroner Serinakaker Baronesser Nøttekaker Det er planen min at jeg skal bake disse sortene til jul. Tar det meste nå i helga.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Nei, jeg baker ikke et eneste slag. Av den grunn at mannen min og jeg ikke er noe glade i kaker og serverer ikke det når vi får gjester. Min mor maser hver jul om at jeg må bake men hvorfor? Ville jo bare blitt liggendes i boksene til de kunne kastes. Min mor baker vanligvis 10 slag til jul og jeg kan alltid få kaker fra henne men takker alltid nei. Nei, takke meg til en ordentlig middag, evt. en dessert. Og for småspising, takk meg til ordentlig sjokolade eller et glass vin og en bit ost. Hos meg blir det jul selv uten alle kakene.
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Jeg og mamma pleier å bake sammen. Da blir det: Pleskner Kakemenn Pepperkaker ''Nøtte-greier'' Delfiakake Krumkake Serinakaker
Gjest rønnaug Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Baker ikkeno´. Jeg er karrierekvinne og har ikke tid til slikt vås! Ikke smaker det noe godt heller. Bah!
venus_ Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 Hva er forskjellen på silkekaker og sjakkruter?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Hva er forskjellen på silkekaker og sjakkruter? Sjakkruter er godt.
Minnimusepus Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Har bakt: kakemenn Berits brune pinner (colakaker) havreflarn cookies (de ble spist opp, så må lage fler;) riskaker kransekakepadder (egentlig stenger, men de fløt litt ut) Skal bake: sirupsnipper & påfyll av cookies
Christiane_W Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Jeg baker goro, smultringer og kokosmakroner. Det er de eneste julekakene jeg spiser og jeg gidder ikke å bruke masse tid på å lage kaker som ikke blir spist opp. Mamma og bestemødrene mine lager derimot alle syv slagene og enda litt til. Boks på boks med kaker som står i "spiskammeret" og tørker før de blir kastet en eller gang før påske...
Turteldur Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Riskaker Kokosmakroner Havrekjeks Helkornkjeks Nissebrød Hjortetakker Fattigmenn Napoleonshatter Goro Sirupsnipper Kolakaker Krumkaker Tørre vafler det er det som er hittil vertfall kommer til å bake pepperkakehus over helga!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2009 #13 Skrevet 17. desember 2009 Baker ikkeno´. Jeg er karrierekvinne og har ikke tid til slikt vås! Ikke smaker det noe godt heller. Bah! Jeg jobber OG baker. Jeg baker kaker som smaker godt jeg da.
tineline Skrevet 18. desember 2009 #14 Skrevet 18. desember 2009 (endret) Baker nesten alltid drømmer - smør og sukker med bittelitt mel som blir til de møreste småkakene i verden. Liker ikke kjeks og småkaker sånn egentlig, så lager i grunnen mer konfekt. Kjæresten har bakt kransekake og laget 2 kg marsipan, hurra. Forøvrig skulle jeg gjerne også hatt ost og vin framfor dessert! I år har jeg kjøpt den Seljord Skogsbærvin, det blir spennende å prøve. Endret 18. desember 2009 av tineline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå