Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Colakaker, sirupsnipper, smultringer, goro, kokosmakroner, tørrvafler, krumkaker, silkekaker, kransekake, berlinerkranser, havremakroner, pikekyss, vepsebol, sjakkbrikker, riskaker, bordstabelbakels, jødekaker, sandnøtter, serinakaker, fattigmann, hjortetakk, rosettbakels, brente mandler, karameller, drops, julekonfekt, peppernøtter. Enda finnes det noen jeg har glemt.

Hva baker dere til jul?

Har dere 7 sorter?

Endret av toyses
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lager smultringer og kromkaker med bestemoren til samboer. Brune pinner får vi av moren min. Og pepperkaker, sjokoladerisboller og delfiakake lager vi enten før jul eller i romjula.

Også lager vi brente mandler, drops og karameller. Dette gir vi også bort i julegaver da.

Skrevet

Ja, det blir nok sju slag. Pepperkaker, delfiakake, silkekaker (en variant av sjakkruter), berlinerkranser, gullkake, suksessterte og krumkaker. I tillegg baker faren min kokosmakroner og moren min smultringer.

Skrevet

Julemenn

Pepperkaker

Risboller

Bordstabels

Kokosmakroner

Serinakaker

Baronesser

Nøttekaker

Det er planen min at jeg skal bake disse sortene til jul. Tar det meste nå i helga.

Skrevet

Nei, jeg baker ikke et eneste slag. Av den grunn at mannen min og jeg ikke er noe glade i kaker og serverer ikke det når vi får gjester. Min mor maser hver jul om at jeg må bake men hvorfor? Ville jo bare blitt liggendes i boksene til de kunne kastes.

Min mor baker vanligvis 10 slag til jul og jeg kan alltid få kaker fra henne men takker alltid nei.

Nei, takke meg til en ordentlig middag, evt. en dessert. Og for småspising, takk meg til ordentlig sjokolade eller et glass vin og en bit ost.

Hos meg blir det jul selv uten alle kakene. :)

Skrevet

Jeg og mamma pleier å bake sammen. Da blir det:

Pleskner

Kakemenn

Pepperkaker

''Nøtte-greier''

Delfiakake

Krumkake

Serinakaker

Gjest rønnaug
Skrevet

Baker ikkeno´. Jeg er karrierekvinne og har ikke tid til slikt vås! Ikke smaker det noe godt heller. Bah!

Skrevet

Hva er forskjellen på silkekaker og sjakkruter?

Skrevet
Hva er forskjellen på silkekaker og sjakkruter?

Sjakkruter er godt.

Skrevet

Har bakt:

kakemenn

Berits brune pinner (colakaker)

havreflarn

cookies (de ble spist opp, så må lage fler;)

riskaker

kransekakepadder (egentlig stenger, men de fløt litt ut)

Skal bake:

sirupsnipper & påfyll av cookies

Skrevet

Jeg baker goro, smultringer og kokosmakroner. Det er de eneste julekakene jeg spiser og jeg gidder ikke å bruke masse tid på å lage kaker som ikke blir spist opp.

Mamma og bestemødrene mine lager derimot alle syv slagene og enda litt til. Boks på boks med kaker som står i "spiskammeret" og tørker før de blir kastet en eller gang før påske...

Skrevet

Riskaker

Kokosmakroner

Havrekjeks

Helkornkjeks

Nissebrød

Hjortetakker

Fattigmenn

Napoleonshatter

Goro

Sirupsnipper

Kolakaker

Krumkaker

Tørre vafler

det er det som er hittil vertfall :)

kommer til å bake pepperkakehus over helga!

Skrevet
Baker ikkeno´. Jeg er karrierekvinne og har ikke tid til slikt vås! Ikke smaker det noe godt heller. Bah!

Jeg jobber OG baker. Jeg baker kaker som smaker godt jeg da.

Skrevet (endret)

Baker nesten alltid drømmer - smør og sukker med bittelitt mel som blir til de møreste småkakene i verden. Liker ikke kjeks og småkaker sånn egentlig, så lager i grunnen mer konfekt. Kjæresten har bakt kransekake og laget 2 kg marsipan, hurra.

Forøvrig skulle jeg gjerne også hatt ost og vin framfor dessert! I år har jeg kjøpt den Seljord Skogsbærvin, det blir spennende å prøve.

Endret av tineline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...