Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann
Skrevet

Hei,

vi er vært prøvere i en stund nå. Kona har gått på pergo to kurer, men uten resultat så langt. Så nå må mannen, dvs meg, trå til og sjekke svømmerne. Klar over at fastlegen skal henvise hit og dit, men hvor lang tid tar dette - er det ventetid? Hvordan er det med privat - hva koster det og hvor lang tid tar det der? Ringer man evt. å bestiller?

Samt, hvordan "tas" prøven? en vanlig "håndjobb" eller er det annen form for prøvetaking?

Er veldig blank her, men duverden såklar for å få sjekket ut dette. Angrer på at jeg ikke har fått ut fingeren før.. sløvt og idiotisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har vært både på Rikshospitalet og privat (Sistnevnte hos Ken Purvis på Skøyen i Oslo. Anbefales og ikke avskrekkende dyrt. Vær obs på at han sjekker ALT! Inkl. prostata etc. via endetarmen), men ble i begge tilfeller henvist av vanlig lege og det tok vel ikke mer enn to - tre uker før han fikk time. Når du har fått henvisningen ringer du og bestiller time.

Selve sædprøven må du ordne selv og det er, som du beskriver, en "håndjobb" i et glass. I følge min mann (Som har gjort den jobben 8 - 10 ganger bl.a. i forbindelse med inseminasjon på Rikshospitalet), går det overraskende greit. De som jobber der er veldig vant til dette, så det føles ikke flaut eller ubehagelig.

Lykke til!

Skrevet

Har betalt mange slike giroer, så det går litt i surr, men husker jeg ikke feil, var det ca. 1.200 hos Purvis og ca. 400 på Rikshospitalet.

Gjest Gjest_mann
Skrevet

Hei,

takk for svaret. Har sett på nettsiden, ser jo fint ut hos Ken purvis.

Trenger man henvisning, eller kan man ringe dit selv å bestille en time..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...