Gå til innhold

Ved oppstart av PC må jeg koble nettverkskortet fra/til hver gang for å komme online

Anbefalte innlegg

Gjest Tullpikk
Skrevet

Hver gang jeg starter PC-en på nytt er jeg offline. Jeg har en HP/Compaq-laptop og bruker en 3Com trådløs ruter. Under Networks adapters (dette er vel nettverkskortet?), er det to enheter:

Atherhos .... WiFi adapter og Realtek ... PCI-E Fast Ethernet NIC.

Driverne er oppdaterte og fungerer ok, står det.

På Wireless Network Properties er det huket av for "Connect automatically when this network is in range" og "Connect even if the network is not broadcasting its name (SSID)".

Hvis jeg slår av (shut down) PC-en i, la oss si 30 minutter, og så slår på igjen, er jeg online fortsatt. Det er altså tiden jeg er offline som tydeligvis er cluet her. Men hvordan får jeg den til å komme online av seg selv? Nå må jeg ta en disconnect og connect hver gang jeg starter, for å komme online.

Siden problem oppsto, har jeg hatt PC-en på service (hvorpå den ble "blanket ut" og jeg måtte legge inn alt på nytt) og i tillegg oppgradert fra Vista til Win 7, uten at dette har hatt noe å si.

Noen glupe ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tullpikk
Skrevet

Jeg kan tilføye at det står "connected" på verktøylinjen på desktopen ved oppstart. Men går jeg inn i Nettverks- og delingssenter, står det at jeg ikke er på internett. Kan det bety at det er ruteren som timer ut, og denne må "refreshes"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...