Gjest Kattedama Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Hei alle sammen! Vi har en katt på 1 år som skal være med på juleferie til hans foreldre 40 mil herfra hvor vi bor. Her er hun ute når hun vil og gjør også fra seg utendørs, vi fjernet kassen i sommer. Jeg lurer på om det er best å la henne gå i kassen + holdes innendørs de 12 dagene vi skal være borte, da jeg er så redd for at hun skal stikke av? Noen som har erfaring med å ta med pus på ferie e.l, og kan si noe om hvor stor sjanse det er for at hun stikker av evt.? Hun har jo ikke vondt av å være inne i 12 dager, (mange katter er jo konstant inne..!), selv om hun elsker å være ute, er jeg så redd for å miste henne! Har lest at mange katter er mer bundet til sted enn til folk/eierne, så det er bl.a derfor jeg er bekymret..
Cayenne Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Jeg ville så absolutt holdt henne inne. En katt trenger mer enn 12 dager for å 'justere seg' til et nytt sted.
Bloodless Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 For all del hold henne inne. Har ofte hørt om katter som har stukket av etter lengre tid enn 12 dager, fordi de skulle "hjem".
Gjest Gjest_Ada_* Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Mulig det går greit og slippe henne litt ut under oppsyn etter noen dager når hun har funnet seg til rette inne og at du er ute sammen med henne. Nå har jeg kanskje en helt annen erfaring med min katt som var mer knyttet til meg enn av hjemmet. Han har vært med på hele 8 flyttinger og på noen hytteturer hvor han har funnet seg til rette bare jeg har vært med. Forresten ble han utlånt en gang også husker jeg..som musejeger på hyttetur uten meg... Stolt som en hane kom han hjem etter å ha fanget 5 stk mus;-)
Gjest Distiller Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Jeg vlle absolutt holdt henne inne når det er snakk om 12 dager.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Jeg har tenkt å slippe min ut på juleferie. Men jeg kjenner henne nå og vet at hun holder seg i nærheten av der jeg er. Så på et nytt sted holder jeg henne inn 1-2 døgn før jeg slipper henne ut. Da går jeg sammen med henne ute første gangen.
Bloodless Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Mange som har gått på en smell der. Håper dere vet hva dere gjør.
Gjest TS Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Takk for svar alle sammen! Da holder jeg henne inne de dagene det gjelder, tar ikke sjansen på å miste pus selv om hun er glad i å være ute.. Det blir uansett ikke lenge enn 12 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå