Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #1 Skrevet 9. desember 2009 Går det bra med en kanin og katt sammen? Vil de gå overens eller vil katten spise kaninen?
Shade Skrevet 9. desember 2009 #2 Skrevet 9. desember 2009 Går det bra med en kanin og katt sammen? Vil de gå overens eller vil katten spise kaninen? Det går fint. Katten vil ikke klare å spise kaninen
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #3 Skrevet 9. desember 2009 Ei venninne hadde katt og kanin sammen en gang i tiden. Den stakkars katta ble voldtatt på jevnlig basis...kaniner er noen udyr :\
Brud84 Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Det kan gå så fint så! Jeg har begge deler. Men lar ikke kaninen løpe fritt uten tilsyn, da man ikke helt kan stole på katta altid... Men de er kjempe gode venner, katten stryker seg inntil buret, og kaninen "klør" katta gjennom gitteret:)
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Det kan gå så fint så! Jeg har begge deler. Men lar ikke kaninen løpe fritt uten tilsyn, da man ikke helt kan stole på katta altid... Men de er kjempe gode venner, katten stryker seg inntil buret, og kaninen "klør" katta gjennom gitteret:) Det går som regel bra, men ikke la dem være alene. OBS!! Kaninen kan faktisk være farlig for katten også!!!! De har særdeles kraftige bakbein og kan ta livet av en katt. Tro det eller ei.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 Vi har dvergkanin, den er livredd for katter og bikkjer. På sommeren har vi den i svært bur ute på plenen, når det kommer en lauskatt bort, fryser den helt, slutter nesten og puste.
Gjest fisk Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Kaninen til søskenbarnet mitt ble drept av en katt, og det var ingen liten kanin heller. Selv om den ikke ble oppspist da den sikkert var nesten like stor som morder-katten ble den tatt livet av likevel, så jeg hadde ikke turt dette!
sebra Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 de jeg kjenner som har katt og kanin har ingen problemer.de går fint sammen.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har katt og kanin, ofte løper de rundt sammen på balkongen eller til og med i huset. De koser seg stort sammen, men jeg holder jo et øye med dem. Hender at katten blir litt for leken og vifter med klørne, eller at kaninen biter ham. Men alt i alt er det bare fryd og gammen her. Men så er kaninen min veldig veldig tam da.
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Hvordan forholdet blir kommer litt an på alder, og hvordan dyrene er. Alle kaninene jeg har hatt har gått veldig bra sammen med katt, både husets egen katt og naboers katter. Faktisk lå de ofte og sov på gårdsplassen sammen med nabokattene. Kaniner setter seg raskt i respekt og lar seg ikke pille på nesen skjønner du. Men kombinasjonen voksen katt og kaninunge tror jeg kan være skummelt. Da må man holde dem atskilt til kaninen er utvokst og kan ta igjen. Så det kommer an på...
Gjest Simbelmynë Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Ja, det kan gå hvis man tar forholdsregler og introduserer varsomt og ikke lar dem være alene før man sikker på at det går fint. Det går fint. Katten vil ikke klare å spise kaninen Det er slett ikke uvanlig at katter tar livet av kaniner. Katter er rovdyr, og det må man huske på. I tillegg er kaniner byttedyr som lett kan bli skremt av andre skumle dyr. De kan dø av hjertesvikt om de blir skremt godt nok. Med andre ord, ta forhåndsregler og vær forsiktig.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2009 #12 Skrevet 12. desember 2009 skal også sies at kaniner er programert til å flykte fra fare - katter er programert til å løpe etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå