Gjest Gjest_Forvirret_* Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Isj, jeg er så lei av å kaste bort penger på dårlig sminke! :| Trenger desperat noen tips til produkter som faktisk er testet av noen med samme type hud/hudproblemer med meg! Er derfor ikke interessert i svar av typen "jeg har ikke samme type hud som deg men jeg synes ... er bra", eller "jeg har hørt av tanta til eksen til søstra til naboen at ... er bra". Vil ha hands on-erfaringer! Jeg har hud som blir litt blank i pannen, veldig blank på nesen, og som ellers i ansiktet er ganske normal. Jeg har testet diverse mineralsminker (Everyday Minerals, Tikei og Meow Cosmetics) men ingen av dem har særlig dekkevne eller holdbarhet på min hud. Etter noen timer er nesa like blank, samme hva slags formula og hvor mye primer og antishinepulver og ditten og datten jeg bruker. Finnes det en mineralsminke som har bedre holdbarhet, dekkevne og motstand mot blankhet enn disse tre merkene? (Vil helst ikke gå tilbake til ikke-mineralsminke siden jeg ønsker å bruke så naturlige produkter som mulig, men dersom ikke en bedre mineralsminke lar seg oppdrive må jeg nesten teste noe annet). Trenger også tips til en concealer som DEKKER skikkelig. Jeg har svært lys hud, røde merker etter kviser litt rundt omkring i ansiktet, og mørke ringer under øynene. Herlig. Concealere jeg har prøvd har enten hatt for dårlig dekkevne, eller for dårlig holdbarhet, eller begge deler... Trenger noe som virkelig dekker, og som sitter hele dagen. Disse pudderconcealerne fra Everyday Minerals, Tikei og Meow Cosmetics er bare tragiske. Null dekkevne, og forsvinner med én gang. Hjeeeelp....?
nynne Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Henger meg på her, for lurer på det samme... Liker igrunn mineralsminke best, til tross for at det ikke dekker nok og heller ikke sitter lenge nok på. Men med flytende foundation ser det bare neda værre ut (typisk tørre flekker, ser ut som om huden bare flasser osv). Synes det er lettere å få et pent resultat med mineralsminke. Og det ser veldig bra ut med en gang, men den forsvinner jo....
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Jeg var innom mye piss og drit før jeg fant det jeg bruker i dag du! Masse dyrt faenskap, som til slutt endte opp med å bli gitt bort til happy venninner, eller havnet i søpla. Til slutt satt jeg der, uten noe. Det som reddet meg var consealer, foundation og pudder fra body shop! Jeg stakk innom der ved en tilfeldighet en gang, og så at de solgte sminke. Det var jeg ikke klar over. Damen i butikken var svært hyggelig, og fikk assistenten til å ta over kassa mens hun ga meg en make over. Og WOW! Ikke noe røde merker som skinte gjennom, de mørke ringene under øynene var gone, huden var jevn, glatt og MATT OG VAKKER!! Herregud så glad jeg var! Kjøpte alt sammen, det er 2 år siden og jeg har ikke hatt noen problemer med huden min, heller har jeg ikke fått kviser og urenheter slik jeg hadde en tendens med all den andre sminken jeg skaffet meg. Dette funker for meg og jeg er sååååå glad for det, endelig kan jeg gå ut uten å skjemmes :) :)
Jade Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Jeg ser for meg at du kommer til å kaste bort enda mer penger hvis du følger råd her i tråden. Produkter som er bra for Gjest1 kan være helt elendig for Gjest2 selv om de har tilsynelatende lik hudtype. Hvis jeg var deg, og hadde prøvd så mye uten å finne noe bra, så hadde jeg rett og slett bestilt en hudpleietime, og fått litt mer "eksperthjelp". Gi gjerne beskjed på forhånd at du ikke ønsker noe kjøpepress, så slipper du å gå ut dørene med det ene merket som hudpleieren selger (til blodpris), som egentlig er samme greia som du har prøvd (og feilet med) tidligere, bare med flere konserveringsmidler osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå