Gå til innhold

Puste inn kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres helt sikkert helt teit ut, men jeg kom til å tenke på dette her om dagen når jeg stod og stekte vafler. Går det ann at man puster inn osen o.l når man baker og får i seg kalorier på denne måten? eller må man spise det for å få det i seg? bare lurer :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
dette høres helt sikkert helt teit ut, men jeg kom til å tenke på dette her om dagen når jeg stod og stekte vafler. Går det ann at man puster inn osen o.l når man baker og får i seg kalorier på denne måten? eller må man spise det for å få det i seg? bare lurer :gjeiper:

..............

Gjest CookieMonster
Skrevet

Ettersom du spør om noe sånt, så regner jeg med at du faktisk er bekymret for dette. Jeg ville ha søkt hjelp hvis jeg var deg..

Skrevet

selvfølgelig ikke.

kcal er det kroppen bruker av energi på å forbrenne det du tar inn. det må altså inn i kroppen

Skrevet

Du spør ikke i fullt alvor?

Kok i så fall aldri noe annet enn vann på ovnen din og snus aldri inn duften fra en ribbe/pinnekjøtt/baconpanne! (Og spis for all del aldri på Bagatelle! Men de slipper du jo nå da... :skratte:)

Teoretisk sett er det sikkert mulig at en eller annen mikroskopisk fettdråpe havner i luftveiene dine, men selv ikke den finner veien til fordøyelsessystemet ditt.

Måten du spør på får meg til å bli mer bekymret for hva du tilfører kroppen på annet vis...

Skrevet
Ettersom du spør om noe sånt, så regner jeg med at du faktisk er bekymret for dette. Jeg ville ha søkt hjelp hvis jeg var deg..

Jeg synes mer det virker som et absurd spørsmål fra en person som tenker for mye, ikke fra en som har spiseforstyrrelser.

Hvis personen derimot fikk 'jepp.' som svar og sluttet å puste eller ble oppskjørtet, ville det vært noe annet. :)

Skrevet (endret)
Hvis personen derimot fikk 'jepp.' som svar og sluttet å puste :)

Og då snakkar vil om ein sterk kandidat til Darwin Award, vel? :fnise:

Endret av Tigress
Skrevet

Mine umiddelbare tanker er antageligvis nei.

Det du puster inn ender i lungene, og ikke i fordøyelsessystemet. Lungene har i utgangspunktet ikke evne til å ta opp næringsstoffer, men for eksempel alkohol kan jo taes opp via lungene, så jeg er langt fra sikker. Videre er det også slik at eventuell forurensning må bli av et sted, muligens vil det ved hjelp av slim transporteres slik at det ender opp i fordøyelsessystemet.

Uansett; mengden stoff du klarer å puste inn på denne måten vil være såpass liten av det vil være ubetydelig rent ernæringsmessig.

Skrevet

Fikk plutselig USA assosiasjoner nå. Ser for meg en avisoverskrift "Woman sues fast-food place for making her fat", og et eller annet med "The woman claims she never ate there, but the fumes from the fast food made her fat, and is now suing them for 100 Million dollars". Dohhhhhh

Gjest CookieMonster
Skrevet
Fikk plutselig USA assosiasjoner nå. Ser for meg en avisoverskrift "Woman sues fast-food place for making her fat", og et eller annet med "The woman claims she never ate there, but the fumes from the fast food made her fat, and is now suing them for 100 Million dollars". Dohhhhhh

:ler:

Skrevet

Egentlig skal vel det gå an. "Dråper" havner på slimhinnene i halsen, som er dekt med slim. Slimet blir dyttet oppover vha. cilier/små hår, slik at det når svelget, og kommer ned i magen.

Men tviler vel på det er snakk om noen særlig mange kcal. :P

Gjest Gjest_Lea_*
Skrevet

men tror nok ikke det er noe særlig fare hvis du går forbi et bakeri eller noe sånt :gjeiper:

Skrevet
men tror nok ikke det er noe særlig fare hvis du går forbi et bakeri eller noe sånt :gjeiper:

Hvis du går forbi bakeriet opptil flere ganger per dag, å kan det jo ha en viss betydning. Spesielt om de baker mye smultbakst for fettet siver ut overalt.

Skrevet
Hvis du går forbi bakeriet opptil flere ganger per dag, å kan det jo ha en viss betydning. Spesielt om de baker mye smultbakst for fettet siver ut overalt.

dette var ironi, ikke sant? det håper jeg for din skyld.....

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Herregud da, folkens. Jeg tar også ofte meg selv i å tenke slike tanker, altså ting som bare slår meg av ren nysgjerrighet, eller fordi jeg tar meg i å tenke at dette har jeg ikke tenkt på før... Ja, jeg tenker for mye :skratte:

Endret av NovaFlare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...