Gå til innhold

Røde merker etter kviser, som ikke forsvinner...

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig lei
Skrevet

Jeg har en del stygge røde merker på kinnene (og et par andre steder i ansiktet) etter tidligere kviseutbrudd. Noen av dem står en liten anelse ut fra huden, men de fleste er jevne. Det dukker fremdeles opp en kvise i disse områdene i ny og ne, men de er ikke lenger like store. Men de røde merkene har uansett vært der i årevis og ser ikke ut til å forsvinne av seg selv med det første! Dette med at slike røde merker skal forsvinne etter ca et år stemmer åpenbart ikke på meg.

Jeg er i midten av tyveårene og føler jeg burde vært ferdig med denne type hudproblemer. Jeg kan aldri gå uten sminke og begynner å bli temmelig lei av å føle meg som en rødflekkete tenåring. :/

Finnes det noen kremer som bleker røde arr? (Laserbehandling blir for dyrt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjenner meg igjen her. Jeg var full av røde arr da jeg hadde acneproblemer for noen år siden. Det som hjalp meg var md formulations. Har du prøvd det?

Skrevet

Takk for svar! :) Hvilket produkt fra MD Formulations var det som hjalp deg? Hadde du hatt de røde merkene lenge?

Selv bruker jeg ikke hudpleieprodukter, verken rens eller fuktighetskrem, men jeg har testet masse slikt tidligere og har aldri merket noen forskjell. Det virker som om slike vanlige hudpleieting ikke fungerer på min hud. Det eneste jeg bruker nå er en oljebasert sminkefjerner som jeg vasker vekk med en økologisk såpe etterpå. Huden min er helt fin bortsett fra disse røde merkene (og litt blank nese, som jeg forøvrig også gjerne skulle gjort noe med).

Jeg tror kanskje det jeg trenger mot disse røde merkene er noe som bleker eller sliper.. :klø:

Skrevet

Jeg har brukt, og bruker fortsatt, rens, serum, peeling, masker og AHA-peeling fra md formulations. Det har virkelig gjort underverker for huden min! Du skulle bare ha sett forskjellen selv.

Synes du ikke hudpleie funket for deg? Hva har du prøvd tidligere?

Skrevet

Oj, du kjører hele pakka, ja. :) Jeg brukt slike ting selv før, jeg har testet både MD Formulations og Dermalogica, med diverse forskjellige type produkter. Renser, fuktighetskremer, serumer, ansiktsmasker osv. Har også vært hos hudpleier en rekke ganger. Ingen av delene hjalp, og det som til slutt gjorde at kvisene mine forsvant var Diane p-piller. Gikk på dem i noen år og fikk meget bra hud. Jeg sluttet for et års tid siden og har fremdeles ganske ok hud. Sorte prikker, blankhet på nesen og disse røde prikkene riktig nok, men sjelden store kviser.

Skrevet

Ja, det finnes dessverre verken universalprodukter eller fasitsvar når det gjelder hud.

Skrevet

Det finnes noe som heter celo cote (en slags krem) som skal fungere på røde merker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...