Gå til innhold

Allergisk reaksjon av øyemakupfjernere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elida_*
Skrevet

Er det noen andre her som har reagert på øyemakupfjernere fra Nivea og L'oreal, og fått røde kløende flekker rundt øyepartiet og på øyelokket? :tristbla:

Eventuelt noen med sensitiv hud som kan anbefale en god og mild øyemakupfjerner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Jeg reagerer på de fleste oljebaserte makeupfjernere, og om jeg får det inn på øynene hovner de opp og væsker :S Jeg bruker nå simple wipes, den grønne pakken med våtservietter som selges i dagligvaren for ca 35 kr. De er oljefrie og fri for parfyme (tror jeg) og jeg har ikke reagert på de :)

Endret av Sandbekken
Skrevet
Jeg reagerer på de fleste oljebaserte makeupfjernere, og om jeg får det inn på øynene hovner de opp og væsker :S Jeg bruker nå simple wipes, den grønne pakken med våtservietter som selges i dagligvaren for ca 35 kr. De er oljefrie og fri for parfyme (tror jeg) og jeg har ikke reagert på de :)

Ikke parfyme i de nei :)

Skrevet (endret)

Du bør se på ingredienslisten og sammenligne. Det er sikkert noe av ingrediensene du er allergisk mot. Kanskje det er andre produkter du reagerer på også?

Simple sine våtservietter er sikkert flotte de. Men de inneholder parabener som mange er allergisk mot + at det kan være hormonforstyrrende. Men det er jo ikke sikkert du reagerer på det. Mener at L'oreal sin ikke har parabener, så hvis du ikke tåler den heller, så er det nok noe annet du reagerer på.

Endret av Jade
Skrevet

Hormonforstyrrende? Våtservietter? Har jeg ikke merket noe til.

Skrevet

Jeg pleier å reagere på ganske mangen våtservietter som skal fjerne sminke, da blir jeg utrolig sår og nuppete. Jeg bruker lite sminkefjerner i og med at jeg har en mascara som fjernes med varmt vann. Jeg liker veldg godt disse geleène når jeg først bruker, f. eks. fra Mavala som fjerner vannfast sminke og fin for sensitive øyner. Koster under 100 lappen.

Skrevet
Er det noen andre her som har reagert på øyemakupfjernere fra Nivea og L'oreal, og fått røde kløende flekker rundt øyepartiet og på øyelokket? :tristbla:

Eventuelt noen med sensitiv hud som kan anbefale en god og mild øyemakupfjerner?

Jeg får samme reaksjon som deg av øyemakeupfjerner og øyeskygger fra Dior. Nå bruker jeg delvis en fra Helena Rubenstein som jeg ikke reagerer på, eller aller helst REN sin sminkefjerner.

Gjest Sandbekken
Skrevet
Simple sine våtservietter er sikkert flotte de. Men de inneholder parabener som mange er allergisk mot + at det kan være hormonforstyrrende. Men det er jo ikke sikkert du reagerer på det. Mener at L'oreal sin ikke har parabener, så hvis du ikke tåler den heller, så er det nok noe annet du reagerer på.

Det er helt riktig det, Parabener KAN være hormonforstyrrende for mennesker (iallefal hos dyr)!

Men er det hvirkelig sånn at folk kan reagere allergisk mot parabener? Siden stoffet finnes i nesten alle kosmetiske produkter burde kansje folk få mer info om denne type allergi..

Skrevet

Avene, et merke som spesialiserer seg på sensitiv hud,har ein god sminkefjernar som er i geleform. Veldig behageleg og kjølande. Litt dyr, kostar rundt 130 kr. Fins på apoteka.

Skrevet

Prøv Mary Kay sin,den er olje og fett fri. Linse brukere og allergikere elsker den:)

Gjest Sandbekken
Skrevet

^ Veninna mi var på et av de home parties'ene til MK for ca et år siden. Hun ble "lurt" til å kjøpe masse produkter derfra. Det gikk fint de første dagene, men etterhvert hovnet hun opp i ansiktet og fikk masse kviser og væskende øyne!

TS. om du skal prøve noe nytt er det smart å kjøpe prøver, slik at du vet med sikkerhet at du tåler produktene når du kjøper full size :)

Skrevet
^ Veninna mi var på et av de home parties'ene til MK for ca et år siden. Hun ble "lurt" til å kjøpe masse produkter derfra. Det gikk fint de første dagene, men etterhvert hovnet hun opp i ansiktet og fikk masse kviser og væskende øyne!

TS. om du skal prøve noe nytt er det smart å kjøpe prøver, slik at du vet med sikkerhet at du tåler produktene når du kjøper full size :)

Har hørt mye rart om Mary Kay. Jeg har Satin Hands-settet, og er fornøyd, men ansiktsproduktene kommer aldri i nærheten av mitt ansikt :)

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Jeg reagerte på en type wipes jeg kjøpte for en tid tilbake. Mener å huske den var blå - er det Nivea sin kanskje? Anyway, jeg vil anbefale Simple sine sminkefjerningsprodukter. Den grønne wipesen er kjempefin, men må innrømme at jeg har blitt nesten avhengig av den flytende sminkefjerneren deres. Noen andre som har prøvd den? Den er ufattlig god, fjerner til og med vannfast mascara og er ikke oljete i det hele tatt. Jeg har kjøpt min på Vita.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg tåler ikke Simple i det hele tatt. Jeg ble knallrød i hele ansiktet, klødde, øynene mine svei og det føltes ut som huden min brant. Flassa endel dagen etterpå, så jeg kommer aldri til å røre Simple sine produkter igjen.

Bruker renseservietter ekstremt sjelden, men da er det alltid fra Vaseline Intensive Care eller Olay.

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)
Jeg reagerte på en type wipes jeg kjøpte for en tid tilbake. Mener å huske den var blå - er det Nivea sin kanskje? Anyway, jeg vil anbefale Simple sine sminkefjerningsprodukter. Den grønne wipesen er kjempefin, men må innrømme at jeg har blitt nesten avhengig av den flytende sminkefjerneren deres. Noen andre som har prøvd den? Den er ufattlig god, fjerner til og med vannfast mascara og er ikke oljete i det hele tatt. Jeg har kjøpt min på Vita.

Oi! jeg visste ikke at vi hadde den i norge jeg! Den er jo super! :) *springe på vita*

Endret av Sandbekken
Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Oi! jeg visste ikke at vi hadde den i norge jeg! Den er jo super! :) *springe på vita*

:) Ja, jeg slo nesten hjul da jeg oppdaget det! Har pleid å hamstre den når jeg har vært i London.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Da håper jeg hun klaget? Mary Kay har 100% fonøydhets garanti på hudpleie poduktene:) Så da får man pengene tilbake

Skrevet

Jeg kjøpte noen produkter på Mary Kay som jeg ikke tålte. Null problem å returnere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...