Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Hvor mye vann bør en katt innta pr dag?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Hvor mye vann bør en katt innta pr dag? Så mye den ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Min katt er 5 mnd og har alltid vært flink til å drikke synes jeg. iallefall i forhold til gammelkatta. Fyller opp skåla og han drikker vel kanskje mellom 1/4 og halve skåla iløpet av en dag. Fordamper vel litt vann også.. Hvor mye skåla rommer er jeg ikke sikker på , men tipper et par dl kanskje. Innlegget er endret som ledd i rydding. Phaedra,mod Endret 9. desember 2009 av Phaedra
Phaedra Skrevet 9. desember 2009 #4 Skrevet 9. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Phaedra, mod
Gjest Gjest_andrine_* Skrevet 9. desember 2009 #5 Skrevet 9. desember 2009 Envoksen katt drikker gjennomsnittlig 3 dl vann pr dag. jeg er vetrinær så dette vet jeg
Siiw Skrevet 9. desember 2009 #6 Skrevet 9. desember 2009 hmm, ingen anelse:p ene hankatten her- drikker omtrent bare kattemjølk! <-- whiskas. 4 år:)
Heart7086 Skrevet 9. desember 2009 #7 Skrevet 9. desember 2009 Min lille pus "kan" ikke drikke av vanlig vannskål, og drikker Kun vannet fra krana på kjøkkenet/badet! Det blir nok ikke drukket mange ds, gj.snittlig kanskje 1 om dagen.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #8 Skrevet 9. desember 2009 Som med oss mennesker kommer det ann på så mye. Om det er ute / inne katt. Hvor aktiv den er og hvor varmt det er. Om den spiser våtfor eller ikke. Generelt er det anbefalt at den drikker ca 2 dl daglig. Det er viktig å passe litt på at katten får i seg en del vann. Særlig kastrerte katter får lett urinveisproblemer, tilstrekkelig veskeinntak er forebyggende. Anbefalinger dersom du ønsker at katten skal drikke mer: - Ha flere drikkevannskilder. Katten liker å kunne velge. - Sett vannet et stykke fra maten. Det er kattens innstinkt å ikke drikke der den spiser. - Kjøp vannfontene - katten foretrekker i utgangspunktet vann som er i bevegelse. Men uansett er konklusjonen; dette regulerer katten stort sett helt fint selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå