Gå til innhold

Hvor mye valpefor?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Roxy_*
Skrevet

Hei.

Jeg har en hund på snart 7 mnd. Skal begynne å mate henne to ganger om dagen. Hvor mange gram får hunden deres pr måltid? Jeg forer Royal Canin og har en mellomstor og aktiv hund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Jeg har en hund på snart 7 mnd. Skal begynne å mate henne to ganger om dagen. Hvor mange gram får hunden deres pr måltid? Jeg forer Royal Canin og har en mellomstor og aktiv hund.

Sjekk vekta til bikkja, og så ser du bakpå sekken. Skal være en veiledende tabell der ut fra alder og vekt. Prøv deg frem, legger hunden på seg veldig raskt så trapper du ned litt, og blir hunden tynnere så øker du litt. Som sagt, tabellen er bare veiledende og det varierer hvor mye hundene trenger.

Skrevet

Ikke følg disse tabellene slavisk.

Se ann hunden, legger den på seg så kan mindre måltider tidlig på dagen være alternativet.

Går den ned i vekt, så kan mer mat senere på kvelden være et alternativ.

Har aldri brukt slike tabeller, de er bare en innledende veiledning på hvor ca mye den skal ha, men alle hunder er forskjellige individer.

Gjest Gjest_Roxy_*
Skrevet

Hun veier 18 kg. Har sett på disse tabellene, men gir henne mer mat enn det som anbefales der.

Skrevet
Hun veier 18 kg. Har sett på disse tabellene, men gir henne mer mat enn det som anbefales der.

Hvis du er fornøyd med den vekta, så fortsetter du å fòre henne slik. Hvis ikke, så prøv deg fram. Bare husk at for optimal opptagelse av næringstoffende, kan det være lurt å ta største måltidet på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...