Gå til innhold

Ego-serviset fra Iittala

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sett på koppene til Ego-serviset fra Iittala, og syns de er kjempekule! Men så finner jeg ikke bilder av tallerkenen på nett, selv ikke på nettsidene til Iittala. Noen som vet hvordan de ser ut? Er de helt runde i formen?

Her er forresten koppene:

http://www.glassoginterior.no/default.pl?showPage=194

Endret av Nala
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke si det helt sikkert, er en stund siden jeg har sett dem, men mener de er ovale/eggformede :klø: Enig i at det er er kult servise!

Skrevet

Ja, jeg likte koppene kjempegodt! Men vi skal bruke serviset mest til hverdags, så hvis tallerkenen er veldig spesiell i formen spørs det om det ikke blir for elegant på en måte?

Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det :) Men de er i ganske "tykt" porselen, litt sånn kantinetøft og rent i formen, så jeg ser dem egentlig for meg som hverdagskopper. Samtidig setter de kanskje andre servisedeler med mindre edelt opphav i skyggen, hehe. Vil anbefale deg å se dem på ordentlig, lettere å gjøre seg opp en mening da.

Skrevet

Det som er så dumt er at jeg ikke får sett dem på ordentlig. For det er bare Glassmagasinet i Oslo og i Trondheim som fører serien. Og så selger de det på nett da. Huff, ikke enkelt dette. Hadde tenkt til å ønske oss deler til nytt servise til jul, men jeg aner ikke hvilket.

Skrevet

Dette serviset har jeg selv sett etter og har dessverre bare funnet kopper. Det kan se ut til at de kun lager kopp+skål, i hvertfall hvis man skal tro produktsiden til Iittala .. Synd...

Skrevet

De lager kun kopper med skål nå, men for noen år siden lagde de middagstallerkener og boller i et par størrelser. Jeg har selv de mellomste koppene og har kjøpt skålene til de største koppene som asjetter. De er ca 20 cm i diameter og det passer helt greit.

Skrevet

Koppene selges da ikke bare i Oslo og Trondheim?

Skrevet
Koppene selges da ikke bare i Oslo og Trondheim?

Hun søkte på artikkelnr. på asjetten, og da fikk hun opp bare Oslo og Trondheim. For på glassoginterior.no selger de en asjett på 19 cm, men de har ikke bilde av den. Men både Oslo og Trondheim står registrert med salg av denne asjetten i år (eller var det i fjor, nå ble jeg i tvil).

Ja ja, vi har gått for et annet servise. "Everytime" fra Tilbords.

http://www.mittgavetips.no/display.aspx?menuid=102513

Skrevet
Hun søkte på artikkelnr. på asjetten, og da fikk hun opp bare Oslo og Trondheim. For på glassoginterior.no selger de en asjett på 19 cm, men de har ikke bilde av den. Men både Oslo og Trondheim står registrert med salg av denne asjetten i år (eller var det i fjor, nå ble jeg i tvil).

Ja ja, vi har gått for et annet servise. "Everytime" fra Tilbords.

http://www.mittgavetips.no/display.aspx?menuid=102513

Jeg har sett Ego-koppene på Glassgalleriet i Tromsø. Er nok et halvt år siden sist jeg så etter de, men da var de der i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...