Gå til innhold

Flytte til Asker?

Anbefalte innlegg

Gjest I tvil...
Skrevet

Jeg bor nå i Oslo. (Ikke i sentrum)

Vurderer å flytte ut til Asker, da dette faktisk er nærmere jobben min (selv om den er i Oslo den også) enn der jeg bor nå.

Dessuten må jeg ha større plass.

Pris er ikke et tema....

Nå lurer jeg på om det er noen her som bor i Asker?

Hva er positivt og negativt med stedet?

Kollektivtransport?

Fritidsaktiviteter?

Shoppingmuligheter? :sjarmor:

Hvordan ligger byen til i terrenget? (Fjell, sjø, strender, skog? Er det en by, forresten?)

Er det mye innvandrere der? (Er ikke rasist, men vet hva som skjer i skolen dersom det er for mange som ikke snakker norsk der)

Hvor lang tid tar det å reise med tog til Lysaker derfra?

Takker for svar! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Cruella
Skrevet

Asker er ikke langt fra Oslo da! Kun ca 20 kilometer. Med bil bruker du 15-20 minutter. Med tog til Lysaker tar det 15-20 minutter. Snakker nå om lokaltoget, som stopper på hver minste lille stasjon.

Asker er en by og har stor personlighet, ikke bare en forstad til Oslo. Det finnes et skisenter her, men vi har alltid reist til Tryvann for å kjøre hvis vi ikke har giddet å reise så langt.

Sjøen er et kapittel for seg!

:lol:

Masse fine strender og båtplasser, kjempefine boligområder ved sjøen (koster flesk!), du kan t.o.m ta båt fra Vollen til Aker Brygge.

Kulturlivet er rikt, det bygges i disse dager nytt kulturhus, med dertilhørende fasiliteter.....(kafeer, restaurant) Bra shopping er det her og, man får det man trenger her, føler sjelden behov for å måtte inn til byen. Det er jo kort vei til Drammen, som også er blitt en kjempefin by, eller til Sandvika. Og så har vi jo Ikea og da.... :lol:

Når det gjelder innvandrere, har jeg ikke noe svar til deg, jeg er fargeblind, skjønner du!

:sjarmor:

Skrevet

Min drøm er å flytte tilbake til Asker...

Det beste med asker synes jeg er nærheten til strender og sjøliv, rolig miljø og mye natur. har mange nye barneskoler (Arnestad, Hvalstad mfl).

Ikke mange innvnadrere, men en del sosialleiligheter på Borgen ved Asker sentrum. Borgen er allikevel et koselig sted.

Den delen av Asker som ligger mot Lier har et noes tørre bygde/harrypreg enn den siden som ligger mot Bærum. *gjør seg klar for slag*

Også går man rundt Skaugum på 17 mai.

Såvidt jeg vet er ikke asker by, derimot er Sandvika blitt by, noe jeg mener er helt dust, for å si det på en voksen måte.

Gjest Cruella
Skrevet

Det stemmer nok det at Asker ikke er fått bystatus, men det har vel vært en del diskusjon rundt det. Vet ikke hva man vinner/taper på en bystatus. Enig i det med Sandvika, Donpedro.

Var mye på Hvalstrand før, men liker meg bedre på Rabben nå. Roligere, ikke såå fullt som Hvalstrand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...