Gå til innhold

Om hvorfor vektløfting egentlig burde være en kvinneidrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVA!?

Mener du at myten om at jenter ikke skal trene vekter fordi de blir for store ikke er sann!?

Veldig flotte jenter indeed.

Gjest Tigress
Skrevet

Dei var utruleg flotte damer båe to! Lenge sidan eg har sett to så flotte damer faktisk!

Skrevet
Dei var utruleg flotte damer båe to! Lenge sidan eg har sett to så flotte damer faktisk!

Helt enig! :)

Skrevet

Hun første var nydelig sett borti fra lårene. Nummer to hadde en rar kroppssammensetning med rumpe/lår som så helt feil ut. Korte bein kanskje? Orker ikke se igjen. Uansett hadde hun første vært hottere med normalbygde lår.

Skrevet
Mener du at myten om at jenter ikke skal trene vekter fordi de blir for store ikke er sann!?

Du synes ikke disse to har store underkropper? Det er selvsagt uenigheter om hvorvidt det er attraktivt eller ikke, men de har store underkropper begge to. Noe som er fascinerende, siden det stort sett er overkroppen jenter er redd for å bli for stor på. Men der var de fine begge.

Gjest Tigress
Skrevet

Store underkroppar? Nei, i grunnen ikkje, eg synest dei var veldig flott proporsjonerte båe to, eg.

(Eg veit det ikkje var svar til meg, men eg kommenterte likevel. Har så vanskeleg for å halde kjeft...)

Skrevet

Styrkeløft er så jævlig kult!!!! :nigo:

Gjest strykebrett
Skrevet

Nå ble jeg motivert til å trene merker jeg :)

Skrevet

Styrketrening er utrolig herlig! Man skal være heldig med genene om man blir seende veldig "stor" ut av litt vekttrening, det skader absolutt ikke.

Skrevet
Styrkeløft er så jævlig kult!!!! :nigo:

Pirk: De i den første videoen er vektløftere, ikke styrkeløftere. Det er to forskjellige idretter.

Her er et eksempel på tøff ung dame i styrkeløft (beste kvinnelige juniorløfter i Norge og muligens i Europa):

http://www.youtube.com/watch?v=W_wdyWSsjv0

Skrevet

Pirk i vei ;) Jeg kan favne begge idretter og si at "Jern er så jævlig kult :nigo: "

Tutta er tøff forresten! :Nikke:

Skrevet

http://www.iform.no/images/artikkel/nm2008/nm2008_1442.jpg

Tea Havstein Eriksen, NMvinner og Nordisk vinner i fitness 2008. Nå er de bildene der ganske så ekstreme, skulle hatt ett av henne når hun ikke er på deff. Ser ut som ei ganske så vanlig jente, du legger merke til at noe er litt "off" med henne og blir ikke akkurat overraska når hu sier at hu er fitnessutøver. Men hadde hu ikke sagt det hadde du heller ikke tenkt over at det kan skjule seg noe så sykt under klærne

Det skal MYE muskler til før jenter begynner å se "muskuløse" ut når de har en normal fettprosent.

Skrevet

Litt OT , men litt morsomt så måtte dele den med dere: øynene mine spilte meg et lite puss; jeg leste overskriften slik: "Hvorfor vektøkning egentlig burde være en kvinneidrett." :blink:

Skrevet (endret)

Noe annet med vektløfting er at det er veldig teknikkorientert. Og så må man være mjuk, veldig mjuk.

Har søkt litt mer på youtube etter kvinnelige vektløftere og de aller fleste er oppbola østeuropeere og kinesere som ser akkurat slik ut som jenter flest tror de blir seende ut hvis de bruker tyngre vekter enn 4-kilosmanualer.

Tea Havstein Eriksen, NMvinner og Nordisk vinner i fitness 2008.

Synes ikke fitness (eller bodybuilding) representerer sunne idealer. For det første er deffinga direkte usunn, og for det andre gir det å trene for å bli pen helt feil mentalt fokus.

Endret av Cognizance
  • Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet
Har søkt litt mer på youtube etter kvinnelige vektløftere og de aller fleste er oppbola østeuropeere og kinesere som ser akkurat slik ut som jenter flest tror de blir seende ut hvis de bruker tyngre vekter enn 4-kilosmanualer.

Haha, jeg så ikke ordet "tror" da jeg først leste gjennom og var på nippet til å skrive et langt innlegg om styrkertrening for jenter :fnise:

Er forresten helt enig med deg ang bodybuilding og fitness, det kan umulig være sunt å kjøre på med de oppleggene der.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet (endret)

Det får vi da virkelig ikke håpe er det vanligste. Vektløfting er en olympisk gren, og vektløftere er idrettsutøvere (i motsetning til bodybuildere) som dopingtestes jevnlig og i forbindelse med stevner og konkurranser.

edit: okeeei, litt kverulant her jeg kanskje.. Men, viktig å skille på det likevel syns nå jeg :)

Endret av lucy d-.-b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...