Gjest Gjest_sunnmøring_* Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 For en tid tilbake oppdaget jeg at det var noe grønt på en spesiell plass rundt brystvorten. Når jeg prøvde å trykke på, kom det ut en grønn væske. Det er altså IKKE fra selve brystvorten, men ifra én spesiell stor pore eller hva jeg skal kalle det. Det gjør ikke vondt og det varier hvor ofte dette kommer. Mengden varierer også, men det er ikke snakk om mer enn et par dråper. Noen som har erfaringer med det samme/ vet hva det er?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Kvise eller liten byll med fett kanskje. Liten betennelse. Hadde noe lignende en gang, men det var mere gult. Gikk bort så snart det kom ut.
Gjest Gjest_sunnmøring_* Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Kvise eller liten byll med fett kanskje. Liten betennelse. Hadde noe lignende en gang, men det var mere gult. Gikk bort så snart det kom ut. Takk for svar:) Kan hende det er noe slikt ja. Men problemet er at det kommer tilbake jevnlig. Er det grunn nok til å oppsøke lege? Kvier meg litt for å oppsøke lege. Har nettopp byttet til en ny lege og har ikke lyst til at det første legemøtet skal være om puppen min en dag der det kanskje ikke siver ut noe grønt :/ Menmen.. må man så må man
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Ammer du eller har akkurat fått barn? Kommer det under PMS?
Gjest Gjest_sunnmøring_* Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Ammer du eller har akkurat fått barn? Kommer det under PMS? Nei, ammer ikke og har heller ikke fått barn. Fikk det senest i dag. Har heller ikke noen andre plager før menstruasjon, men det kan hende det er i sammenheng?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Snakk med lege. Alle sånne små rare ting med puppene bør sjekkes med mindre man vet 100% sikkert hva det er. Brystkreft er IKKE gøy.
Gjest Gjest 12 år Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Dette skrev Gjest Sunnmøring: For en tid tilbake oppdaget jeg at det var noe grønt på en spesiell plass rundt brystvorten. Når jeg prøvde å trykke på, kom det ut en grønn væske. Det er altså IKKE fra selve brystvorten, men ifra én spesiell stor pore eller hva jeg skal kalle det. Det gjør ikke vondt og det varier hvor ofte dette kommer. Mengden varierer også, men det er ikke snakk om mer enn et par dråper. Noen som har erfaringer med det samme/ vet hva det er? Jeg har akkurat det samme! Det begynte for kanskje en uke siden eller no sånt. Jeg så at det var grønne flekker i BH'en som så ut som vannmaling. Så trykket jeg litt på brystet, og det kom grønnaktiv væske ut. Det ser ut som konditor farge. Farmoren min er lege, og hun tror ikke det er spesielt farlig, men hun vet ikke så mye om det.
Gjest Håpløs Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Hei, er 36 år, har to barn på 13 og 17 år. Etter førstefødte barn måtte jeg få en tabelett da han var 18 mnd for at melken skulle stoppes. Var en skikkelig melkeku;)) 3 år etter fødselen oppdaget jeg at det kom ut grønnaktig væske av begge brystene. Dro til lege i hu og hast og videre til spesialist i faget. Etter prøver fra væsken fikk jeg beskjed om at dette bare var hudflora og ufarlig. Har slitt med dette i 14 -15år nå og har vært på Mammografi og Ultralyd uten noe galt. For mye Prolaktin sa en lege til meg. Uken før menstruasjon er værst, da er jeg skikkelig hoven i begge bryst, noe på sidene. Nå vil jeg bare få forminsket brystene mine, er så lei!!!!!
Sugerøret Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Fra ullevål sykehus : "Sekresjon fra brystvortene er vanlig hos mange kvinner, den kan komme spontan eller ved press. Væske som kommer uten at en klemmer på brystene kan ha forskjellige farger, fra gulhvitt og blankt til blå-grønn-brunlig. Dette har ikke noen sammenheng med kreft, men er den væsken som normalt produseres i melkekjertlene. Slik sekresjon trenger ingen videre utredning" http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?C=480&I=18838&D=2 ”Væsking fra brystvortene er oftere et tegn på en godartet tilstand enn på brystkreft. Væsken kan være klar eller gul, melkeaktig, brun, gulgrønn eller tydelig blodtilblandet. Noen medikamenter kan også forårsake væsking fra brystvortene. Det er ganske vanlig at middelaldrende kvinner har litt væsking fra brystvortene. Denne kan ha flere farger og konsistenser, og er som regel ufarlig. Men i noen få tilfeller kan væskingen skyldes en ondartet svulst. Derfor bør det gjøres en skikkelig undersøkelse hos legen for å utelukke dette. Væske fra brystet på grunn av en ondartet svulst er nesten alltid blodtilblandet. Dersom det blir påvist blod, skal det alltid gjøres full trippeldiagnostikk (se dette under "andre undersøkelser"). Selv ved blodig sekresjon er det bare i rundt 5 %; av tilfellene at man finner at dette skyldes en ondartet tilstand. ” Utfloden fra brystet ditt trenger altså ikke være noe galt, men du bør utelukke at det er noe. Lommelegen Få legen til å sjekke + mamografi så har du i alle fall sjekket det ut. Har selv hatt det samme og fikk tatt bilder,prøver av væsken og ingenting var unormalt
Gjest Ungpige Skrevet 14. august 2012 #10 Skrevet 14. august 2012 Jeg har hatt vondt i den ene brystvorten noen dager og trykket bare på den, da jeg plutselig oppdaget bittelitt grønn/blank væske som kom ut rundt selve brystvorten, på det røde området. Syntes dette var fryktelig merkelig og trodde jeg hadde innbilt meg det, så jeg måtte google det. Jeg er 21 år og har ingen barn. Det kom ikke fra noen "byll" eller noe, bare fra huden, slik jeg så det. Fint å vite at jeg ikke er alene.
Gjest Sol Jenta Skrevet 15. august 2012 #11 Skrevet 15. august 2012 Jeg har også dette :-) var hos legen å sjekket det ut, tok blodprøve for å sjekke hormonet prolaktin og det var normalt. Legen kjente på brystene og alt var normalt! ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå