Gjest Elize Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har lyst å tenne på stearinlys som står i vindusposten, men er usikker på om det vil ta fyr i persinnerne. Hvor mange cm må det være mellom lyset og persinnerne?
Teriyaki Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har lyst å tenne på stearinlys som står i vindusposten, men er usikker på om det vil ta fyr i persinnerne. Hvor mange cm må det være mellom lyset og persinnerne? Det er jo lyst ute, så hvorfor ikke bare dra dem helt opp, så trenger du ikke å være redd for det.
Gjest Elize Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Det er jo lyst ute, så hvorfor ikke bare dra dem helt opp, så trenger du ikke å være redd for det. Når de er helt oppe er det 55cm mellom lysene og persiennerne, er det langt nok?
Gjest Marlo Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Kan du ikke bare teste da? Man lar jo likevel ikke stearinlys være ubevoktet uansett.
Lapetos Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Når de er helt oppe er det 55cm mellom lysene og persiennerne, er det langt nok? Ja, det er langt nok Helt sikkert.
Gjest Elize Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Kan du ikke bare teste da? Man lar jo likevel ikke stearinlys være ubevoktet uansett. Tar ikke sjansen på å teste. Merker jo ikke at det er for liten avstand før persiennerne blir svarte nederst.
Gjest Elize Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Ja, det er langt nok Helt sikkert. Da kan jeg tenne de i kveld
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Tar ikke sjansen på å teste. Merker jo ikke at det er for liten avstand før persiennerne blir svarte nederst. Du kan kjenne med hånden hvordan varmeutstrålingen er der persiennene er, og sjekke igjen etter 1 time. Blir de svarte, se om det er sot eller svidd. 55 cm høres svært rikelig ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå