Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Langrenssesongen er i full gang, men pga. mangel på snø har jeg måttet tenke alternativt, og fått hjelp av fysioterapeut til å sette opp et treningsprogram for styrke, som jeg trener med egen vekt/balansepute.

Forrige sesong var svakheten min staking, der mage/rygg er viktige. Og jeg har jobbet med dette gjennom sommeren med hjelp fra fysio, men programmet mitt nå innebærer magetrening 3 x i uka i en periode.

Problemet mitt er at jeg blir sinnsykt støl i magemusklene.. Og siden jeg skal trene de 3 x uke, så blir det bare skrekkelig smertefullt fordi jeg er konstant kjempestøl. Er det noen vits i å peise på med øvelser når man er så støl?

Nå er det over 48 timer siden sist mageøkt for min del, og jeg er enda utrolig stiv i magen, kjenner det helt "inn" til de små støttemusklene..

Kan legge til at jeg har ulike øvelser de ulike dagene, og at jeg kjører 3 x uke med øvelser for rygg og lår også, uten at jeg blir langvarig støl der.

Endret av superior
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir støl fordi du ikke er vant til å trene disse musklene. Å trene selv om du er støl gjør ingen verdens ting, bare pass på å varme opp skikkelig først.

Stølheten vil gi seg ganske kjapt og i løpet av neste uke vil du sikkert ikke bli støl i det hele tatt.

Dersom du sliter veldig, så kan du begynne litt roligere enn det fysioterapeuten satt opp. Men ikke dropp en magetrening fordi du tror du er for støl. Bare ta det litt roligere og øk mengden etterhvert.

Skrevet

Tskk for svar. :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...