Gå til innhold

Stellebordsløsninger

Anbefalte innlegg

Gjest førstegangsgravid
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvordan dere med små bad har løst dette med stellebord/stelleplass.

Jeg har en litt håpløs baderomsløsning. Den eneste ledge plassen jeg har er en liten plass (50cm bred) mellom dusjkabinettet og veggen. Ellers har jeg ledig plass oppå vaskemaskinen.

Håpet er at vi får kjøpt oss en mindre vaskemaskin som kan settes mellom dusj og vegg men da må vi flytte vannledningen inn til vaskemaskinen, noe som blir mye arbeid. Men da får jeg hele plassen vaskemaskinen står på nå til et stellebord.

Vet det finnes stelleputer til å legge oppå vaskemaskinen så det er jo det beste alternativet, men ser for meg at jeg trenger en tørketrommel, og da må denne stå oppå vaskemaskinen.

Har noen av dere stelleplass på andre steder enn badet? Ser for meg at det er mest praktisk å ha det på badet pga tilgang til vann...

Men har sett noen veldig fine stellebordskommoder med badekar og skuffer, og det har jeg jo plass til på barnerommet.

Hva har dere med liten plass gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men har sett noen veldig fine stellebordskommoder med badekar og skuffer, og det har jeg jo plass til på barnerommet.

Jeg tror jeg hadde blitt lei av å bære vann fram og tilbake. Neida, det er jo ikke ofte de skal bade, og det er ikke allverdens med vann heller, men likevel.

Vi hadde stellematte på soverommet den første tiden med første mann, hentet et beger med vann når vi skulle tørke bæsj. Badebalje hadde vi på vaskemaskinen eller i dusjen, varierte litt. Har også hatt stellematta oppå vaskemaskinen (hadde ikke tørketrommel første halve året, det gikk helt fint. Fremdeles bruker vi stort sett snora til å tørke klær på).

Skrevet (endret)

Vi har stelletopp oppå vaskemaskinen (vi har kombinert vaskemaskin/tørketrommel), og så har vi en ikeahylle som står ved siden av med bleier, stelleprodukter etc. Fungerer kjempebra for oss.

Men vet av flere som har stellebord på soverom eller barnerom også, med et vaskefat med vann som alltid står der. Fungerer sikkert fint det også.

Badekar i stellebordet hadde jeg ikke giddet hvis jeg ikke skulle ha den på badet, tror det ville blitt altfor mye styr med vannsøl og bæring. Vi har en badebalje som står på soverommet, tar den med på badet når babyen skal bade.

Endret av Gåsemor
Skrevet

Vi hadde så lite bad at det ikke var mulig å stå 2 personer der på samme tid, uten at den ene stod klemt opp i et hjørne, så vi skiftet på nurket på et håndkle i stua.

Det var akkurat plass til et stellebord der, men det var bare stress når vi skulle skifte på henne pga. trang plass, så det ble bare brukt når hun skulle bades.

Enkelt og greit. :jepp:

Skrevet

Vi har vegghengt stellebord som hennger over toalettet!

Det er jeg kjempefornøyd med, så fornøyd at vi kjøpte det i det nye huset også. Der har vi egentlig plass til et vanlig stellebord, men det vegghengte er supert altså.

Til bading brukte vi balje med sammenleggbart undrestell som hang bak soveromsdøren når det ikke var i bruk. Da poden ble for tung og vilter brukte vi bare baljen på gulvet i dusjen, bruker det den dag i dag, poden er 20 mnd nå.

Skrevet (endret)

Vi har stellebord på soverommet og det fungerer kjempefint, fordelen med det stellebordet vi har er at vi kan fortsette å bruke det som hylle/kommode når vi er ferdig med bleier: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50077247.

Har en liten skål som vi tar vann i når vi skal bytte bleier og en så har vi denne http://www.vogndilla.com/annet-othermenu-7...ggbar-badebalje badebaljen :)

Hadde balje i stellebordet til førstemann men det syntes jeg bare ble tungvint.. Men det kommer jo helt ann på hva man foretrekker

Endret av Shade
Skrevet (endret)

Der vi bodde da lillejenta ble født hadde vi stellebord på hjul i stua, rett rundt hjørnet for badet, sånn at vi kunne trille bort til døra og ha vann tilgjengelig når vi skulle stelle. Nå har vi stellebordet på rommet til lillejenta, og bruker Cheeky Wipes til vasking. Fungerer utmerket. :tommelsmil:

Edit: Vi har forøvrig separat badebalje (med stativ, men det bruker vi ikke så mye lenger) som vi setter inne i dusjen når det skal bades.

Endret av *Joyce*
Gjest Gjest_laila_*
Skrevet
Vi har vegghengt stellebord som hennger over toalettet!

Det er jeg kjempefornøyd med, så fornøyd at vi kjøpte det i det nye huset også. Der har vi egentlig plass til et vanlig stellebord, men det vegghengte er supert altså.

Til bading brukte vi balje med sammenleggbart undrestell som hang bak soveromsdøren når det ikke var i bruk. Da poden ble for tung og vilter brukte vi bare baljen på gulvet i dusjen, bruker det den dag i dag, poden er 20 mnd nå.

hei,

kan jeg spørre hvilket vegg stellebord dere har? vi vurderer ett slikt alternativ nå, men det er jo så mange å velge i... har ditt masse plass inni, til feks. bleier osv.? om mulig ønsker vi å henge det opp mellom flisene, så vi kan ta det ned og "dekke over" når vi selger leiligheten, tror du dette blir noe problem?

kan jo samtidig spørre dere erfarne småbarnsmødre; bør vi kjøpe oss tørketrommel? flere sier at tørketrommel er utrolig lettvint og "ett must", men er det virkelig slik? vi har plass til dette, men da blir den plassert over vaskemaskinen, så derfor må vi ha vegg stellebord.

:)

Skrevet
hei,

kan jeg spørre hvilket vegg stellebord dere har? vi vurderer ett slikt alternativ nå, men det er jo så mange å velge i... har ditt masse plass inni, til feks. bleier osv.? om mulig ønsker vi å henge det opp mellom flisene, så vi kan ta det ned og "dekke over" når vi selger leiligheten, tror du dette blir noe problem?

kan jo samtidig spørre dere erfarne småbarnsmødre; bør vi kjøpe oss tørketrommel? flere sier at tørketrommel er utrolig lettvint og "ett must", men er det virkelig slik? vi har plass til dette, men da blir den plassert over vaskemaskinen, så derfor må vi ha vegg stellebord.

:)

Jeg svarer selv om spørsmålet var myntet på en annen. ;) Vi vurderte Brios vegghengte stellebord, som har plass til litt bleier og stellesaker i faste hyller. Å få hengt det opp mellom flisene (dvs i fugene, regner jeg med?) er helt avhengig av at flisene "går opp" i forhold til plasseringen av skruehullene på stellebordet, ihvertfall hvis dere velger et stellebord av metall.

Vi har ikke tørketrommel, og har egentlig ikke savnet det, heller, selv om vi bruker tøybleier. Det gjør meg ikke så mye å henge opp en vask eller to i løpet av dagen, men hvis man misliker det sterkt kan det jo være lurt med trommel, eller hvis dere ikke har greie tørkemuligheter. I romtemperatur (ca 18 grader hos oss) tørker det aller, aller meste over natta på stativ.

Skrevet

Kan ikke svare deg ang vegghengt stellebord, men tørketrommel... Tror det er en veldig vanesak.. Jeg kunne "aldri" ha klart meg uten tørketrommel, men det er nok på grunn av at jeg alltid har hatt det, og haaater alt som har med klesvask å gjøre... ;)

Så her er det et must, men for de som ikke har noe i mot å henge opp X antall maskiner med klær i uken, så går det nok like greit uten :)

Og tips ang badebalje: på biltema selger de badebaljer til ca 100kr... Uten stativ vel å merke, men vi har vår enten på gulvet eller på baderomsinredningen..

Skrevet

Vi har to små bad, og kjøpte først et vegghengt stellebord fra Ikea. Vi var så innstilt på at stelling skulle foregå på badet, men etter noen uker begynte vi å tenke litt.

Vi har nemlig et vaskerom med utslagsvask. Det endte med at vi solgte stellebord ubrukt og umontert, kjøpte benkeplate på Ikea og la oppå vaskemaskin og tørketrommel, i tillegg til en ny vask som ble felt ned i benkeplaten. På veggen har vi en vifteovn som vi brukte til å begynne med. Vi er kjempefornøyd med den løsningen, for nå som han skal krype sin vei hadde det ikke gått med vegghengt uansett. I tillegg er det kort vei til skittentøy og vaskemaskin (bruker tøybleier).

Skrevet

Vi har også et knøttlite bad,og både vaskemaskin og tørketrommel, slik at vi ikke får brukt toppen på vaskemaskina til å stelle på. Vi har dermed kjøpt oss et sammenleggbart stellebord til badet. Det er et slikt et med badebalje oppi, men det har vi heller stående oppå tørketrommelen, ellers blir det ganske stort sammenleggbart også. I tillegg har vi kjøpt en stellekommode som står på barnerommet. Planen er dermed at bæsjebleiene og slikt blir tatt på badet, mens vanlige tissebleier etc blir tatt på barnerommet..

Jenta vår er ikke født ennå, så vi vet jo ikke hvordan det vil fungere i praksis, men satser på at det skal gå greit på denne måten.

Skrevet

Vi hadde et vegghengt stellebord da vi hadde bittelite bad. Det hang over do, og ble brukt til lillegutten var 2 år. (Da flyttet vi, og han var nesten klar for bleieslutt...)

Elsket stellebordet så mye at vi har det ennå. Men det er litt diskusjoner om vi vil henge det opp på det nye badet.

Vi hadde ett Brio Vegga stellebord, og det var bare genialt, både i forhold til at det tar liten plass, rommer mye, og har gode kanter på hyllene, så ting ikke detter ned.

Skrevet

Vi har et stellebord med svært lite plass inni, men det er ingen hindring. Det fins så mange fine ting man kan henge opp på flisene inni at det funker kjempe bra lell :) Kjøpte det på babyshop, det er alt jeg vet... og det er i tre!

Skrevet

Me bruker ein kommode fra Ikea (Malm??)med stellematte oppå, har badebalje som vi bruker i dusjen som vi setter vekk etterpå. I komoden har vi plass til alt av stellesaker+ sengetøyet og helsetepper til småen :)

Det er den beste løsningen for oss, kanskje det hadde vert noe for dere også? Finne en kommode på 50 cm og matte oppå?

Skrevet

Vi har knøttlite bad, og pga rør så hadde vi faktisk ikke plass til stellebord over do engang! Men vi hadde 50 cm mellom dusjkabinettet og vaskeskapene, under vinduet, (har kun 30 cm dype skap og vask som stikker utenfor). Så vi kjøpte en 40*37 cm kjøkkenskapstamme fra IKEA og plasserte ved dusjen, la en benkeplate over denne og lot den hvile på benken ved vasken, og med stellematte så ble det en finfin stelleplass. Måtte ta vekk den ene døra på vaskeskapet fordi det ikke gikk an å få den opp, men har satt kurver inn i hyllene og bruker de til oppbevaring av bind og ammeinnlegg. Har plass til bleier i bokser satt inn i kjøkkenskapstammen, og har hengehyller til dusj hengende på utsiden av dusjkabinettet :)

Skrevet
Vi har knøttlite bad, og pga rør så hadde vi faktisk ikke plass til stellebord over do engang! Men vi hadde 50 cm mellom dusjkabinettet og vaskeskapene, under vinduet, (har kun 30 cm dype skap og vask som stikker utenfor). Så vi kjøpte en 40*37 cm kjøkkenskapstamme fra IKEA og plasserte ved dusjen, la en benkeplate over denne og lot den hvile på benken ved vasken, og med stellematte så ble det en finfin stelleplass. Måtte ta vekk den ene døra på vaskeskapet fordi det ikke gikk an å få den opp, men har satt kurver inn i hyllene og bruker de til oppbevaring av bind og ammeinnlegg. Har plass til bleier i bokser satt inn i kjøkkenskapstammen, og har hengehyller til dusj hengende på utsiden av dusjkabinettet :)

Forsto ikke helt denne? Har du bilde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...