Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #1 Skrevet 8. desember 2009 Ja... noen som kan gjette? Vil det i det minste skje føre 2070?!
Lykkelitenen Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 her inne er det verdenskrig hver dag, så at noen bringer det utenfor forumet må vell skje før eller siden.
aluminium Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Har faktisk ikke noen tro på verdenskrig. Verden er for avhengig av hverandre gjennom handel...
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #4 Skrevet 8. desember 2009 Har faktisk ikke noen tro på verdenskrig. Verden er for avhengig av hverandre gjennom handel... Det har verden alltid vært.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Ikke i så stor grad som i dag nei... Det var ikke det jeg sa
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har hørt at 3 verdenskrig er i gang- Det er all terroren som foregår, ikke krig slik vi tenker det.
Lisama Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 Usikker på en tredje verdenskrig. Tror krig slik vi tenker krig er over. Men selvsagt, en kan aldri vite. Nå er vi vel på vei inn i en ny "kald krig". Russland er jo på full fart fremover i teknologien og opprustning av militæret. Spørs hvor lenge resten vil sitte å se på det.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #11 Skrevet 8. desember 2009 Usikker på en tredje verdenskrig. Tror krig slik vi tenker krig er over. Men selvsagt, en kan aldri vite. Nå er vi vel på vei inn i en ny "kald krig". Russland er jo på full fart fremover i teknologien og opprustning av militæret. Spørs hvor lenge resten vil sitte å se på det. Jeg finner denne fryktene Nordmenn har for Russere totalt ubegrunnet. Norge har vært naboer med Russland i 1000 år, Russland har aldri angrepet Norge ( Noe vi ikke kan si om Sverige ). Den eneste gangen Russiske soldater krysset den Norske grense var for å frigjøre oss fra Tyskerene. Det er uffatelig hvor utaknemelige nordmenn er med tanke på at Russerene var en del av de allierte styrker som frigjorde Norge
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 I følge Nostradamus vil tredje verdens krig starte i 2006 og vare til 2012.
Lisama Skrevet 8. desember 2009 #13 Skrevet 8. desember 2009 For et fantastisk argument. Nå var det vel heller ikke et argument, men en rettelse av ditt innlegg.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #14 Skrevet 8. desember 2009 Er vi ikke inni 3 verdenskrig nå da?
Lisama Skrevet 8. desember 2009 #15 Skrevet 8. desember 2009 Jeg finner denne fryktene Nordmenn har for Russere totalt ubegrunnet. Norge har vært naboer med Russland i 1000 år, Russland har aldri angrepet Norge ( Noe vi ikke kan si om Sverige ). Den eneste gangen Russiske soldater krysset den Norske grense var for å frigjøre oss fra Tyskerene. Det er uffatelig hvor utaknemelige nordmenn er med tanke på at Russerene var en del av de allierte styrker som frigjorde Norge Og likevel driver de og flyr jagerfly på norsk territorium. Og nå er det vel ikke bare Norge, men også flere stormakter som frykter et nyindustrialisert og opprustet Russland styrt av en gal kommunist som innskrenker alt av ytringsfrihet i landet sitt. Alle demokratiserte land i vesten frykter kommunismen, og derfor Russland. Må si jeg frykter et sterkt Russland som vil bli det nye USA og leke verdens høvding. Kan få alvorlige konsekvenser. Hva angår takknemlighet kan jeg ikke uttale meg, men vi så jo at NKP fikk rekordstor oppslutning etter 2. verdenskrig for eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #16 Skrevet 8. desember 2009 Og likevel driver de og flyr jagerfly på norsk territorium. Og nå er det vel ikke bare Norge, men også flere stormakter som frykter et nyindustrialisert og opprustet Russland styrt av en gal kommunist som innskrenker alt av ytringsfrihet i landet sitt. Alle demokratiserte land i vesten frykter kommunismen, og derfor Russland. Må si jeg frykter et sterkt Russland som vil bli det nye USA og leke verdens høvding. Kan få alvorlige konsekvenser. Hva angår takknemlighet kan jeg ikke uttale meg, men vi så jo at NKP fikk rekordstor oppslutning etter 2. verdenskrig for eksempel. Viktig nyhet den kalde krigen sluttet for nesten 20 årsiden.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Nå var det vel heller ikke et argument, men en rettelse av ditt innlegg. Problemet var at mitt inlegg ikke var feil. Handel har alltid vært viktig. I en form
Lisama Skrevet 8. desember 2009 #18 Skrevet 8. desember 2009 Problemet var at mitt inlegg ikke var feil. Handel har alltid vært viktig. I en form Ja, men verden har ikke alltid vært avhengig av hverandre slik som den er idag. Forskjell på internasjonal handel og nasjonal handel vet du.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2009 #19 Skrevet 8. desember 2009 Ja, men verden har ikke alltid vært avhengig av hverandre slik som den er idag. Forskjell på internasjonal handel og nasjonal handel vet du. Jeg sa ingenting om nasjonal eller internasjonal handel. Jeg sa bare handel les neste gang før du svarer
Gjest A. Caron Skrevet 8. desember 2009 #20 Skrevet 8. desember 2009 (endret) Ja... noen som kan gjette? Vil det i det minste skje føre 2070?! Krig i tradisjonell historisk forstand vil vi nok neppe oppleve, der en eller annen gal fanatisk lederskikkelse skaper massesuggesjon og får med seg en hel befolkning på en erobring i størrelsesorden Europa f.eks... Derimot frykter jeg verdens økende terrorisme mye mer. Den dagen en terrorgruppe står i besittelse av atomvåpen, og BRUKER disse, er jeg redd vi nærmer oss stupet som menneskehet. Videre tror jeg også at vi lenge før en tradisjonell verdenskrig bukker under som resultat av ymse mulige pandemier. Disse synes jeg er direkte skremmende, da vitenskapen står stadig dårligere rustet til å utvikle medisiner mot resistente bakterier og faenskap som dukker opp overalt. Og sist, men ikke minst, frykter jeg at vår egen velstand, grådighet, egoisme og materialisme "tar" oss til slutt. Lenge før en tradisjonell verdenskrig... Kanskje en god gammeldags verdenskrig egentlig ikke er så gale likevel? Endret 8. desember 2009 av A. Caron
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå