Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at i år, skal moren min få noe riktig fint til jul, problemet er bare, hva...

prisen kan helst ikke overstige 2000. Hun er ikke noen jåle-dame, langt i fra, men liker da klær og slikt, men er bare så vanskelig med tanken på størrelser og smak osv.. ansiktskremer sette hun pris på, men jeg har ikke idè om hvilke som "funker" mot rynker osv.

har tenkt på middags talerkner osv, men det blir ikke direkte til henne, men mer til familien her i huset.

jeg vil så gjerne gi noe som hun blir glad for,hun virker så sliten og deppa for tiden, å vi har også kranglet en del. å skrive et fint kort hvor jeg forteller hvor glad jeg er i henne pluss en blomst, er ikke helt min stil(er glad i henne, er ikke det) men det er ikke meg å si / skrive sånt(vet, en dum"uvane").

men, noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en fin kurv med diverse godt i? Vinglass, en flaske god vin, sjokolade (luksussjokolade så klart), en fin cd, fin film eller bok, en god krem osv osv?

Skrevet

gode kremer er foresten jabu'she, sensilis, decleor, md formulations osv osv..

Gjest Gjest_sarah_*
Skrevet

Kan fortelle hva jeg har gitt mamma de siste årene, og hun blir alltid glad :)

-Månedskalender fra fotoknutsen. Har valgt ut søte bilder av oss i familien. (dette får mamma og pappa sammen)

-Har strikket skjerf, vanter, grytekluter ol.

-Aromaterapi-time.

-Forkle

-Lysestaker

Hva med fotoramme? Eller scrap-book?

Foreldre blir ofte glad for gaver man har laget selv. Trenger ikke koste så mye, selvom det forteller at du er glad i henne :)

Skrevet

Jeg har tidligere gitt min mor:

Øredobber (nesten en årlig tradisjon, det blir hun alltid veldig glad for og jeg har brukt mye tid på å finne noen som er fine. Men det må være "ekte" vare, ikke noe juggel!)

Bøker

Blomsterfrø

Hjemmestrikket lue/skjerf

Album

.. Det viktigste er at det er gjennomtenkt. Når hun har fått blomsterfrø så har det vært fordi hun ikke har funnet en spesiell type selv. Jeg er flinkere til å google:) Bøker får hun bare om det er en spesiell bok. Mødre skal man ta litt vare på, det er nesten den viktigste julepresangen jeg kjøper. Den må utstråle litt kjærlighet :)

Men jeg synes du skal lage et fint kort til henne og. Jeg er også en sånn som egentlig syns sånt er litt flaut, men jeg laget et kort til henne på morsdagen for to år siden hvor jeg skrev at jeg er glad i henne og at hun virkelig er verdens beste mor, og det er klistret på kjøleskapet til allmenn beskuelse den dag i dag. Flaut, men da betyr det jo mye for henne.. Moren din blir sikkert ufattelig glad om du klarer å krote ned noen ektefølte ord i tillegg til fin gave! Du er jo veldig spandabel med pengene, jeg hadde ikke hatt råd til å bruke 2000 kr, men da må du være spandabel med ordene og.. ;)

Skrevet

Har hun noen interesser? Liker hun f.eks å ta bilder, se på stjerner, reise e.l?

Mamma fikk stjernekikkert en gang, hun ble helt vill av glede. Men jeg visste på forhånd at det var noe hun alltid hadde ønsket seg.

Mødre har som regel "alt", derfor syns jeg ofte at opplevelser kan være en fin gave. For 2000 kr kan hun f.eks få seg et par flotte dager på hurtigruta, eller flere timer med dulling og dalling på spa, osv.

Skrevet

Hva med å kjøpe billetter til dere begge til en konsert/teater el. i kategorien som hun liker? Da kan dere ta dere en kveld med kvalitetstid ute sammen. Kanskje også med et middagsbesøk?

Skrevet

Ta henne med deg til et spa, og kos dere masse sammen.

Siden hun er sliten og nedfor, så må det da være godt å tenke litt på bare seg selv :)

Og du har 2k til rådighet - da burde dere begge kunne få en god massasje m.m.

Skrevet

Som noen over her sa - en kurv med masse godt i. Siden du har 2000 å bruke, kan du jo legge ved en lapp der det står at dere skal på kino/teater/restaurantbesøk/konsert sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...